Zdravím, obracím se na Vás s dotazem, zda se někdo nesetkal s problémem, který řeíme u C5.
Je to r.v. 2005, 2.0 103kW, automat 4kvalt. Auto má najeto cca 40tis.km, jsme druzí majitelé a před tím, ne jsme auto koupili, cca 8 let stálo.
Kupodivu ve funguje, ale za poslední rok a cca 2tis. najetých kilometrů u jsme asi 5x měnili těsnění, které je mezi "domkem" olejového filtru a blokem motoru. Naposledy jsme ze zoufalství vyměnili i olejové čerpadlo.
Pravděpodobně se čas od času zvedne tlak oleje v motoru natolik, e to těsnění foukne.
Moná to má jinou příčinu, ale ádná kloudná nás u té jednoduché atmosféry nenapadá.
V rodině je mechanik, člen Citroen klubu u od dob hluboké totality, vyučený motorář, pracoval i v Citroen servisu několik let. Rukama a garáí mu prolo Citroenů mraky, od 11, přes kachnu, DS, HY.. Momentálně vlastní GS, XM, CX.. Ve si na autech celý ivot dělá sám, včetně hydrauliky, ale jak sám smutně přiznal, s touhle prokletou pětkou si u váně neví rady.
Motor byl několikrát propláchnutý, ve moné zkontrolováno, ve čisté, funkční..
S autem se jezdí příměstský provoz, dálnici za celou dobu co ho vlastníme nevidělo.
Vdy po výměně těsnění pár desítek km najede a tváří se, e je ve ok, ale nakonec se pod autem vdy zas a znovu objeví loue. Vdy teče olej pouze přes toto těsnění, ve ostatní je čisté, suché.
Za jakýkoliv nápad budeme rádi, momentálně je rozhodnuto, e půjde pětka z domu, pokud se najde někdo, kdo by se s tím chtěl trápit místo nás. Tohle je poslední ance, jak jí udret v rodině

Díky za Vá čas, zkuenosti a nápady.
Petr
PS: editace z důvodu úpravy textu..