| | |
12.02.2012 14:41 -
Únik motorového oleje
|
2450114
|
|
ladaM
|
Město: Otrokovice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Včera ráno jsem přiel k autu a na zemi byl vytečený motorový olej.Večer předtím i kdy bylo -12stupňůC, jsem bez problémů nastartoval a přijel,byla tma,take jsem neviděl jestli olej teče,nebo kape.Po otevření kapoty je vidět e olej tekl nebo stříkal někde u měrky,ale měrka byla pevně zasunutá.Prosím o radu,co by to mohlo být a na co se mám připravit.díky
Včera ráno jsem přiel k autu a na zemi byl vytečený motorový olej.Večer předtím i kdy bylo -12stupňůC, jsem bez problémů nastartoval a přijel,byla tma,take jsem neviděl jestli olej teče,nebo kape.Po otevření kapoty je vidět e olej tekl nebo stříkal někde u měrky,ale měrka byla pevně zasunutá.Prosím o radu,co by to mohlo být a na co se mám připravit:-).díky
|
|
12.02.2012 19:21 -
Re: Únik motorového oleje
|
2450283
|
|
jumep
|
|
|
ked pohladas a nebudes zakladat nove vlakno, zistis ze sa to tu uz riesilo a ze to je sposobene zamrznutym odvzdusnenim motora
ked pohladas a nebudes zakladat nove vlakno, zistis ze sa to tu uz riesilo a ze to je sposobene zamrznutym odvzdusnenim motora
|
|
13.02.2012 11:24 -
Re: Únik motorového oleje
|
2450455
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Odpovědi jsou tady. - .link.
A můe kouknout i sem. - .link.
Odpovědi jsou tady. - http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/1805482-odvetranie-ventiloveho-veka
A můe kouknout i sem. - http://www.c5club.cz/diskuze/c5club/1429181-novy-clen/7/
|
|
14.02.2012 19:47 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2451272
|
|
Rosta
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
Jen sem pridam ze se mi realizoval i druhy problem .... auto nahlasilo malo oleje a po zvednuti kapoty byl olej vsude, jen ne v motoru (humus). Koukala na me prizvedla merka oleje a kdyz jsem zkusil olej zmerit, nebylo tam nic. Dolil jsem ho 3 litry (vsechno co jsme mel) a mam oleje tesne nad spodni rysku. Hadici jsem obalil provizorne izolaci a dumam nad tim elektrickym ohrevem. Nez ho ale vyresim, tak se otepli.
Jen sem pridam ze se mi realizoval i druhy problem .... auto nahlasilo malo oleje a po zvednuti kapoty byl olej vsude, jen ne v motoru (humus). Koukala na me prizvedla merka oleje a kdyz jsem zkusil olej zmerit, nebylo tam nic. Dolil jsem ho 3 litry (vsechno co jsme mel) a mam oleje tesne nad spodni rysku. Hadici jsem obalil provizorne izolaci a dumam nad tim elektrickym ohrevem. Nez ho ale vyresim, tak se otepli. :)
|
|
14.02.2012 20:38 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2451332
|
|
Petr--c5
|
Město: Sudice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 21 |
|
|
Taky se mi to včera stalo. Přizvedlá měrka a olej vude. Před týdnem vyčitěná klapka, neuměl jsem přidat plyn. Ted jsem vyčistil i to odvětrávání. Alspoň u vím na co se připravit na dalí mrazy. Nemůe se stát něco s alternátorem kdy byl prolitý olejem?
Taky se mi to včera stalo. Přizvedlá měrka a olej vude. Před týdnem vyčitěná klapka, neuměl jsem přidat plyn. Ted jsem vyčistil i to odvětrávání. Alspoň u vím na co se připravit na dalí mrazy. Nemůe se stát něco s alternátorem kdy byl prolitý olejem?
|
|
14.02.2012 22:47 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2451405
|
|
burpa
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Jo,alternátor bych taky radi vyčistil.Minulou zimu jsem měl olej taky vude a díky tomu odeel alternátor.Mastnota a uhlíkový prach udělali dráku do statoru a byl na výměnu.Sranda za 7000KčTed mám olej opět taky vude ale jsem o něco málo chytřejí U mě to moc nebaví a asi půjdu do origo.úpravy vyhřívání hadice.Po zkuenostech z minulé zimy jsem často čistlil hadici odvětrání i klapku od kondenzátu,ale stejně mě to dostalo.Klapka teda ne ,ale olej jo.
Jo,alternátor bych taky radi vyčistil.Minulou zimu jsem měl olej taky vude a díky tomu odeel alternátor.Mastnota a uhlíkový prach udělali dráku do statoru a byl na výměnu.Sranda za 7000Kč:-)Ted mám olej opět taky vude ale jsem o něco málo chytřejí:-o U mě to moc nebaví a asi půjdu do origo.úpravy vyhřívání hadice.Po zkuenostech z minulé zimy jsem často čistlil hadici odvětrání i klapku od kondenzátu,ale stejně mě to dostalo.Klapka teda ne ,ale olej jo.
|
|
21.08.2013 08:36 -
Únik motorového oleje
|
2610902
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Dobrý den,
mám dotaz na zkuenějí, někudy mi ukapává motorový olej. Auto jsem koupil minulý měsíc, najeto by mělo mít cca 85000km (dovoz NL, má servisku záznamy odpovídají záznamům v PC u dealera Citroënu). Po koupi vyměněny rozvody, svíčky, filtry i olej. Jaký tam byl před tím nevím (polosyntetika/syntetika), teď je tam Castrol 5W-40. Po cca 3500 km auto nahlásilo málo oleje, úbytek na měrce znatelný, ze 3/4 a na spodní rysku. Dolito 1 litr. Pohledem pod vůz, na ochranné litě pod motorem cca uprostřed auta vísí kapka, pod autem cca 5cm kolečko od oleje. Je vidět e za jízdy olej odlétává dozadu na podlahu auta, je tam mastný flek. Auto jsem zavezl k mechnikovi a zatím bylo vyměněno gufero mezi motorem a převodovkou kde byl vidět únik, ale po týdnu jedění zjituji e olej odkapává dál. Nejsem v oboru moc zběhlý tak pokud má někdo radu na co se zaměřit, budu za ni vděčný.
zdraví
vlkr
Dobrý den,
mám dotaz na zkuenějí, někudy mi ukapává motorový olej. Auto jsem koupil minulý měsíc, najeto by mělo mít cca 85000km (dovoz NL, má servisku záznamy odpovídají záznamům v PC u dealera Citroënu). Po koupi vyměněny rozvody, svíčky, filtry i olej. Jaký tam byl před tím nevím (polosyntetika/syntetika), teď je tam Castrol 5W-40. Po cca 3500 km auto nahlásilo málo oleje, úbytek na měrce znatelný, ze 3/4 a na spodní rysku. Dolito 1 litr. Pohledem pod vůz, na ochranné litě pod motorem cca uprostřed auta vísí kapka, pod autem cca 5cm kolečko od oleje. Je vidět e za jízdy olej odlétává dozadu na podlahu auta, je tam mastný flek. Auto jsem zavezl k mechnikovi a zatím bylo vyměněno gufero mezi motorem a převodovkou kde byl vidět únik, ale po týdnu jedění zjituji e olej odkapává dál. Nejsem v oboru moc zběhlý tak pokud má někdo radu na co se zaměřit, budu za ni vděčný.
zdraví
vlkr
|
|
21.08.2013 09:41 -
Re: Únik motorového oleje
|
2610921
|
|
Devilian
|
|
|
U mna je to to plastove viko na motore. Su tam 2 hned pod plastovym krytom na hlave motora. Nech sa to snazim akokolvek utesnit, stale to tecie. Teraz mi tecie asi cela predna strana prveho vika na sacich ventiloch. Uz to ani neriesim. Kamarat mi len povedal, ze aspon mam stale zakonzervovany motor
U mna je to to plastove viko na motore. Su tam 2 hned pod plastovym krytom na hlave motora. Nech sa to snazim akokolvek utesnit, stale to tecie. Teraz mi tecie asi cela predna strana prveho vika na sacich ventiloch. Uz to ani neriesim. Kamarat mi len povedal, ze aspon mam stale zakonzervovany motor :)
|
|
21.08.2013 09:49 -
Re: Únik motorového oleje
|
2610927
|
|
jruze
|
|
|
vlkr napsal(a): Dobrý den,
mám dotaz na zkuenějí, někudy mi ukapává motorový olej. Auto jsem koupil minulý měsíc, najeto by mělo mít cca 85000km (dovoz NL, má servisku záznamy odpovídají záznamům v PC u dealera Citroënu). Po koupi vyměněny rozvody, svíčky, filtry i olej. Jaký tam byl před tím nevím (polosyntetika/syntetika), teď je tam Castrol 5W-40. Po cca 3500 km auto nahlásilo málo oleje, úbytek na měrce znatelný, ze 3/4 a na spodní rysku. Dolito 1 litr.
U dealera jsi zjistil zřejmě historii za první dva roky(kolik to mělo za rok x 8 ??)Jezdí mi sem auta r.v. 2009 s nájezdem 2x tolik - teče vodní pumpa - nasvědčuje nájezdu o sto a víc,olej můe téct kdekoli - umít a vysledovat kde.Co to vyreklamovat jako skrytou vadu?Pokud je dekl pod motorem tak to větinou steče vdy doprostřed a pokud mechanik měnil gufero tak mohl zjistit kde je dalí únik(někdy je to těké ale..)-pod olejovím čerpadlem,výko ventilů,vana,kolem čidla na vaně,pod filtrem oleje(a výměníkem)....
U dealera jsi zjistil zřejmě historii za první dva roky(kolik to mělo za rok x 8 ??)Jezdí mi sem auta r.v. 2009 s nájezdem 2x tolik - teče vodní pumpa - nasvědčuje nájezdu o sto a víc,olej můe téct kdekoli - umít a vysledovat kde.Co to vyreklamovat jako skrytou vadu?Pokud je dekl pod motorem tak to větinou steče vdy doprostřed a pokud mechanik měnil gufero tak mohl zjistit kde je dalí únik(někdy je to těké ale..)-pod olejovím čerpadlem,výko ventilů,vana,kolem čidla na vaně,pod filtrem oleje(a výměníkem)....;-)
|
|
21.08.2013 13:01 -
Re: Únik motorového oleje
|
2610997
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
jruze napsal(a): U dealera jsi zjistil zřejmě historii za první dva roky(kolik to mělo za rok x 8 ??)Jezdí mi sem auta r.v. 2009 s nájezdem 2x tolik - teče vodní pumpa - nasvědčuje nájezdu o sto a víc,olej můe téct kdekoli - umít a vysledovat kde.Co to vyreklamovat jako skrytou vadu?Pokud je dekl pod motorem tak to větinou steče vdy doprostřed a pokud mechanik měnil gufero tak mohl zjistit kde je dalí únik(někdy je to těké ale..)-pod olejovím čerpadlem,výko ventilů,vana,kolem čidla na vaně,pod filtrem oleje(a výměníkem)....
Poslední záznam byl 11/2011 67tkm a nějaké drobné (odpovídá záznamům dealera, datum i km). Od února 2013 je auto v ČR (dle TP), při koupi měla na tacho 82tkm a něco => hluchý je rok 2012 (14tkm?). O bazarnících si nedělám iluze, stáčet tachometr je národní sport...
Motor jede dobře, na benzín i LPG. Ve je tam originál zaplastované, shora (kolem víka ventilů) je bez jakéhokoliv úniku oleje - motor absolutně čistý; prosakuje to "někde" ve spodní části kam oko normálně nedohlédne. Musí to nad achtu nebo na zvedák - ani jedno v paneláku nemám, a odkrytovat. Proto má ádost o radu, kterým směrem se ubírat dál.
vlkr
Poslední záznam byl 11/2011 67tkm a nějaké drobné (odpovídá záznamům dealera, datum i km). Od února 2013 je auto v ČR (dle TP), při koupi měla na tacho 82tkm a něco => hluchý je rok 2012 (14tkm?). O bazarnících si nedělám iluze, stáčet tachometr je národní sport...
Motor jede dobře, na benzín i LPG. Ve je tam originál zaplastované, shora (kolem víka ventilů) je bez jakéhokoliv úniku oleje - motor absolutně čistý; prosakuje to "někde" ve spodní části kam oko normálně nedohlédne. Musí to nad achtu nebo na zvedák - ani jedno v paneláku nemám, a odkrytovat. Proto má ádost o radu, kterým směrem se ubírat dál.
vlkr
|
|
21.08.2013 19:50 -
Re: Únik motorového oleje
|
2611283
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Přidávám foto viz příloha, foceno vlee, nataená ruka s foákem pod autem
Přidávám foto viz příloha, foceno vlee, nataená ruka s foákem pod autem
Přílohy: 06.JPG ( 145023b ) - 07.JPG ( 136424b ) - 08.JPG ( 110780b ) - 10.JPG ( 100463b ) - |
|
21.08.2013 22:18 -
Re: Únik motorového oleje
|
2611515
|
|
Jimmivon
|
Město: Blíkovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 124 |
|
|
To vypada na gufero na klice. Uz jsem to videl a tece to presne takhle po te vystuze dole.
To vypada na gufero na klice. Uz jsem to videl a tece to presne takhle po te vystuze dole.
|
|
21.08.2013 22:31 -
Re: Únik motorového oleje
|
2611523
|
|
jumep
|
|
|
jo, len on pise o riadok vyssie ze to ma vymenene, kludne to moze stekat aj odinakial
jo, len on pise o riadok vyssie ze to ma vymenene, kludne to moze stekat aj odinakial
|
|
25.08.2013 09:37 -
Re: Únik motorového oleje
|
2612561
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Ahoj. Mám dotaz,snad jsem ve správném vlákně. Jak je na tom podle vaich zkuenosti, se spotřebou oleje motor 2,0 16V 100 kW RFN. Olej mi nikde neteče, take ho motor ere, jde mi o to, a mám to zjitěné na jiných motorech citroen, e veobecně citroen motory erou víc oleje ne konkurence. Zajímá mne jak moc normálně erou olej podle vaich zkueností. Abych mohl porovnat zda jsem v normě spotřeby oleje, nebo mám v motoru něco patně. Dík za odpovědi.
Ahoj. Mám dotaz,snad jsem ve správném vlákně. Jak je na tom podle vaich zkuenosti, se spotřebou oleje motor 2,0 16V 100 kW RFN. Olej mi nikde neteče, take ho motor ere, jde mi o to, a mám to zjitěné na jiných motorech citroen, e veobecně citroen motory erou víc oleje ne konkurence. Zajímá mne jak moc normálně erou olej podle vaich zkueností. Abych mohl porovnat zda jsem v normě spotřeby oleje, nebo mám v motoru něco patně. :nevim Dík za odpovědi.
|
|
25.08.2013 10:19 -
Re: Únik motorového oleje
|
2612595
|
|
moriss
|
Město: PRAHA, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
Obecne je tolerance u benzinoveho motoru do jednoho litru oleje na tisic km.praxe je u toho meho takova to..vymena oleje po horni rysku pri dalsi po 15t je + - na spodni. ps: ano mluvime o RFN
Obecne je tolerance u benzinoveho motoru do jednoho litru oleje na tisic km.praxe je u toho meho takova to..vymena oleje po horni rysku pri dalsi po 15t je + - na spodni. ps: ano mluvime o RFN
|
|
25.08.2013 10:56 -
Re: Únik motorového oleje
|
2612626
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
tak u mého RFJ maximální spokojenost. Po výměně na horní rysce a po cca 16000 km pokles asi o 3-4 mm. Najeto 126000 km.
tak u mého RFJ maximální spokojenost. Po výměně na horní rysce a po cca 16000 km pokles asi o 3-4 mm. Najeto 126000 km.:palec
|
|
25.08.2013 15:14 -
Re: Únik motorového oleje
|
2612772
|
|
moriss
|
Město: PRAHA, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
tolerance znamena ze to bejt muze...to jem pro spravnost.. ale neni nic jednodusiho nez zacit s kontrolou tesnosti abys zjistil unik nebo spotrebu ,vymenit olej dolit presne mnozstvi , sledovat ,pokud chod a spotreba paliva jsou v norme vzhledem k pouzivani..mesto ,mimo..tak nema cenu zkoumat.
tolerance znamena ze to bejt muze...to jem pro spravnost.. ale neni nic jednodusiho nez zacit s kontrolou tesnosti abys zjistil unik nebo spotrebu ,vymenit olej dolit presne mnozstvi , sledovat ,pokud chod a spotreba paliva jsou v norme vzhledem k pouzivani..mesto ,mimo..tak nema cenu zkoumat.
|
|
27.08.2013 21:17 -
Re: Únik motorového oleje
|
2613719
|
|
Hanz 397
|
|
|
Rio11 napsal(a): Ahoj. Mám dotaz,snad jsem ve správném vlákně. Jak je na tom podle vaich zkuenosti, se spotřebou oleje motor 2,0 16V 100 kW RFN. Olej mi nikde neteče, take ho motor ere, jde mi o to, a mám to zjitěné na jiných motorech citroen, e veobecně citroen motory erou víc oleje ne konkurence. Zajímá mne jak moc normálně erou olej podle vaich zkueností. Abych mohl porovnat zda jsem v normě spotřeby oleje, nebo mám v motoru něco patně. Dík za odpovědi.
...znám jinou značku,která má u některých motorů i 1,5litrů oleje na 1000 a je to ok...
A Rio,ty jsi asi nepochopil morissův příspěvek-kdy to můe být,tak to opravdu v pořádku je...
Jinak spotřeba oleje hodně závisí na podmínkách provozubecně kadej motor ere olej víc,pokud se s ním jezdí kudla(i kdy ho nechá ohřát a pak mu teprve dá),ale paradoxně ere víc oleje,i kdy se s ním jezdí v níkejch otáčkách(na spotřebu,ve městě,...) a nebo kdy jezdí krátký trasy=studenej.
...znám jinou značku,která má u některých motorů i 1,5litrů oleje na 1000 a je to ok...
A Rio,ty jsi asi nepochopil morissův příspěvek-kdy to můe být,tak to opravdu v pořádku je...
Jinak spotřeba oleje hodně závisí na podmínkách provozu:obecně kadej motor ere olej víc,pokud se s ním jezdí kudla(i kdy ho nechá ohřát a pak mu teprve dá),ale paradoxně ere víc oleje,i kdy se s ním jezdí v níkejch otáčkách(na spotřebu,ve městě,...) a nebo kdy jezdí krátký trasy=studenej.
|
|
| |
|
|