pejo
|
08.09.2017 00:38 -
Re: Jak a proc jste zvolili C5? :-)
|
|

|
Zaregistroval jsem se tu před pár dny abych se zorientoval, co mne případně čeká, kdy vyměním svou starou Xantii za C5. U mne byl vývoj tento - 1. tátův Fiat 850 Speciál 2. tátova 120 3. Favorit 50/50 s tátou 4. Citroen BX1,4 u můj vlastní 5. Xantia Break HDi do teď.
BXko r.v.1989, koupeno v.r.1999, jezdí do dnes nyní jako záloní tátovo auto (má starí Peugeot 307 1,6HDi a ten se nějak nepovedl, občas zlobí)
Xantia r.v.2000 koupená 2003 (87k na tacho - stočeno o 100k byla jako taxi ve F) - po celou dobu naprosto bez problémů, jen pár dětských nemocí (kabelá v průchodkách do dveří a běná údrba, brzdy, silentbloky atd). O motoru nevím, e tam je po celou dobu provozu, jen 1x ročně (cca 15k km výměna oleje). Jednou za cca 2roky zajedu do Brna (PaM)na kontrolu koulí. Nyní skutečných cca 350k km, ale je u znát, e poločas rozpadu nastává Loni spojka, hned na to dalí kotouče, destičky, přední náprava silentbloky atd + manety poloos, pak hydraulika ovládání spojky, občas praskne nějaký přepad, stahovačka okna atd. u na ní není takový spoleh.
Nyní jsme ve fázi, kdy ena pořizuje nové auto do své firmy a Xantie půjde na protiúčet 
Chtěl jsem ji zviklat, abychom vzali novou C5, ale nepodařilo se - rozhodla se pro Tiguana Mne čeká tedy někdy během přítího roku koupit ojetou C5 pro sebe (na druhé nové auto nemáme) - teď tu hltám zkuenosti, jestli jít do starí, nebo do té úplně poslední verze.
V té úplně nové jsem seděl C5 Break 120kW Tourer Exclusive, ale nebyl prostor se projed (personál autosalonu nejevil moc ochoty). Musím konstatovat, e se mi to auto moc líbí, hlavně z venku. Uvnitř u je to horí - hůř se tam nastupuje, volant je dost nízko nad sedačkou, a ten středový panel mi dizajnem nějak nesedí ke zbytku interiéru - působí zastarale. Ale to jsou detaily, pro mne je důleitý komfort jízdy, prostorný kufr (kombi), a netrvám na automatu.
Jinak jsem při procházení autosalonů zabrousil i na Hyundai Tucson a musím říct, e mne to auto bylo sympatické jak vzhledem, tak i komfortem jízdy. Problém je ale motor. Na projetí byl k dispozici 1,7 CRDi 85kW diesel s manuálem (manelka trvá na automatu) - po městě super, ivé auto, ale mimo město u horí nad 80km/h je to straně líný - to moje 80kW Xantie je proti tomu dravec.
Pokud mohu porovnat přístup prodejců k zákazníkovi, tak u Citroenu i Hyundaie to bylo podobné - zájem jen vlaný. Naproti tomu u VW se opravdu snaí na 120% prodat. Nakonec u manelky zvítězil ten Tiguan hlavně díky výhodnějí monosti financování, nabídnutým slevám a jejich kombinací a přístupem k zákazníkovi. |
| |
| |