Qwik
|
20.01.2017 15:01 -
Re: Relé havení / C5 II 2.0 HDi 100kW
|
|

|
Zdravím kolegové. Kdo má stejné auto a má potíe se startem v zimě, a si provede kontrolu relé havení vytaením, moná tím zabrání něčemu horímu... MOJE ZKUENOST! - Před týdnem byly u nás mrazy kolem -18°C, měl jsem potíe ostatně jako vdy v zimě, start se povedl a na desáté (3min pauza mezi starty). Normálně jsem odjel, najel jsem asi 10km a opět parknul před domem. Ráno jsem u na dálku auto neotevřel, baterka totál vybitá..., něco se seklo a vybilo baterku. Při měření při vypnutém autě jsem naměřil přes 20A -Měřák do 20A mi to u nebral. Usoudil jsem, e to mohlo být jen relé havení.., tak jsem jej vytáhnul. Při odmontování na mne vykoukly opálené kontakty, a u při rozebírání se mi zdálo, e přívodní kabely jsou nějak teplé. Přiloené foto hovoří za ve! Chtěl jsem koupit nové, ale vrozená zvědavost a cena kolem 1500kč mě povzbudila k tomu, e jsem relé rozebral. Uvnitř přehavené vodivé mosty cca 2cm od noe konektoru a opálený spínací kontakt(Foto), takté bylo znát ohavení na plochém lanku od kotvy relé. Co s tím..., já se pokusil o opravu. havky měněny r.2012.
0. Odpojit baterku auta, vymontovat relé z pod řídící jednotky motoru, označit si polohu relé v krabičce fixem - aby jste jej dali správně spět do krabičky!!!
1. Relé se rozebere tak, e nahřejete krabičku lehce nad (já sporák), aby byla krabička pruná a nepraskla a úzkým tenkými noi (lámací) vsunutými do míst mezi bílým tělesem relé a zácvaky krabičky, pak stačí kletěmi potáhnout za silné noe a vnitřek z krabičky vyjede..
2. Pinzetou jsem oddělal pruinku kotvy a opatrně uvonil kotvu od cívky.
3. Jehlovým pilníkem lehce opilovat kontakt na kotvě i na protistraně - do čočkovitého tvaru a vyčitil okolí.
4. Lehce jsem napruil nosnou pruinu s kontaktem kotvy směrem k protistraně aby po přitaení el.magnetem kotva lehce pruila.
5. Opatrně namotovat kotvu na magnet a nasadit pruinku na háčky.
6. Očistit kontaktní vnějí (opálené) noe relé a upravit polohu přihnutím - opatrně
7. Očistit konektor na svazku - já jsem ořezal opálený plast a úzkým plochým pilníčkem (0,3mm) jsem očistil kontakty a nail se je napruit - ale tady to bude mít asi kadý jinak.. Výměna konektoru? Nevím jak...?
9. ověřit jestli relé spíná - vsunul jsem jej bez krabičky do konektoru (POZOR na správnou polohu!!!) a nechal kolegu zapnout klíček.. relé seplo a po chvíli zase vyplo, - motor byl ji teplý.
Vypadá se e funguje...
9. Smontovat a opatrně ověřit odběry.. mě při vypnutém autě postupně přelo do 3.minut od zhruba 3A k 0,1A delí čas ne 5min po vypnutí jsem neměřil... Pozor krabička relé bude asi volnějí a nebude asi tak dobře dret jako u nového, moná by stačilo opět nahřát a podret stlačené.
Příčina jiskření v kontaktech konektoru , moná soudruzi co vyrábějí konektor uvaovali s jinou tlokou noů a někdo při výrobě relé chtěl uetřit a dal uí kontaktní noe...
Výsledek snaení, včera při -12 jsem natočil vcelku v poho o dva ouchy víc ne za tepla.., po chvíli se i utiil traktorový zvuk... Uvidím jak se co změní při dalích mrazech...
Origo foto: .link.
|
| |
| |