jruze
|
16.12.2016 14:17 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
|

|
Fred007 napsal(a): Ahoj vem, jako nováček tohoto fóra přicházím pro radu, případně pomoc. 20 let jsem věrný citroenům (BX, Xsara, Xantia, C5...) - nicméně poslední problém měl rozhodil. O trablech s turby na 1.6 HDi jsem u několikrát tady četl. Teď jsem do toho zapadl a po ui a nevím kudy kam.
Konkrétně: Motor přestal táhnout (165000 km) - výměna turba (repas). Po 3000 km opětovná výměna - prý moná patné turbo - zdarma vyměněno. 3 turbo vydrelo 1000 km - ze servisu mi volali, e toto ji není turbem, ale e nali karbonové usazeniny v trubkách. Problémem je pravděpodobně nějaký otěr - klika, rozvody, hlavy, olejové čerpadlo, příp. něco jiného. Dle jejich názoru by se musel rozebrat celý motor, vyčistit, odstranit případný problém (pokud by na něho přili...) a znovu sloit. Jejich odhad je minimálně oprava za 30.000 Kč - spíe více. Podle nich je to nerentabilní a spíe by auto prodali s nefunkčním motorem na ND. Pro mě je ta C5 srdcovka (hlavně kvůli hydraulice), chtěl bych si ji nechat, ale musím taky myslet ekonomicky.
Vím, e to je hodně obecné - nejsem odborník na tyto věci. Ve, co píi, jsou názory servisu (mám tam kamaráda, tak mi snad nele). Přemýlel jsem nad tím celé dopoledne, obracím se na Vás vechny a děkuji předem za názory...
Do práce výměny turba spadá přinejmením výměna mazací trubky a vyčitění mazacího kanálu(myslím e i vyčitění koe čerpadla),mimo to musí nové turbo zalít olejem (můe se přidřít ne ho namae motor) - postupovali podle prac. postupu a udělali z těchto úkonů ve jak by se mělo?(účtovali trubku mazání a dali novou? - pokud ne nemohou se divit e se toto stalo - ta trubka se musí vyměnit právě z tohoto důvodu |
| |
| |