| | |
18.01.2010 18:37 -
Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
1802492
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
Caute.Chcel by som sa opýtat či sa dá repasovat,alebo opravit turbo na 1,6 HDI.Garret.Na slovensku vraj nie!Vdaka
Caute.Chcel by som sa opýtat či sa dá repasovat,alebo opravit turbo na 1,6 HDI.Garret.Na slovensku vraj nie!Vdaka
|
|
18.01.2010 19:09 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
1802493
|
|
stano1
|
|
|
určite dá,ja mam tie turbo "za sebou" a čo som pátral na Slovensku,vetko bolo tak e ho musí vybrat poslat a oni ho opravia a polú spä,alebo výmenným spôsobom... nakoniec som bol tu: ........sú cca 15 km za hranicami a a na pár drobností spokojnos P.S. doporučujem sa bavi s pánom Hrazdilom- je viac v obraze
určite dá,ja mam tie turbo "za sebou" a čo som pátral na Slovensku,vetko bolo tak e ho musí vybrat poslat a oni ho opravia a polú spä,alebo výmenným spôsobom... nakoniec som bol tu: ........sú cca 15 km za hranicami a a na pár drobností spokojnos P.S. doporučujem sa bavi s pánom Hrazdilom- je viac v obraze :-)
|
|
18.01.2010 19:42 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
1802494
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak turbo vyndat musis jinak ho tezko opravis
Spxxxx Turbo muzu jen doporucit,posilame tam vsechny turba na opravu..je to sice o neco drazsi nez jini ale 100% spokojenost..jsou i docela rychli
tak turbo vyndat musis jinak ho tezko opravis
Spxxxx Turbo muzu jen doporucit,posilame tam vsechny turba na opravu..je to sice o neco drazsi nez jini ale 100% spokojenost..jsou i docela rychli
|
|
25.01.2010 12:19 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
1802904
|
|
pepik
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 69 |
|
|
Kolik mate najeto? e je turbo v háji. Já jen e mám skoro 200tis tak jen abych věděl kdy mě to čeká?
Kolik mate najeto? e je turbo v háji. Já jen e mám skoro 200tis tak jen abych věděl kdy mě to čeká?
|
|
25.01.2010 20:53 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
1802911
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
Cauko.V servise mi tvrdili,e okolo 150000,ale záleí dost natom ako s turbom narába vodič!Ked nenecháva vychladnút,zanedbané servisné prehliadky,jazda len v mestkej premávke,atd...!Je to predovetkým na vodičovom týle jazdy a potom na osude!Jak tvrdia v servise,e na 1,6 odchádza predčasne turbo.Mono by sa k tomu mohol viadrit autodiag,ako su natom oni v servise.
Cauko.V servise mi tvrdili,e okolo 150000,ale záleí dost natom ako s turbom narába vodič!Ked nenecháva vychladnút,zanedbané servisné prehliadky,jazda len v mestkej premávke,atd...!Je to predovetkým na vodičovom týle jazdy a potom na osude!Jak tvrdia v servise,e na 1,6 odchádza predčasne turbo.Mono by sa k tomu mohol viadrit autodiag,ako su natom oni v servise.:-)
|
|
30.12.2010 12:31 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2367381
|
|
olin12
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Problém turba citroen 1.6hdi- před sedmi dny dolo k zadření turba. Při rozebrání a výměně jsem nael v hlavní přívodní hadici mazání v dolním roubu na bloku motoru malé sítko, které bylo zaneené a neprůchodné. Zajímal by mě vá názor na odstranění sítka, popřípadě zanechání. Bylo mi řečeno, e u motorů, které mají najeto přes 200 000 můe dojít k zaneení opakovaně a tím k opětnému zadření turba. Dřívě jsem vlastnil Opel Omega 2,5td a ádné sítko tam nebylo. Najeto 400 000 a turbo bylo bez problému.
Problém turba citroen 1.6hdi- před sedmi dny dolo k zadření turba. Při rozebrání a výměně jsem nael v hlavní přívodní hadici mazání v dolním roubu na bloku motoru malé sítko, které bylo zaneené a neprůchodné. Zajímal by mě vá názor na odstranění sítka, popřípadě zanechání. Bylo mi řečeno, e u motorů, které mají najeto přes 200 000 můe dojít k zaneení opakovaně a tím k opětnému zadření turba. Dřívě jsem vlastnil Opel Omega 2,5td a ádné sítko tam nebylo. Najeto 400 000 a turbo bylo bez problému.
|
|
30.12.2010 12:37 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2367386
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tento motor ,resp turbina, je extremne namahana a proto take i nachylne na olej
pri vymene /poruse turbiny se proto meni vsechny olejove trubky k turbine .olejove cerpadlo,olejova vana,tesneni a samozdrejme i olej
pokud budes pouzivat doporuceny kvalitni olej a nebudes zanedbavat udrzbu nema se olej sitko cim zanest
sitko ma i 2.0 Hdi 100Kw
doporucil bych ti taky vymenu po 15 000 oproti nastavenym 20000 resp 30000
tento motor ,resp turbina, je extremne namahana a proto take i nachylne na olej
pri vymene /poruse turbiny se proto meni vsechny olejove trubky k turbine .olejove cerpadlo,olejova vana,tesneni a samozdrejme i olej
pokud budes pouzivat doporuceny kvalitni olej a nebudes zanedbavat udrzbu nema se olej sitko cim zanest
sitko ma i 2.0 Hdi 100Kw
doporucil bych ti taky vymenu po 15 000 oproti nastavenym 20000 resp 30000
|
|
23.01.2011 13:38 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370801
|
|
CC5
|
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 372 |
|
|
nemá někde přicpaný olejový potrubí,nebo filtr,atd.Jestlie se ti přidřelo turbo můe to být způsobem jízdy nebo-li tím jak vypíná motor.
nemá někde přicpaný olejový potrubí,nebo filtr,atd.Jestlie se ti přidřelo turbo můe to být způsobem jízdy nebo-li tím jak vypíná motor.
|
|
23.01.2011 14:07 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370810
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Nejsem těchto motorů znalý ale princip je stejný u vech dieselů. Přidřené turbo u tohoto motoru bych řekl e bývá kvůli:
1: patný olej (Shellu nevěřím ani dobrý den)
2: patná regulace turba
3: přicpané olejové potrubí
4: extrémě namahané turbo (je to i logické u tohoto přefoukaného pravého motoru)
5: od výroby patně postavené turbo (zrovna tenhle kus)
6: FAP filtr. Proč? FaP filtr je punt ve výfukovém potrubí tzn: roztočené turbo se pere jak s tlakem plynů od motoru tak s proti tlakem plynů které se nestačí procpat tou ekozhovadilostí. Pokud je ten Fap kokot jetě přicpanej tak výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
Náprava:
1: změnit olej a lejt tam to co tam má být.
2: Zkontrolovat regulaci turba a opravit ji.
3:vyčistit olejové potrubí
4: nevím jestli na tenhle motor existuje turbo které by sneslo ten zhovadilý downsájzing
5: reklamovat turbo
6: nechat vyhodit tu Eko kokocinu, dát tam místo ní jen rouru, nechat ten Fap zruit v pičítači a vesele poutět troku sazí do ovzduí s pocitem větího výkonu, mení spotřeby A HLAVNĚ uetřených peněz.
7: Tohle auto s tíhmhle blbým motorem poslat k čertu a koupit si radi C5tku s obsahem 2.0 a vyím.
8: nenechat se zblbnout longlife olejema a měnit ho pravidelně po 10 000km. Kdy ho víc honí tak i klidně po 8000km. + vzuch. olej. filtr. Já to tak dělám a nemám absolutně problém s nákým turbem.
Zdar F
PS: Dyk je do očí bijící e s tímhle motorem musí být jen a jen problémy. 1.6tka a má 80kw. To je přece totální kokocina aby tenhle icí stroj s takovýmhle výkonem něco vydrel. Kdyby měl 50kw tak tomu rozumim ale tohle jde mimo mé chápání.
Nejsem těchto motorů znalý ale princip je stejný u vech dieselů. Přidřené turbo u tohoto motoru bych řekl e bývá kvůli:
1: patný olej (Shellu nevěřím ani dobrý den)
2: patná regulace turba
3: přicpané olejové potrubí
4: extrémě namahané turbo (je to i logické u tohoto přefoukaného pravého motoru)
5: od výroby patně postavené turbo (zrovna tenhle kus)
6: FAP filtr. Proč? FaP filtr je punt ve výfukovém potrubí tzn: roztočené turbo se pere jak s tlakem plynů od motoru tak s proti tlakem plynů které se nestačí procpat tou ekozhovadilostí. Pokud je ten Fap kokot jetě přicpanej tak výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
Náprava:
1: změnit olej a lejt tam to co tam má být.
2: Zkontrolovat regulaci turba a opravit ji.
3:vyčistit olejové potrubí
4: nevím jestli na tenhle motor existuje turbo které by sneslo ten zhovadilý downsájzing
5: reklamovat turbo
6: nechat vyhodit tu Eko kokocinu, dát tam místo ní jen rouru, nechat ten Fap zruit v pičítači a vesele poutět troku sazí do ovzduí s pocitem větího výkonu, mení spotřeby A HLAVNĚ uetřených peněz.
7: Tohle auto s tíhmhle blbým motorem poslat k čertu a koupit si radi C5tku s obsahem 2.0 a vyím.
8: nenechat se zblbnout longlife olejema a měnit ho pravidelně po 10 000km. Kdy ho víc honí tak i klidně po 8000km. + vzuch. olej. filtr. Já to tak dělám a nemám absolutně problém s nákým turbem.
Zdar F
PS: Dyk je do očí bijící e s tímhle motorem musí být jen a jen problémy. 1.6tka a má 80kw. To je přece totální kokocina aby tenhle icí stroj s takovýmhle výkonem něco vydrel. Kdyby měl 50kw tak tomu rozumim ale tohle jde mimo mé chápání.
|
|
23.01.2011 14:17 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370811
|
|
tief
|
|
|
Spatne mazani nebo regulace turba. Fap s tim nema nic spolecne. Bohuzel regulace turba je vec co na 1.6 docela casto zlobi.
Spatne mazani nebo regulace turba. Fap s tim nema nic spolecne. Bohuzel regulace turba je vec co na 1.6 docela casto zlobi.
|
|
23.01.2011 14:41 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370816
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Auto má od nového a olej mění sám? Moná tam někdo před tebou nalil minerální olej, ty teď předepsanou syntetiku a začal se uvolňovat karbon a ucpává potrubí.
Technika od dob 80kW z 2,1 pokročila - 1,4TSI má 118kW, 1,6THP 115kW...
Zaměřil bych se na to mazání-olej, případně nechat udělat rozbor, co je zač. Ideální je kvůli patnýmu mazání jetě rozkuchat FAP a ten motor do..... úplně.
Při regeneraci jde do Fapu do 600°, u turbobenzínu jde do turba 900° a ty motory vydrí víc ne 1500km.
I ta opovrhovaná 1,6Hdi:
.link.
Auto má od nového a olej mění sám? Moná tam někdo před tebou nalil minerální olej, ty teď předepsanou syntetiku a začal se uvolňovat karbon a ucpává potrubí.
Technika od dob 80kW z 2,1 pokročila - 1,4TSI má 118kW, 1,6THP 115kW...
Zaměřil bych se na to mazání-olej, případně nechat udělat rozbor, co je zač. Ideální je kvůli patnýmu mazání jetě rozkuchat FAP a ten motor do..... úplně.
Při regeneraci jde do Fapu do 600°, u turbobenzínu jde do turba 900° a ty motory vydrí víc ne 1500km.
I ta opovrhovaná 1,6Hdi:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=139991062&__lp=13&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=86&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
|
|
23.01.2011 14:42 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370818
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Kdyby nefungovala regulace turba, tak bude dávat patné tlaky a ECU hodí error, ne? Minimálně na diagnostice by to mělo být vidět
Kdyby nefungovala regulace turba, tak bude dávat patné tlaky a ECU hodí error, ne? Minimálně na diagnostice by to mělo být vidět
|
|
23.01.2011 15:11 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370820
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Na 1.6 se reguluje podtlakem (řízeno elektroventilem) - kdy by podtlak chyběl, auto jede jak bez turba (najel jsem v tomhle stavu v létě asi 2000km) občas vyskočí univerzální hláka "Depollution system faulty". Kdy by podtlak byl pořád na doraz, překročil by plnící tlak ve vyích otáčkách dovolenou hranici a motor by skočil do nouzového reimu. Obojí by samozřejmě bylo vidět i na diagnostice. Nemyslím e bys to nepoznal - podle mě v tomhle problém není.
FAP bych z toho taky nevinil. Kdyby se před ním tvořil takový přetlak, e by během 1500km poničil turbo (tlačil by se do mazání), dávno by na tebe auto křičelo, e je úplně ucpaný.
Nejvíc bych sázel na nedostatečný průtok oleje - píe e si měřil tlak, ale předpokládám, e statický, jaký objem oleje tam protékal nepíe. Navíc na vstupu do přívodu oleje k turbu (ta zahnutá roura k vrku turba) je filtrační sítko, nepíe, zda jsi ho měl venku a čistil jsi ho nebo měnil.
Při problémech s turbem je výslovně doporučeno vdy dát tu přívodní rouru se roubem a sítkem novou.
Na 1.6 se reguluje podtlakem (řízeno elektroventilem) - kdy by podtlak chyběl, auto jede jak bez turba (najel jsem v tomhle stavu v létě asi 2000km) občas vyskočí univerzální hláka "Depollution system faulty". Kdy by podtlak byl pořád na doraz, překročil by plnící tlak ve vyích otáčkách dovolenou hranici a motor by skočil do nouzového reimu. Obojí by samozřejmě bylo vidět i na diagnostice. Nemyslím e bys to nepoznal - podle mě v tomhle problém není.
FAP bych z toho taky nevinil. Kdyby se před ním tvořil takový přetlak, e by během 1500km poničil turbo (tlačil by se do mazání), dávno by na tebe auto křičelo, e je úplně ucpaný.
Nejvíc bych sázel na nedostatečný průtok oleje - píe e si měřil tlak, ale předpokládám, e statický, jaký objem oleje tam protékal nepíe. Navíc na vstupu do přívodu oleje k turbu (ta zahnutá roura k vrku turba) je filtrační sítko, nepíe, zda jsi ho měl venku a čistil jsi ho nebo měnil.
Při problémech s turbem je výslovně doporučeno vdy dát tu přívodní rouru se roubem a sítkem novou.
|
|
23.01.2011 15:15 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370821
|
|
tief
|
|
|
Vymena mineralu za syntetiku nevadi - od dob skody 120 je toto uz len urban myth ...
Na diagnostiku by som sa tiez nespoliehal - staci aby sa to raz seklo a pretocilo sa turbo a je pa pa.
Nechapem preco kazdy majitel 1.6hdi hned vidi cervene ked niekto upozorni na nevyhody tohto motora. Kazdy motor ma nejake + a nejake -.
Samozrejme mazani je hlavny podozrivy.
Vymena mineralu za syntetiku nevadi - od dob skody 120 je toto uz len urban myth ...
Na diagnostiku by som sa tiez nespoliehal - staci aby sa to raz seklo a pretocilo sa turbo a je pa pa.
Nechapem preco kazdy majitel 1.6hdi hned vidi cervene ked niekto upozorni na nevyhody tohto motora. Kazdy motor ma nejake + a nejake -.
Samozrejme mazani je hlavny podozrivy.
|
|
23.01.2011 15:19 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370823
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Hoi neříkám e to musí být na vině FAP. Samozřejmě se můu mýlit. Akorát já tomu Ekopaznehtu nevěřim ani dobrej den.
Hoi neříkám e to musí být na vině FAP. Samozřejmě se můu mýlit. Akorát já tomu Ekopaznehtu nevěřim ani dobrej den.
|
|
23.01.2011 15:49 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370827
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
To sítko se občas doporučuje úplně vyhodit. A zkontrolovat i odtok z turba a průtok oleje, jak píe TomasT.
Vak kadý motor má něco, ale není nutné dělat z té 1,6 takový postrach. Zajímavé je, e jakmile je problém s 1,6, tak se objeví reakce typu "kup si 2,0". Ale kdy má někdo problém s 2,0 (a e taky jsou), tak mu nikdo neradí e měl koupit 2,2...
Edit: Pokud neuspěje s reklamací, zkus se na opravu turba poptat tady: .link.
To sítko se občas doporučuje úplně vyhodit. A zkontrolovat i odtok z turba a průtok oleje, jak píe TomasT.
Vak kadý motor má něco, ale není nutné dělat z té 1,6 takový postrach. Zajímavé je, e jakmile je problém s 1,6, tak se objeví reakce typu "kup si 2,0". Ale kdy má někdo problém s 2,0 (a e taky jsou), tak mu nikdo neradí e měl koupit 2,2...
Edit: Pokud neuspěje s reklamací, zkus se na opravu turba poptat tady: http://www.pmnd.wbs.cz/NAHRADNI-DILY-TURBODMYCHADEL.html
|
|
23.01.2011 17:33 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370836
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
TomasT napsal(a): Koukal jsem, e na Peugeot klubu řeí 1.6HDI více ne tady.
I na Ford Focus klubu
Zase ta usazenina tam nikdy nebude jedna osamělá, take sítko se stejně ucpe... a to u je lepí, kdy ta usazenina projde skrz a vypláchne se. Aspoň myslím
Vdy u starích motorů sítka nebyly, jezdilo se na polosyntetiku, olej určitě nesrovnatelně horí, a ty turba to zvládaly. Podle mě to chtěli francouztí inenýři posichrovat, jene plán nečekaně nevyel a se sítkem je to horí ne bez
Jetě je problém prý v té mazací trubičce, jde moc blízko kolem výfuku a olej se v ní přepaluje. To ale taky bude a při přicpaném sítku - olej u v trubičce tolik neproudí a snadněji se přehřeje. Take nejlíp vechny sítka vyhodit Včetně toho fapu, kdyby el vyhodit tak snadno...
Koukal jsem, e na Peugeot klubu řeí 1.6HDI více ne tady.
I na Ford Focus klubu:-d
Zase ta usazenina tam nikdy nebude jedna osamělá, take sítko se stejně ucpe... a to u je lepí, kdy ta usazenina projde skrz a vypláchne se. Aspoň myslím:)
Vdy u starích motorů sítka nebyly, jezdilo se na polosyntetiku, olej určitě nesrovnatelně horí, a ty turba to zvládaly. Podle mě to chtěli francouztí inenýři posichrovat, jene plán nečekaně nevyel a se sítkem je to horí ne bez:)
Jetě je problém prý v té mazací trubičce, jde moc blízko kolem výfuku a olej se v ní přepaluje. To ale taky bude a při přicpaném sítku - olej u v trubičce tolik neproudí a snadněji se přehřeje. Take nejlíp vechny sítka vyhodit:) Včetně toho fapu, kdyby el vyhodit tak snadno...:-))
|
|
23.01.2011 17:42 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370837
|
|
olin12
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Díky vem za reakce na mé prolémy s turbem. Jak napsal Tomas, asi bych se přiklonil k malému průtoku oleje, protoe tlak, který jsem měřil byl opravdu statický (4,5), nevím jakým přesně způsobem změřit - zjistit, zda průtok oleje je dostatečný. Průtokový roub se sítkem na bloku motoru, kterým protéká olej k turbu, jsem vyčistil.
Díky vem za reakce na mé prolémy s turbem. Jak napsal Tomas, asi bych se přiklonil k malému průtoku oleje, protoe tlak, který jsem měřil byl opravdu statický (4,5), nevím jakým přesně způsobem změřit - zjistit, zda průtok oleje je dostatečný. Průtokový roub se sítkem na bloku motoru, kterým protéká olej k turbu, jsem vyčistil.
|
|
23.01.2011 18:11 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2370842
|
|
jumep
|
|
|
FAP - sposobi maximalne ze turbo sa nebude tocit lebo tam bude slaby prietok plynov ...
autodiag tu vzdy pisal o vymene olejoveho cerpadla a danej trubky zo sitkom
este otazka, ten olej je akej specifikacie?
FAP - sposobi maximalne ze turbo sa nebude tocit lebo tam bude slaby prietok plynov ...
autodiag tu vzdy pisal o vymene olejoveho cerpadla a danej trubky zo sitkom
este otazka, ten olej je akej specifikacie?
|
|
| |
|
|