c5vyskov
|
14.07.2015 16:51 -
Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
|
|

|
No vychází to právě brutálně.
Jetě jinak, kolik je v palivu energie:
.link.
Za rok se prodá v ČR 7 miliard litrů benzínu a nafty, tj. 19milionů litrů paliva za den, 800tisíc litrů za hodinu, 13300l za minutu, 221litrů za sekundu. V litru je zhruba 40000kJ energie, z toho na pohon jde 1/3, to je 13333kJ. Celkově pak 221x13333000=2 946 593 000W=asi 3000MW. Průměrný výkon dodávaný z benzínu a nafty.
Takový výkon by byl potřeba, kdyby vichni nabíjeli pomaličku během celého dne. Ale kdyby vechny napadlo dojet si nabít na Supercharger během jediné hodiny, tak by byl potřebný výkon 24x větí, asi 75000MW.
Nějak tak to bude, u těko říct, jestli by stačilo 50000MW nebo 100000MW, ale řádově to tak je. Take jestli má Temelín 2000MW, tak minimálně 25 Temelínů by bylo potřeba jen na tankování elektromobilů Nehledě na přenosovou sí...Tahle koncepce superchargerů je prostě mimo. To u spí věřím té výměně baterek, ty můou na "benzince" nabíjet pomaličku klidně během celých 24H a pak ti je během minuty v autě vymění.
Dalí věc je, e koncepce akumulátor+motor je stará snad 150 let. Dnes máme palivové články. Za pár let můeme mít palivové články na benzín. Benzín přemění na elektřinu ne s 30%účinností jako spalovací motor, ale s 90%. Take 3x "mení spotřeba" jen díky palivovému článku. Navíc prakticky ádné emise. A dalí level, kdyby nám ani ta třetinová spotřeba paliva nestačila, tak palivo půjde vyrábět synteticky. Temelín nám bude pomaličku vyrábět syntetický benzín (nebo nějakou jinou látku) a z té si pak v autě v palivovém článku vyrobíme zase elektřinu.
Ale nee, my prostě budeme prosazovat klasicky nabíjené elektromobily, i kdy víme, e ve větím měřítku tak provozovat nejdou. A za pár let můe přijít jiná technologie, která nebude ani potřebovat dotace, a draze dotovaný systém nabíječek se bude moct vyhodit.
No a z toho plyne k tématu, Teslu nekupovat, nemá budoucnost |
| |
| |