 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: LPG a C5 |  |
Honzaho
|
09.06.2015 19:12 -
Re: LPG a C5
|
|

|
Z toho co píe se zdá, e neví jetě o jedné věci: čtvereček s diodama se chová také jako tlačítko (kdy na střed zatlačí, ucítí přepnutí mikrospínače). Lze jím přepínat mezi chodem na benzin a chodem na LPG. Můe se hodit kdy potřebuje zjistit, jestli nějaký problém souvisí jen s LPG, nebo je problém i při chodu na benzin. Také pokud dojde plyn, systém se sice automaticky přepne na benzin, ale pípá do zblbnutí a pípání odstaví právě tím přepnutím. Přepnutí si ale systém pamatuje (aspoň u mých aut) a proto po natankování je potřeba přepnout na LPG, jinak pojede stále na benzin. Neznám vechny typy, ale větinou při přepnutí na benzin zelené LED zhasnou.
Pokud je přepnuto na LPG, startuje to benzin a skutečný chod na LPG nastane a po dosaení nějaké teploty chladicí kapaliny (do té doby tam nějaká dioda (snad oranová) bliká, ale zelené svítí podle toho kolik LPG v nádri je).
Skutečný stav benzinu zjistí spolehlivě po natankování benzinu (necelých 10l by mělo stačit - pokud se ti tam vejdou) - počítač se přitom zresetuje tj. sejme si polohu plováku v nádri. Poté ale začne ručičkou palivoměru hýbat výpočtem podle okamité spotřeby (tu ale posuzuje podle domnělého otevření vstřikovacích ventilů benzinu - o jízdě na LPG netuí). Občas se počítač zresetuje i bez tankování, přesnou strategii jsem nezjistil, ale zpravidla to udělá, pokud se ručička dostane hodně do červeného a svítí "hladové oko". Časem zjistí, jakou má asi spotřebu benzinu, záleí to samozřejmě na počtu startů, na teplotě atd. Kdy bude orientačně počítat s 0,5 l/100, přestane tě znervózňovat padající ručička. Přeju spokojenou a levnou jízdu s LPG. |
| |
| |