Koník
|
14.05.2015 18:46 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
|

|
63zdenda napsal(a): ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti
Tak konkrétně můj příklad byl u z namíchané plechovky barvy, nikoli, e to někdo zmrí na míchačce . Na kolení v Holandsku u výrobce barev nám to názorně ukázali. Sledovali jsme lakýru a z jedné namíchané plechovky nastříkal na vzorky dva odstíny. V jednom vzorku utopil zrna v barvě a barva byla ve finále po laku tmaví na druhém vzorku nechal barvu jemně zavadnout, potom jetě hodil decentně vrstvičku barvy na postavení zrna a pak a dával vrstvu laku. Tento druhý vzorek byl světlejí a odpovídal realitě. Rozdíl byl pouze v technice stříkání, naředění barvy, síle vrstvy a nastaveném tlaku na pistoli 
63zdenda napsal(a): samozřejmě e kadá barva, i metalíza bledne
Nebledne barva jako taková, ale zmatní (zoxiduje) pouze vrchní část laku, který změní potom odstín do mdlé podoby. Navíc tomu pomáhají mikrokrábance z prachu a myček. Stačí strojní letění a lak je jako nový. Přijel za mnou pán s fialovou metalízou a nastříkaným čumákem. e prý, jestli by se s tím dalo něco dělat čumák se krásně lesknul, barva ivá fialová ale od dveří do zadu mdlá fialová metalíza. Opravdu markantní rozdíl. Večer si pán pro auto přijel a nestačil se divit. Myslel, e jsem mu dostříkal zbytek auta. Samozřejmě v uvozovkách . Starý lak strojním letěním získal nový vzled, díky odstraněné oxidaci a nový lak se musel přeletit strojně také, aby ztratil ten extra nový lesk. Nově nastříkaný odstín byl od originálního k nerozeznání
Jinak zásadně nedoporučuji nechávat si domíchávat přesný odstín na strojně nevyletěné auto, protoe jakmile to auto potom necháte u někoho vyletit, budete se pěkně divit. U metalíz se to jetě dá, tam ten rozdíl není tak markantní, jako u klasických laků.
Opět příklad z praxe, tentokráte klasická barva nikoli metalíza. Známý si nechal ke svému autu namíchat přesný odstín. Bylo to u barev RM. Měli coloristiku seřazenou odstíny popořadě za sebou, take kdy neseděl originál, u li jen postupně po odstínech a nali opravdu na chlup stejnou červenou barvu s decentně hnědým nádechem. Bohuel přeletili při výběru jen ručně kousek karoserie. Nechal si to namíchat do spreje a pokozená místa si opravil. Jene se mu nelíbilo e ty fleky má lesklé a zbytek auta vyusovaný a chtěl to také úplně hladké bez přechodů. No a jeliko jsem prováděl strojní letění, přijel za mnou. Odstín barvy mu seděl opravdu skvěle, jen ten kontrast lesků kazil dojem. Tak jsem mu to tedy přebrousil do hladka a následně přejel strojní letičkou. Nestačil se divit, kdy letička odstranila vrchní oxidaci původní barvy. Původní lak byl opět nádherně ivě červený, ale nový opravený lak zůstal červený s decentním nádechem hnědé tak, jak byl původní zoxidovaný lak. zůstali mu oči pro pláč a flekaté auto.
TomasT napsal(a): kdy na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).
Udělat opravdu dobrý zástřik je umění. Obzvlátě u metalízy. Ne kadý lakýra to dokáe,, i kdy si myslí e ano a ne kadý pouívá zástřiková ředidla a podobné vychytávky, které jim jejich práci zkvalitní, nicméně bohuel troičku podraí Přitom právě zástřikové ředidlo je je po rukách lakýry klíčem ke kvalitnímu zástřiku |
| |
| |