 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: LPG a C5 |  |
Ferro
|
08.04.2015 07:20 -
Re: LPG a C5
|
|

|
Chci napsat postřeh ke svíčkám a LPG. Montá LPG jsem udělal v září 2013 a najel cca 30.000 km k veliké spokojenosti. Jediné co mi dělalo problém bylo občasné nepravidelné kolísání otáček při dojezdu na křiovatku (noha z plynu a stání - honí se to od cca 800 do 1400 ot/s) a posledních 5 tisíc mi občas zhasl. To zhasínání mělo spojitost s nastavrením bohatosti směsi po výměně stíracích krouků ventilů. Dosud jsem po konzultaci s plynařem jezdil na benzínové NGK svíčky s tím, e jsem sníil odtrh kontaktů na 0,7mm.
Pak jsem dospěl k názoru, e zkusím spec. LPG svíčky, protoe se blíil interval jejich výměny. Na LPG svíčky jsem najel cca 4000 km a musím říci, e chod motoru je plynulejí, spotřeba klesla v průměru o litr LPG na 100 km a předcházející samovolné zhasínání je vyřeeno. Cena svíček LPG proti benzín je cca 3:1, ale investice se vrací nejen cenově, ale hlavně ve vnitřním klidu majiele. A to je k nezaplacení! Mé doporučení pro koloegy plynaře je tedy jednoznačné - Jezděte s LPG svíčkami, vyplatí se to. Původně jsem si myslel, e se jedná o nějakou módu, asi jako tři pruhy ADIDAS. Teď vidím, e to má smysl. |
| |
| |