Světlono
|
25.12.2014 19:33 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
|

|
Měl jsem spoustu benzínových aut. Větinou dvoulitry ve velkých kombících. Taky jsem si občas říkal, e by to chtělo estku. Ale na dálnici, při obvyklém krouáku od 190 do 200 Nm, by ta estka fungovala jen na rovině. Stačilo by trochu stoupání a určitě by to auto začalo vadnout.
Xantia V6 by tu estku zvládla v pohodě, ale to u jaksi není dvoulitr. (Vzpomínám na ni se slzou v oku.)
Poslední dobou jezdím s motorem 1.8T (132 kW/235 Nm), tam by ta estka snad la, ale táhnout to auto začíná a tak kolem 1800 otáček a opravdu to jede a tak od 3000. Sice to pak vydrí a do omezovače, ale řeč je tu o rychlé jízdě na co nejnií otáčky. V práci jezdím v "Ochcávce" 1.8T 118 kW, jaký má krouák nevím, je tam u přímý vstřik benzínu a převodovka má 6 stupňů. Auto táhne u od 1500 otáček. Dole se to chová skoro jak diesel. S tou estkou se dá na dálnici jet v pohodě i do stoupání.
Ale to jsou oturbené benzíny. Atmosférický dvoulitr tu estku uspokojivým způsobem neutáhne.
Jumep i jruze mají pravdu. |
| |
| |