| | |
22.12.2014 14:49 -
Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767094
|
|
MiKas004
|
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Ahoj,
mám (nově) C5 2.0i a vagr P406 2.0i.
Porovnávali jsme otáčky motoru při jednotlivých rychlostech a jeho paout má výrazně delí převody.
Tzn. e např při 90-ti km/h jezdí na nií otáčky. Ve 130-ti má pod 3tis. ot/min.
Vlastním i P307 2.0i a stejně jako u C5 mi vadí vysoké otáčky na dálnici. Nií otáčky = nií hluk i spotřeba.
Jaké se do Citrouů montují přvodovky a jaký je mezi nimi rozdíl. Jsou zaměnitelné ? Myslím si, e mezi převodovkama od Citroenu a Peugeotu nebude rozdíl. Nebo ... ?
Hledal jsem hledal, ale nic nenael
Ahoj,
mám (nově) C5 2.0i a vagr P406 2.0i.
Porovnávali jsme otáčky motoru při jednotlivých rychlostech a jeho paout má výrazně delí převody.
Tzn. e např při 90-ti km/h jezdí na nií otáčky. Ve 130-ti má pod 3tis. ot/min.
Vlastním i P307 2.0i a stejně jako u C5 mi vadí vysoké otáčky na dálnici. Nií otáčky = nií hluk i spotřeba.
Jaké se do Citrouů montují přvodovky a jaký je mezi nimi rozdíl. Jsou zaměnitelné ? Myslím si, e mezi převodovkama od Citroenu a Peugeotu nebude rozdíl. Nebo ... ?
Hledal jsem hledal, ale nic nenael :-(
|
|
22.12.2014 15:58 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767108
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
c5 je mnohem těí auto ne P406 a proto soudruzi z francie přeskládali kolečka v převodovce aby to mělo stejnou dynamiku. Bohuel se tím dále nezabývali, anebo třeba v rámci koncernu nemohli, jeliko kdyby tam dali k motoru turbo (jako u laguny) a 6-ti kvalt, tak by se z toho stalo nejlepí auto na světě a .....to by jen tak nelo....
c5 je mnohem těí auto ne P406 a proto soudruzi z francie přeskládali kolečka v převodovce aby to mělo stejnou dynamiku. Bohuel se tím dále nezabývali, anebo třeba v rámci koncernu nemohli, jeliko kdyby tam dali k motoru turbo (jako u laguny) a 6-ti kvalt, tak by se z toho stalo nejlepí auto na světě a .....to by jen tak nelo....:-d
|
|
23.12.2014 10:34 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767413
|
|
MiKas004
|
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
S tím "mnohem těí auto ne P406" bych a tak úplně nesouhlasil.
Nicméně to neodpovídá na můj dotaz
S tím "mnohem těí auto ne P406" bych a tak úplně nesouhlasil.
Nicméně to neodpovídá na můj dotaz :-(
|
|
23.12.2014 12:08 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767419
|
|
Henry
|
|
|
Tady se to moc neřeí.:'( Je málo takových "ílenců" jako ty nebo já . A najde nějaký 6-ti kvalt, který tambude pasovat, tak dej vědět - já do toho půjdu.
Tady se to moc neřeí.:'( Je málo takových "ílenců" jako ty nebo já ;-). A najde nějaký 6-ti kvalt, který tambude pasovat, tak dej vědět - já do toho půjdu.
|
|
23.12.2014 12:29 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767420
|
|
Atin
|
Město: Osík, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Myslím, e by nebylo nutno hledat hned 6ti kvalt, ale jak píe delí odstupňování převodovky nebo alespoň 5tého stupně.
Myslím, e by nebylo nutno hledat hned 6ti kvalt, ale jak píe delí odstupňování převodovky nebo alespoň 5tého stupně. :nevim
|
|
23.12.2014 15:23 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767622
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
na papíře je hmotnost sice jen asi o cca 50 kg těí, ale já s oběma auty jezdil dost dlouho a je mi jasné e papír snese vechno . C5 je prostě podle mne mnohem těí, ale kadopádně jsem je neváil. myslím e zpřevodování je dobré a odpovídá dynamice motoru, jen tam pouze chybí dálniční rychlost. Toto soudruzi opravdu zazdili.
ovem pokud by se někomu povedlo narvat tam nějaký 6-ti kvalt tak jdu taky do toho!!!
na papíře je hmotnost sice jen asi o cca 50 kg těí, ale já s oběma auty jezdil dost dlouho a je mi jasné e papír snese vechno :-d. C5 je prostě podle mne mnohem těí, ale kadopádně jsem je neváil. :-) myslím e zpřevodování je dobré a odpovídá dynamice motoru, jen tam pouze chybí dálniční rychlost. Toto soudruzi opravdu zazdili. :-(
ovem pokud by se někomu povedlo narvat tam nějaký 6-ti kvalt tak jdu taky do toho!!! :palec
|
|
23.12.2014 15:50 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767634
|
|
Devilian
|
|
|
Tiez by som to skusil. Myslim ze bola jedna seststupnova prevodovka na 2.0i 306 GTI, ale ci bude pasovat... a asi bude naladena na sportovo.Jeden chlapik si ju dal do xsary VTS, ale to je pravdepodobne rozdielny motor. Pre 103kw verziu motora asi nic take existovat nebude, ze? Popripade nemozem si to kolecko na petke nejako pribrusit sam? Medzi 4 a 5 prevodovym stupnom je podla mna velmi maly rozdiel. Niekto to asi domrkvil...
Tiez by som to skusil. Myslim ze bola jedna seststupnova prevodovka na 2.0i 306 GTI, ale ci bude pasovat... a asi bude naladena na sportovo.Jeden chlapik si ju dal do xsary VTS, ale to je pravdepodobne rozdielny motor. Pre 103kw verziu motora asi nic take existovat nebude, ze? Popripade nemozem si to kolecko na petke nejako pribrusit sam? Medzi 4 a 5 prevodovym stupnom je podla mna velmi maly rozdiel. Niekto to asi domrkvil...
|
|
23.12.2014 16:46 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767667
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To ví e si to můe přibrousit sám. A vechny kolečka najednou. Stačí trochu písku do převodovky a má výbrus hotový.
To ví e si to můe přibrousit sám. A vechny kolečka najednou. Stačí trochu písku do převodovky a má výbrus hotový. :-))))
|
|
23.12.2014 19:31 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767768
|
|
jumep
|
|
|
mno, takych by bolo
rovnako aj 1.6stkari hovoria ako tam chyba 6stka - svoje opodstatnenie to ma
406 Hmotnos 1240−1415
C5 Hmotnos 1377 - 2171 kg
velkost auta a odpor vzduchu robia svoje a je pravdepodobne zeby sa nizsimi otackami bud ten motor uhnal alebo dokonca neutiahol / nemal zrychlenie
mno, takych by bolo
rovnako aj 1.6stkari hovoria ako tam chyba 6stka - svoje opodstatnenie to ma
406 Hmotnos 1240−1415
C5 Hmotnos 1377 - 2171 kg
velkost auta a odpor vzduchu robia svoje a je pravdepodobne zeby sa nizsimi otackami bud ten motor uhnal alebo dokonca neutiahol / nemal zrychlenie
|
|
23.12.2014 20:02 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767772
|
|
vasa
|
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
V principu není výměna převodovky velký problém. Jetě lépe, pokud seenete stejný typ převodovky, jen s jiným odstupňováním - dá se otevřít a vyměnit jen kolečka, která chcete - třeba jen tu pětku, aby byla delí - a zase se to sloí. Osová vzdálenost a tvar ozubených koleček budou stejné, jen budou mít jiný počet zubů a roztečný průměr, čili jiný převodový poměr.
Nicméně vám pak auto bude o dost vlaněji zrychlovat A upřímně, tohle je v rovině spí teoretické. Pokud si to nezvládnete překopat sami na koleně a neseenete jinou skříň za hubičku, tak náklady na takovou "operaci" jsou podle mě dost mimo realitu (nevyplatí se to)
PS: Doufám, e tím "přibrousit si kolečko na pětce" není myleno to co si pod tím představuji?
V principu není výměna převodovky velký problém. Jetě lépe, pokud seenete stejný typ převodovky, jen s jiným odstupňováním - dá se otevřít a vyměnit jen kolečka, která chcete - třeba jen tu pětku, aby byla delí - a zase se to sloí. Osová vzdálenost a tvar ozubených koleček budou stejné, jen budou mít jiný počet zubů a roztečný průměr, čili jiný převodový poměr.
Nicméně vám pak auto bude o dost vlaněji zrychlovat :nevim A upřímně, tohle je v rovině spí teoretické. Pokud si to nezvládnete překopat sami na koleně a neseenete jinou skříň za hubičku, tak náklady na takovou "operaci" jsou podle mě dost mimo realitu (nevyplatí se to) ;-)
PS: Doufám, e tím "přibrousit si kolečko na pětce" není myleno to co si pod tím představuji? :-d
|
|
23.12.2014 20:23 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767795
|
|
jumep
|
|
|
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)
jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)
|
|
23.12.2014 22:23 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767863
|
|
jumep
|
|
|
jo, ona ta 2.2 mala ten 6q neskor davany (preto to neni problem relativne prerobit, chcel som to tiez ...)
jo, ona ta 2.2 mala ten 6q neskor davany (preto to neni problem relativne prerobit, chcel som to tiez ...)
|
|
24.12.2014 00:49 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767919
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
jumep napsal(a): jo a este som zabudol ze dost zblbnete riadiacu jednotku motora ktora ma v sebe naprogramovane prevodove stupne (rychlost vs otacky = zaradeny prevodovy stupen - tempomat ...)
Přemýlím nad tím, ale to se mi nezdá.... nemyslím e ten systém je tak sloitý. Mě spí připadne e řídící jednotce je v podstatě jedno jaký je tam zařazený rychlostní stupen. určuje dávku a vstřikování paliva podle momentální potřeby. myslím e tempomat prostě dělá jen to co noha řidiče - určuje dávku paliva tak aby se udrovala konstatntní rychlost, a je mu jedno jaký rychlostní stupen tam je. Stejně jako je mu jedno jestli fouká vítr nebo jedu do kopce. Prostě vstříkne víc nebo mín benzínu.
U automatu to můe být třeba sloitějí....
Přemýlím nad tím, ale to se mi nezdá.... nemyslím e ten systém je tak sloitý. Mě spí připadne e řídící jednotce je v podstatě jedno jaký je tam zařazený rychlostní stupen. určuje dávku a vstřikování paliva podle momentální potřeby. myslím e tempomat prostě dělá jen to co noha řidiče - určuje dávku paliva tak aby se udrovala konstatntní rychlost, a je mu jedno jaký rychlostní stupen tam je. Stejně jako je mu jedno jestli fouká vítr nebo jedu do kopce. Prostě vstříkne víc nebo mín benzínu.
U automatu to můe být třeba sloitějí....
|
|
24.12.2014 01:20 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767929
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No a podle čeho si myslí, e jednotka zjistí tu rychlost? Není tam ádný měřák. Ani ádný náhon k tachometru. Prostě to vypočítává podle otáček motoru a zařazený rychlosti. Dosadí si do vzorečku a bere to za hotový. A kdy změní převodový poměr jinou převodovkou, tak to ta jednotka nepozná. Pořád bude dosazovat do vzorečku původní převodový poměr a výsledek bude chybný. Tempomat ti bude fungovat, to jo, ale nastavená rychlost bude jiná, ne skutečná. A stejně nespolehlivě bude fungovat vechno ostatní, jako třeba ESP, dojezd na nádr, spotřeba. Vechno bude zkreslený.
No a podle čeho si myslí, e jednotka zjistí tu rychlost? Není tam ádný měřák. Ani ádný náhon k tachometru. Prostě to vypočítává podle otáček motoru a zařazený rychlosti. Dosadí si do vzorečku a bere to za hotový. A kdy změní převodový poměr jinou převodovkou, tak to ta jednotka nepozná. Pořád bude dosazovat do vzorečku původní převodový poměr a výsledek bude chybný. Tempomat ti bude fungovat, to jo, ale nastavená rychlost bude jiná, ne skutečná. A stejně nespolehlivě bude fungovat vechno ostatní, jako třeba ESP, dojezd na nádr, spotřeba. Vechno bude zkreslený. ;-)
|
|
24.12.2014 01:21 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767930
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
toto je pre x7
Záehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 997 ccm poskytuje největí výkon 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min. Maximální točivý moment činí 200 Nm při 4 000 ot./min. Posazení nejvyího točivého momentu a u horních otáček je charakteristikou moderních estnáctiventilových čtyřválců
ten tocak je proste dobry na benzin, ale je opat polozeny vysoko, takze prevodovka to kopiruje,
podla mna pri teoretickej zamene za 6 kvalt to nebude ono, spotreba nepadne a dynamika utrpi
pre toto som predal predchadzajuce auto - na dialnici pri 130 otacky jak motorka
toto je pre x7
Záehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 997 ccm poskytuje největí výkon 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min. Maximální točivý moment činí 200 Nm při 4 000 ot./min. Posazení nejvyího točivého momentu a u horních otáček je charakteristikou moderních estnáctiventilových čtyřválců
ten tocak je proste dobry na benzin, ale je opat polozeny vysoko, takze prevodovka to kopiruje,
podla mna pri teoretickej zamene za 6 kvalt to nebude ono, spotreba nepadne a dynamika utrpi
pre toto som predal predchadzajuce auto - na dialnici pri 130 otacky jak motorka
|
|
24.12.2014 05:19 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767931
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Mikra - počítače auta nemohou zjiovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně sloité.
Obecně se pouívají dva principy.
1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
2. U léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný ne předepsaný rozměr kol a pneu.
Mikra - počítače auta nemohou zjiovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně sloité.
Obecně se pouívají dva principy.
1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
2. U léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný ne předepsaný rozměr kol a pneu.
|
|
24.12.2014 06:27 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767932
|
|
jruze
|
|
|
vilous napsal(a): Mikra - počítače auta nemohou zjiovat rychlost (obecně, ne jen C5) z otáček motoru a zařazeného převodu. Rychloměr musí ukazovat i při jízdě na neutrál a i při jízdě s vypnutým motorem. Navíc by to bylo nesmyslně sloité.
Obecně se pouívají dva principy.
1. Berou se údaje z převodovky, ale z oblasti výstupu na kola, tedy neovlivněno zařazeným kvaltem.
2. U léta je povinný ABS systém, tak se berou údaje z počítání zubů na kolech. Tedy z otáček kol. Nevím jak pro účely tachometru, ale pro účely ESP se za rychlost auta bere průměr z otáček zadních kol.
Oba systémy jde tedy rozhodit jen záměnou kol za jiný ne předepsaný rozměr kol a pneu.
Co se týká rychlosti souhlasím - ohledně řazení AP je to trochu jinak (počítače motoru,ABS, AP jsou propojeny a řídí řazení podle krouáku,rychlosti,otáček atd..) jinak si ECU a ABS propočítá (u manuálu) zařazený rychlostní stupeň a podle toho povolí něktré funkce jako např. tempomat atd.. ale rýchlost vozu ukazuje opravdu z čidel ABS a jednotky ABS.Zaměnit převodovku nebo převody půjde , ale pro funkčnost by bylo asi lepí upravit jednotky a to mi příjde jako nerentabilní.
Z dob závodění jsme na stejném motoru pouívali různé převodovky (do vrchu a okruhy) ale to je úplně jiná kapitola .
Co se týká rychlosti souhlasím - ohledně řazení AP je to trochu jinak (počítače motoru,ABS, AP jsou propojeny a řídí řazení podle krouáku,rychlosti,otáček atd..) jinak si ECU a ABS propočítá (u manuálu) zařazený rychlostní stupeň a podle toho povolí něktré funkce jako např. tempomat atd.. ale rýchlost vozu ukazuje opravdu z čidel ABS a jednotky ABS.Zaměnit převodovku nebo převody půjde , ale pro funkčnost by bylo asi lepí upravit jednotky a to mi příjde jako nerentabilní.
Z dob závodění jsme na stejném motoru pouívali různé převodovky (do vrchu a okruhy) ale to je úplně jiná kapitola .
|
|
24.12.2014 09:05 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
2767944
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No tak jsem zase jednou kecal. No a co? Vdy jsou Vánoce, tak se to nepočítá. Dětem se taky le o Jeikovi a nic se neděje.
Hlavně kdy se najde někdo, kdo tu pravdu vykecá.
No tak jsem zase jednou kecal. No a co? Vdy jsou Vánoce, tak se to nepočítá. Dětem se taky le o Jeikovi a nic se neděje. :-o
Hlavně kdy se najde někdo, kdo tu pravdu vykecá. :-))))
|
|
| |
|
|