martinrx
|
24.12.2014 14:32 -
Re: Zaměnitelnost man. převodovek
|
|

|
robo napsal(a): toto je pre x7
Záehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 997 ccm poskytuje největí výkon 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min. Maximální točivý moment činí 200 Nm při 4 000 ot./min. Posazení nejvyího točivého momentu a u horních otáček je charakteristikou moderních estnáctiventilových čtyřválců
ten tocak je proste dobry na benzin, ale je opat polozeny vysoko, takze prevodovka to kopiruje,
podla mna pri teoretickej zamene za 6 kvalt to nebude ono, spotreba nepadne a dynamika utrpi
pre toto som predal predchadzajuce auto - na dialnici pri 130 otacky jak motorka
Ty údaje o tom v jakých otáčkách je maximální točivý moment u benzínu neznamenají vůbec nic. Benzín není diesel. průběh točivého momentu u těchto benzínových motorů je téměř naprosto plochý. V praxi to znamená e max krouták 200 Nm je sice u 4tis otáček, ale zároven u 2 tis, nebo 6 tis. je krouták třeba kolem 190 Nm.
Take údaj kdy je vrchol točivého momentu je důleitý hlavně u naftových motorů.
Nechápu jak by mohla dynamika motoru utrpět při 6 -ti rychlostní převodovce? Přece jde jen o to e tam chybí dálniční rychlost, která by sníila počet otáček při jízdě vyí rychlostí. Jediná věc která by mohla hrozit, je e by snad musel člověk občas do velkých kopců podřadit. Ale ani to se mi a tak nezdá. Samozřejmě pokud by tam někdo nerval tu 6-ku u při 100-110. |
| |
| |