 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: LPG a C5 |  |
vikicv
|
30.04.2014 08:19 -
Re: LPG a C5
|
|

|
Ahoj Vladimíre....
také provozuju jen plynová auta - jako kolega MartinRX
Felicia 1.6LPG (1998)
Xantia 1.8i 16V LPG (1998)
Xantia V6 LPG (1999)
C8 V6 LPG (2003)
C5 II V6 LPG (2005)
Z čeho poslední dvě mám aktuálně v provozu. Ze skuenosti ti musím říct, e pořízení LPG do auta není zcela konzumní záleitost pro uivatele auta.... občas se něco stane (lutá kontrolka - chyba bohatosti směsi) na vech autech... je to cca 2x-3x do roka na kadém z nich. Auto samo o sobě musí být v perfektním pořádku, jinak se patně hledají závady. Mám doma diagnostiku jak na Citroeny , tak na LPG (HLPropan) a snaím se vdy najít chybu sám, protoe s lidmi z daných firem instalujících LPG to prostě nejde.
Problém celého tohoto spojení je,
e plynaři montují plyn do vech aut a kadému z těchto aut logicky nerozumí - hlavně nejsou specialisti na citroen, atd. Zároveň to nejsou ádné kapacity přes LPG, jsou to větinou lopaty....mají kolení od výrobce, ale nepouívají vechny monosti, které výrobce na doladění LPG systému navrhl a jsou k dispozici. Kdy něco nefunguje vymlouvají se na poruchu v autě.... kdy dojde do servisu, tak ti řeknou, e tam má LPG a v tom je problé... a se jak v začarovaném kruhu.... proto jestli tomu nerozumí, nemá anci uspět.
Apropo plyn nevyaduje ádné jiné nastavení pro napětí na cívkách - to ti řekli pěknou blbost.
Cívky se plní proudem. Jakmile proud dosáhne určité meze, obvod s cívkou je rozepnut a napětí na cívce vyskočí teoreticky do nekonečna, prakticky dosáhne takové meze - ne přeskočí jiskra na svíčce a vybije energii v cívce. ..... tedy napětí se neteluje. Mez kam a napětí vyskočí je dáno prostředím - směsí ve které je instalována svíčka a vzdáleností elektrody svíčky od jejího hrotu.
pro směs LPG je to asi 18kV, pro směs benzínu asi 14kV na 1mm odtrhu svíčky
Pokud chce toto napětí generované na cívkách sníit, zkus troičku zmenit vzdálenost elektrody svíčky od hrotu svíčky - tzv. sklepnout svíčky nebo si prostě jenom kup jiné vhodnějí svíčky.
Mě v obou autech fungují BOSCH FR8SPP332 (obecně pro stejnoměrné zapalování LPG jsou vhodné jednohrotové svíčky s platinou) a cívky VALEO nebo NGK. Cívky SAGEM odcházejí - ty odcházely i na benzín.
V plynových systémech je taky obecně problém s autoadaptivním reimem.... za mě bych nechal auto najezdit pár km a pak bych hodnoty a nastavení pro vstřikování LPG zafixoval. Dělá to problém na motorech s proměnnou délkou sání nebo proměnným časováním ventilů .... LPG se zapnutým autoadaptivním reimem z toho zblbne. |
| |
| |