vilous
|
23.09.2013 20:43 -
Re: Tuning, jak na to?
|
|

|
Pokud byste někdo chtěl dávat podloky pod kola, tak zde můj názor:
Domníval jsem se, e podloky pod kola byl koníček lehce odrostlých mladíků se kodou 105. Ale e to někdo bude dávat na C5, to mne opravdu nenapadlo. Dost jsem se tím dříve zajímal, take:
Úplně nesmyslné jsou podloky pod kadý roub (to by bylo o ústa), lépe pokud jde o celoplonou podloku s prodlouenými bezpečnostními rouby. Pak z hlediska bezpečnosti nejde nic zásadního namítat. I se k tomu vyjádřil bezpečnostní expert pojioven, e v případě havárií po tom nejdou, take tím nemá cenu strait.
Přesto je bezpečnějí a elegantnějí řeení pouít disky s mením ET. Pro daný model je předepsáno ET32, pokud se pouijí disky s ET kolem nuly, tak je to toté jako 32 mm podloka. Při ceně těch kvalitních podloek a dlouhých bezpečnostních roubů u to není takový rozdíl.
Ale hlavní cíl, proč píu: PROČ si to tam lidi dávají? To mi stále uniká. U té 105 jakýsi pofiderní sportovnějí vzhled? No ale co u C5? To má být sportovní auto? Vdy výrobce dělá co můe, aby to NEbylo sportovní auto. Pokud někdo něco takového chce, tak u konkurence je nepřeberný výběr.
Zásadní OMYL je, e je auto stabilnějí. Směrovou stabilitu udává rozvor, nikoli rozchod. No a stabilnějí proti převrácení - to je právě ten omyl. Výrobce vechny momenty sil spoustu času ladil a vysazením kola se to zásadně změní - já tomu přece rozumím lépe ne výrobce! Ty páky k závěsům kol nejsou velké, řádově 15-20 cm a rozdíl třeba 3 cm to rozhodí o dost. Take na závěsy kol a pérování je působeno větím momentem, co není nejlépe. Auto celkově klesne (pro názornost si představte, e kolo je vysazeno ven třeba o metr a bude to jasné), co u C5 výjimečně kompenzuje hydra. Celé pruení změkne, protoe kolo lehčeji stláčí pruinu (nebo kouli) a tedy v zatáčkách dojde k silnějímu naklánění, tudí k větímu riziku převrácení!! Take přesný opak toho, co si větina lidí myslí. Pokud někdo opravdu chce rozířil podvozek a udělat to sluně, tak musí změnit aspoň tuhost pruiny a obvykle i některé díly nápravy.
Závěr - rozchod auta se změní percentuálně nepatrně, z cca 170 na 176, čili asi o 3%. Ale auto změkne i o deset a více procent, take beze změny tuhosti pruení je to kontraproduktivní. |
| |
| |