30.01.2013 08:48 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
Jelikož mě tahle diskuze zajímá a je to taky z mého oboru, něco jsem o funkci airbagu vyzjistil a pohledal...
Airbagy každopádně musí vyletět nezávisle na pásech (koneckonců mého spolužáka to "nepřipoutání se" stálo život - vystřelovaný pytel nepřipoutanému řidiči může zlomit vaz). V některých autech může být čelní airbag spolujezdce svázán s obsazením spolujezdcovy sedačky (pás, nebo snad i zátěžový snímač v sedačce).
Spouštěcím povelem pro aktivaci airbagu je zejména veličina "zrychlení" resp. její opak "zpomalení", které lze udávat v násobcích G - jako u stíhaček. Určitých hodnot zpomalení nelze dosáhnout jinak než nárazem - např. brzdy jsou za ideálních podmínek schopny zpomalovat něco kolem 1G (cca. 10 m/s2, neboli každou vteřinu se rychlost auta sníží asi o 36km/h) - a to už je vážně takové to "zastavit na fleku", C5 to vyhodnotí jako panické brzdění a spolujezdec se praští o čelní sklo Nedá se teda říct, že by existovala nějaká hraniční rychlost, kdy airbag ještě nevystřelí - záleží na té smůle do čeho se trefíme