| | |
25.03.2009 14:43 -
Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
659655
|
|
Limax
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Tak mně napadlo, při jakém nárazu (v jaké rychlosti) se vystřelí airbag. Na internetu se nedá nic najít (aspoň já jsem ani po půl hodině nic neobjevil), kromě údaje 23 km/h na jakýchsi amerických stránkách, co se mi moc nezdá. To by se pak vystřelovalo při kadé "ukačce", co se neděje. Jen mě to zajímá, tak jestli to někdo víte...
Tak mně napadlo, při jakém nárazu (v jaké rychlosti) se vystřelí airbag. Na internetu se nedá nic najít (aspoň já jsem ani po půl hodině nic neobjevil), kromě údaje 23 km/h na jakýchsi amerických stránkách, co se mi moc nezdá. To by se pak vystřelovalo při kadé "ukačce", co se neděje. Jen mě to zajímá, tak jestli to někdo víte...:-)
|
|
25.03.2009 14:54 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
659656
|
|
Darja
|
|
|
.link.
http://www.rospa.com/roadsafety/advice/motorvehicles/airbags.htm
|
|
25.03.2009 20:47 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
659665
|
|
jumep
|
|
|
ono zalezi od toho aky otras a sila sa prenese na riadiacu jednotku, tj. nie je dolezita rychlost ale sila spomalenia / narazu - tj. ak trafis nejaky nosnik ktory pohne spravne riadiacou jednotkou tak ti staci nazvyme to dobrou ranou kladivom ...
ono zalezi od toho aky otras a sila sa prenese na riadiacu jednotku, tj. nie je dolezita rychlost ale sila spomalenia / narazu - tj. ak trafis nejaky nosnik ktory pohne spravne riadiacou jednotkou tak ti staci nazvyme to dobrou ranou kladivom ...
|
|
26.03.2009 10:58 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
659679
|
|
Limax
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Díky za odpovědi. Na stránkách od Darji píou 20 mph (32 km/h), s tím, e záleí na tom jak to naboříte.
Díky za odpovědi. Na stránkách od Darji píou 20 mph (32 km/h), s tím, e záleí na tom jak to naboříte.
|
|
26.03.2009 16:52 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
659684
|
|
Darja
|
|
|
Musi tam byt nejaky pomer mezi rychlosti a silou narazu v nejakem smeru, aby ten pytel mel pozitivni efekt. A urcite to nebude jednoduchy.. staci si precit tu evoluci airbagu
Musi tam byt nejaky pomer mezi rychlosti a silou narazu v nejakem smeru, aby ten pytel mel pozitivni efekt. A urcite to nebude jednoduchy.. staci si precit tu evoluci airbagu:-))
|
|
29.01.2013 19:03 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2542989
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
mam cerstvu skusenost s aibagmi, strelili hadam pri 15 km rychlosti. Myslim ze hodne zavisi od smeru a miesta narazu a od toho do akej miery je stlmeny. Ja som sa smykol na lade a trafil som stvorhranny betonovy stlp. Bod narazu bol medzi lavym svetlometom a SPZ-tkou cize velmi blizko miesta kde je nosnik naraznika prisrobovany o nosnik karoserie. Nazazil som o hranu stlpa, ktora velmi lahko zozlomila naraznik a tie polystireny pod nim. Cize v tejto kombinacii prislo k takmer priamemu uderu betona na zelezo bez akehokolvek stlmenia. Cize ako pise Jumep velmi to zavisi od silly spomalenia a ta bola asi riadna, auto stalo v momente.
mam cerstvu skusenost s aibagmi, strelili hadam pri 15 km rychlosti. Myslim ze hodne zavisi od smeru a miesta narazu a od toho do akej miery je stlmeny. Ja som sa smykol na lade a trafil som stvorhranny betonovy stlp. Bod narazu bol medzi lavym svetlometom a SPZ-tkou cize velmi blizko miesta kde je nosnik naraznika prisrobovany o nosnik karoserie. Nazazil som o hranu stlpa, ktora velmi lahko zozlomila naraznik a tie polystireny pod nim. Cize v tejto kombinacii prislo k takmer priamemu uderu betona na zelezo bez akehokolvek stlmenia. Cize ako pise Jumep velmi to zavisi od silly spomalenia a ta bola asi riadna, auto stalo v momente.:-p
|
|
29.01.2013 19:30 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2542995
|
|
jumep
|
|
|
keby si stihol pred narazom vypat kluc tak by mozno nevyleteli
keby si stihol pred narazom vypat kluc tak by mozno nevyleteli :P
|
|
29.01.2013 19:56 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2542999
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
před třemi lety jsem chytnul srnčí pod pravé přední světlo asi ve 100km/h a airbag nevyletěl. Fotku, jak mi to srneček zřídil, mám na profilu.
Dotaz: vystřelí airbag, kdy není zapnutý pás?
před třemi lety jsem chytnul srnčí pod pravé přední světlo asi ve 100km/h a airbag nevyletěl. Fotku, jak mi to srneček zřídil, mám na profilu.
Dotaz: vystřelí airbag, kdy není zapnutý pás?
|
|
29.01.2013 19:58 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543000
|
|
jumep
|
|
|
nemal by
nemal by
|
|
29.01.2013 20:02 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543001
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
Peter a jak je to, kdy je vpředu jeden připoutaný a druhý ne? Vystřelí připoutanému a nepřipoutanému nevystřelí? Co boční airbagy a jejich funkčnost v závislosti na připoutání?
Peter a jak je to, kdy je vpředu jeden připoutaný a druhý ne? Vystřelí připoutanému a nepřipoutanému nevystřelí? Co boční airbagy a jejich funkčnost v závislosti na připoutání?
|
|
29.01.2013 20:15 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543002
|
|
jumep
|
|
|
facelift ma uz detekciu zapateho pasu spolujazdca
ako je presne spravena logika pri C5 1 neviem, ale volantovy bez priputanie nestreli (pas ano)
bocne nie su extra zavisle na priputani, tam sa skor uz pocita na bocne vedenie sedadla a podobne
facelift ma uz detekciu zapateho pasu spolujazdca
ako je presne spravena logika pri C5 1 neviem, ale volantovy bez priputanie nestreli (pas ano)
bocne nie su extra zavisle na priputani, tam sa skor uz pocita na bocne vedenie sedadla a podobne
|
|
29.01.2013 20:42 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543016
|
|
Hanz 397
|
|
|
jumep napsal(a): keby si stihol pred narazom vypat kluc tak by mozno nevyleteli
...vyběhnul by,a po tom,co bys ten klíč zase zapnul
Mě vyletěl na vyhořelym a následně trefenym autě po tom,co jsem připojil baterku kvůli kilometrům pro policajty(natěstí je ta aku v kufru)
Jinak pytle by měli jít ven,a jsi připoutanej,nebo ne,ale pokud nejsi,tak vyletí snad jen první stupeň bez ohledu na sílu nárazu.Je to podle nějakýho zákona,nebo vyhláky,či čeho takovýho.Kdysi nám to i s přesným zněním tý vyhláky drtili do hlav na kolení...
...vyběhnul by,a po tom,co bys ten klíč zase zapnul ;-)
Mě vyletěl na vyhořelym a následně trefenym autě po tom,co jsem připojil baterku kvůli kilometrům pro policajty(natěstí je ta aku v kufru)
Jinak pytle by měli jít ven,a jsi připoutanej,nebo ne,ale pokud nejsi,tak vyletí snad jen první stupeň bez ohledu na sílu nárazu.Je to podle nějakýho zákona,nebo vyhláky,či čeho takovýho.Kdysi nám to i s přesným zněním tý vyhláky drtili do hlav na kolení...
|
|
29.01.2013 20:42 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543017
|
|
C5stepan
|
|
|
Jel jsem sám, připoutaný a vystřelily oba. Ty díry na fotce jsou spoutěče, oba airbagy vystřelily v cca 60km při čelním nárazu - 60+60km.
Jel jsem sám, připoutaný a vystřelily oba. Ty díry na fotce jsou spoutěče, oba airbagy vystřelily v cca 60km při čelním nárazu -:-( 60+60km:-((((.
Přílohy: FIL10443.JPG ( 4280320b ) - FIL11508.JPG ( 3584000b ) - |
|
30.01.2013 08:48 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543144
|
|
vasa
|
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Jeliko mě tahle diskuze zajímá a je to taky z mého oboru, něco jsem o funkci airbagu vyzjistil a pohledal...
Airbagy kadopádně musí vyletět nezávisle na pásech (koneckonců mého spoluáka to "nepřipoutání se" stálo ivot - vystřelovaný pytel nepřipoutanému řidiči můe zlomit vaz). V některých autech můe být čelní airbag spolujezdce svázán s obsazením spolujezdcovy sedačky (pás, nebo snad i zátěový snímač v sedačce).
Spoutěcím povelem pro aktivaci airbagu je zejména veličina "zrychlení" resp. její opak "zpomalení", které lze udávat v násobcích G - jako u stíhaček. Určitých hodnot zpomalení nelze dosáhnout jinak ne nárazem - např. brzdy jsou za ideálních podmínek schopny zpomalovat něco kolem 1G (cca. 10 m/s2, neboli kadou vteřinu se rychlost auta sníí asi o 36km/h) - a to u je váně takové to "zastavit na fleku", C5 to vyhodnotí jako panické brzdění a spolujezdec se pratí o čelní sklo Nedá se teda říct, e by existovala nějaká hraniční rychlost, kdy airbag jetě nevystřelí - záleí na té smůle do čeho se trefíme
Jeliko mě tahle diskuze zajímá a je to taky z mého oboru, něco jsem o funkci airbagu vyzjistil a pohledal...
Airbagy kadopádně musí vyletět nezávisle na pásech (koneckonců mého spoluáka to "nepřipoutání se" stálo ivot - vystřelovaný pytel nepřipoutanému řidiči můe zlomit vaz). V některých autech můe být čelní airbag spolujezdce svázán s obsazením spolujezdcovy sedačky (pás, nebo snad i zátěový snímač v sedačce).
Spoutěcím povelem pro aktivaci airbagu je zejména veličina "zrychlení" resp. její opak "zpomalení", které lze udávat v násobcích G - jako u stíhaček. Určitých hodnot zpomalení nelze dosáhnout jinak ne nárazem - např. brzdy jsou za ideálních podmínek schopny zpomalovat něco kolem 1G (cca. 10 m/s2, neboli kadou vteřinu se rychlost auta sníí asi o 36km/h) - a to u je váně takové to "zastavit na fleku", C5 to vyhodnotí jako panické brzdění a spolujezdec se pratí o čelní sklo :-) Nedá se teda říct, e by existovala nějaká hraniční rychlost, kdy airbag jetě nevystřelí - záleí na té smůle do čeho se trefíme :-(
|
|
30.01.2013 09:26 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543159
|
|
jumep
|
|
|
prave kvoli tomu co pises, by nemal ten airbag pri nezapnutom pase strelit - aspon tak som to cital niekde ze v modernejsich autach to je (preto kazdemu kto ma imitaciu zapnuteho pasu, ale bo za sebou natiahnuty pas hovorim ze je sebevrah - co nespravi naraz, spravi bag) napojene na snimac priputania a nemal by ten bag vyletet, resp. jeho ovladanie by malo byt zmenene
prave kvoli tomu co pises, by nemal ten airbag pri nezapnutom pase strelit - aspon tak som to cital niekde ze v modernejsich autach to je (preto kazdemu kto ma imitaciu zapnuteho pasu, ale bo za sebou natiahnuty pas hovorim ze je sebevrah - co nespravi naraz, spravi bag) napojene na snimac priputania a nemal by ten bag vyletet, resp. jeho ovladanie by malo byt zmenene
|
|
30.01.2013 10:50 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543206
|
|
vasa
|
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Správně píe "neměl by střelit"... Bylo by to logické a pro ty blázny co se nepoutají i bezpečnějí. Nejsem si jistý, ale zajímá mě to, napsal jsem odborníkovi ze Auto co nám přednáel, tak se pak podělím o informace z první ruky...
PS V Citroenu kontakt nemám, tak to bude holt koncern Frantíci to maj určitě vymakanějí
Správně píe "neměl by střelit"... Bylo by to logické a pro ty blázny co se nepoutají i bezpečnějí. Nejsem si jistý, ale zajímá mě to, napsal jsem odborníkovi ze Auto co nám přednáel, tak se pak podělím o informace z první ruky...
PS V Citroenu kontakt nemám, tak to bude holt koncern :-d Frantíci to maj určitě vymakanějí :palec
|
|
30.01.2013 10:51 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543207
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Vystrelenie jednotlivých airbagov závisí hlavne od vežkosti preaenia (spomalenia) a smeru nárazu. Samozrejme, e pri čelnom náraze je hraničná hodnota preaenia nastavená vyie ako pri bočnom náraze - pri bočnom náraze sa môme ako zrani aj pri banálnej nehode, hlava je od B-sltĺpika pár cm.
Snímač býva umiestnený spravidla na asi karosérie, aby nebol ovplyvnený "netandardnou" deformáciou napr. nárazníka atď.
Pekne to bolo vidno na článku na auto.cz, kde testovali novú Kia Ceed a počas testu čelne narazili v kriovatke do predného kolesa BMW X5 tuím.
- Kia mala slune rozbitý čumák, iadny airbag vystrelený, vodič v pohode (len mu odleteli okuliare ku skle
- X5 komplet vystrelené čelné, bočné aj hlavové airbagy, pokodenie nič moc - náraz na koleso, minimálne deformačné zóny.
Ete hodím linky ku spomínanej nehode, kto chce viac detailov + foto:
.link.
.link.
Vystrelenie jednotlivých airbagov závisí hlavne od vežkosti preaenia (spomalenia) a smeru nárazu. Samozrejme, e pri čelnom náraze je hraničná hodnota preaenia nastavená vyie ako pri bočnom náraze - pri bočnom náraze sa môme ako zrani aj pri banálnej nehode, hlava je od B-sltĺpika pár cm.
Snímač býva umiestnený spravidla na asi karosérie, aby nebol ovplyvnený "netandardnou" deformáciou napr. nárazníka atď.
Pekne to bolo vidno na článku na auto.cz, kde testovali novú Kia Ceed a počas testu čelne narazili v kriovatke do predného kolesa BMW X5 tuím.
- Kia mala slune rozbitý čumák, iadny airbag vystrelený, vodič v pohode (len mu odleteli okuliare ku skle ;-)
- X5 komplet vystrelené čelné, bočné aj hlavové airbagy, pokodenie nič moc - náraz na koleso, minimálne deformačné zóny.
Ete hodím linky ku spomínanej nehode, kto chce viac detailov + foto:
http://www.auto.cz/kia-ceed-nehoda-65429
http://www.auto.cz/nevystrelene-airbagy-v-kie-ceed-vyjadreni-automobilky-i-odbornika-65626
|
|
01.02.2013 11:50 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543552
|
|
grizzli
|
Město: Albrechtice, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Kdy mě minulý rok sestřelil autobus kdy jsem se rozjíděl z křiovatky, tak jsem udělal otočku 2x360 a bouchly mi oboje přední, kolenní, sedadlové a stropní na levé straně. Na výměnu byly i pásy ač jsem jel v autě sám ( připoutaný) a náraz byl na mojí zadní stranu.
Kdy mě minulý rok sestřelil autobus kdy jsem se rozjíděl z křiovatky, tak jsem udělal otočku 2x360 a bouchly mi oboje přední, kolenní, sedadlové a stropní na levé straně. Na výměnu byly i pásy ač jsem jel v autě sám ( připoutaný) a náraz byl na mojí zadní stranu.
|
|
01.02.2013 15:36 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
|
2543589
|
|
jumep
|
|
|
prve co strelia su pasy, mozu strelit len pasy samotne a nie bagy ....
prve co strelia su pasy, mozu strelit len pasy samotne a nie bagy ....
|
|
| |
|
|