Torx
|
28.12.2012 21:45 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
|

|
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, e se nejedná, jak bylo výe avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po vech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Take první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, e bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, e diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Take následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Take první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, e je přetrený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl roub, který drí venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkouelo se startovat tak se utrené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, e u nic jiného nebylo pokozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně pokozenej motor, tzn. e z něj budu moct pouít hlavu i s vačkami. Take na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Jetě pro zajímavost a moná i pro verifikaci dotahovací moment roubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout ve o 90 stupňů, potom jetě jednou o 90 stupňů a do pětice jetě jednou ve o 50 stupňů. Take pětkrát dokola a je dotaeno |
| |
| |