| | |
02.12.2012 15:52 -
Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527292
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Zdravím vechny, nemáte někdo zkuenst v čem je zakopaný pes, kdy nemůu nastarovat. Problém nastal během jízdy, kdy motor jel úplně normálně a z ničeho nic přestal jet, pokusil jsem se ho několikrát nastartovat, ale marně. Několik věcí jsem zkontroloval (nafty je v nádri dost, pruchodnost palivového potrubí je ok, palivový filtr je taky ok, po uvolnění vysokotlakého potrubí a při startování nafta pravidelně vytéká, ale nestříká). Budu rád za kadý názor.
Zdravím vechny, nemáte někdo zkuenst v čem je zakopaný pes, kdy nemůu nastarovat. Problém nastal během jízdy, kdy motor jel úplně normálně a z ničeho nic přestal jet, pokusil jsem se ho několikrát nastartovat, ale marně. Několik věcí jsem zkontroloval (nafty je v nádri dost, pruchodnost palivového potrubí je ok, palivový filtr je taky ok, po uvolnění vysokotlakého potrubí a při startování nafta pravidelně vytéká, ale nestříká). Budu rád za kadý názor.
|
|
02.12.2012 16:09 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527297
|
|
jumep
|
|
|
nafta striekat nebude, nato potrebuje uzavrety okruh aby mala tlak
bez diagnostiky sa daleko nedostanes
nafta striekat nebude, nato potrebuje uzavrety okruh aby mala tlak
bez diagnostiky sa daleko nedostanes
|
|
02.12.2012 17:12 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527318
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Zrovna nedávno měl stejný problém funtomas (pomáhali jsme s tiefem mu ho řeit).
Problém byl v čidle vysokého tlaku na railu, pravděpodobně v konektoru - čidlo hlásilo příli vysoký tlak a auto odmítlo nastartovat, aby se něco nezničilo.
Po vyčitění konektoru na čidle závada zmizela (nevím jestli u napořád).
Ale základem je problém zdiagnostikovat, jak píe jumep, a a pak ho řeit.
Zrovna nedávno měl stejný problém funtomas (pomáhali jsme s tiefem mu ho řeit).
Problém byl v čidle vysokého tlaku na railu, pravděpodobně v konektoru - čidlo hlásilo příli vysoký tlak a auto odmítlo nastartovat, aby se něco nezničilo.
Po vyčitění konektoru na čidle závada zmizela (nevím jestli u napořád).
Ale základem je problém zdiagnostikovat, jak píe jumep, a a pak ho řeit.
|
|
02.12.2012 17:21 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527322
|
|
jumep
|
|
|
to cidlo som tiefovi onehda radil ja, mal som tu obdobny pripad
toto mi ale skor pride ze mu nejde synchronizacia kluka vacka, ale fakt to bez diagnostiky nezisti
to cidlo som tiefovi onehda radil ja, mal som tu obdobny pripad
toto mi ale skor pride ze mu nejde synchronizacia kluka vacka, ale fakt to bez diagnostiky nezisti
|
|
02.12.2012 22:03 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527434
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Na diagnostiku se chystám, jen je to obtínějí, kdy nejde nikam dojet Jetě mě napadlo, jestli to nemůe být v řídící jednotce, po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí ádná kontrolka, kromě dobíjení. Zkouel jsem i jiný klíč, kdyby byl patný imobilizér a nic. Jinak auto má po rozvodech cca 5000 km a zhaslo během jízdy
Na diagnostiku se chystám, jen je to obtínějí, kdy nejde nikam dojet:-) Jetě mě napadlo, jestli to nemůe být v řídící jednotce, po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí ádná kontrolka, kromě dobíjení. Zkouel jsem i jiný klíč, kdyby byl patný imobilizér a nic. Jinak auto má po rozvodech cca 5000 km a zhaslo během jízdy:-(
|
|
02.12.2012 22:08 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527435
|
|
jumep
|
|
|
immo to napise na display a hlavne kvoli immo to nezhasne za jazdy
davas vseobecne malo informacii aby sa dalo aspon nieco teoreticky povedat ....
immo to napise na display a hlavne kvoli immo to nezhasne za jazdy
davas vseobecne malo informacii aby sa dalo aspon nieco teoreticky povedat ....
|
|
02.12.2012 22:15 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527437
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Na display to nepíe ádnou hláku (chybu)..navenek to vypadá, e je ve v pořádku jen to prostě nechytne ..motor se točí a nemá snahu naskočit..víc toho nevím
Na display to nepíe ádnou hláku (chybu)..navenek to vypadá, e je ve v pořádku jen to prostě nechytne :nevim..motor se točí a nemá snahu naskočit..víc toho nevím:-(
|
|
03.12.2012 09:52 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527485
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tohle mi nějak nejde dohromady:
"po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí ádná kontrolka, kromě dobíjení."
"navenek to vypadá, e je ve v pořádku jen to prostě nechytne"
Kontrolky by se ti měly rozsvítit aspoň na chvilku vechny a mimo dobíjení by myslím měla zůstat svítit i kontrolka tlaku oleje a kontrolka motoru.
S tou diagnostikou - je to mobilnějí věc ne nepojízdné auto, v Praze se určitě dokáe s někým domluvit aby se ti na to zajel podívat s Lexií, co píe za chyby.
Tohle mi nějak nejde dohromady:
"po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí ádná kontrolka, kromě dobíjení."
"navenek to vypadá, e je ve v pořádku jen to prostě nechytne"
Kontrolky by se ti měly rozsvítit aspoň na chvilku vechny a mimo dobíjení by myslím měla zůstat svítit i kontrolka tlaku oleje a kontrolka motoru.
S tou diagnostikou - je to mobilnějí věc ne nepojízdné auto, v Praze se určitě dokáe s někým domluvit aby se ti na to zajel podívat s Lexií, co píe za chyby.
|
|
03.12.2012 12:22 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2527533
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Na víkend mám domluvenou diagnostiku, tak budu v očekávání co tam najde, budu informovat
Na víkend mám domluvenou diagnostiku, tak budu v očekávání co tam najde, budu informovat;-)
|
|
04.12.2012 14:02 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2528112
|
|
draceq
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Přidám se taky s podobným problémem.
Jakmile přily před třemi týdny nízké teploty, auto začalo studené občas startovat hůře ne dříve - dvě třivteřiny na startér, ne chytlo. No a taky začlo batit o litr/100km víc. Oboje jsem přičítal jak zimním pneu, tak teplotě. V sobotu jsem ovem nemohl ráno asi dvě minuty nahodit. Nakonec jsem nastartoval a start byl v klidu i následující ráno. Pro jistotu ale lo v neděli večer do servisu, aby v pondělí ráno při studeném motoru zkusili, co jim poví diagnostika. Ta nepověděla nic - nebo spí se podle mě nikdo po ničem nepídil, protoe auto nastarovalo bez větích problémů i v pondělí. Nicméně, kdy u tam bylo, řekl jsem, a vymění haviče - staré tam byly bůh ví jak dlouho. Ovem v ten moment začaly problémy.
Po výměně havičů s autem nastartovali, vyjeli z garáe a od té doby nejsou schopni jej nahodit. Tedy jsou, ale jen tak, e si pomocí svého balónku natlačí naftu (balónek co je v autě prý nepomáhá, je měkký (jakoby, zavzduněný?? a ztvrdne a po tom, co natlačí naftu přes svůj, prý to mají kdesi rozdvojené). Palivový filtr vyměnili, průchodnost potrubí je v pořádku. Kdy ho pomocí těchhle kejklů nahodí, motor běí klidně i půl hodiny, i na vyí otáčky. Ovem kdy jej zhasnou, u ho znova nenastartují - dokud opět nenatlačí naftu svým balónkem. A tak pořád dokola.
Zavzduněné to prý není, protoe to nejde nastartovat i po tom, do jej vypnou po 10 minutách běhu.
Zatím mi je tohle líčeno jen po telefonu, take taky hodně blbě odhaduju, co tomu vlastně je, odpoledne se na to jedu podívat, ale sonduju, na co je upozornit.
♦ Tvrzení, e je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádri), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.
♦ Nafta prý nepadá, netěsnost neodhalili (čert jim ale věř, jak to prohlíeli)
Upozornil jsem je na to, a zkontrolují obě čidla tlaku (na railu i na čerpadle) a zjistí, jaké jim po nastartování vykazují hodnoty - tak uvidíme, co se dozvím, a to udělají.
Jakmile se na to podívám osobně, tak upřesním situaci, ale pokud i přes to někoho napadne, na co se zaměřit, budu rád.
Přidám se taky s podobným problémem.
Jakmile přily před třemi týdny nízké teploty, auto začalo studené občas startovat hůře ne dříve - dvě třivteřiny na startér, ne chytlo. No a taky začlo batit o litr/100km víc. Oboje jsem přičítal jak zimním pneu, tak teplotě. V sobotu jsem ovem nemohl ráno asi dvě minuty nahodit. Nakonec jsem nastartoval a start byl v klidu i následující ráno. Pro jistotu ale lo v neděli večer do servisu, aby v pondělí ráno při studeném motoru zkusili, co jim poví diagnostika. Ta nepověděla nic - nebo spí se podle mě nikdo po ničem nepídil, protoe auto nastarovalo bez větích problémů i v pondělí. Nicméně, kdy u tam bylo, řekl jsem, a vymění haviče - staré tam byly bůh ví jak dlouho. Ovem v ten moment začaly problémy.
Po výměně havičů s autem nastartovali, vyjeli z garáe a od té doby nejsou schopni jej nahodit. Tedy jsou, ale jen tak, e si pomocí svého balónku natlačí naftu (balónek co je v autě prý nepomáhá, je měkký (jakoby, zavzduněný?? a ztvrdne a po tom, co natlačí naftu přes svůj, prý to mají kdesi rozdvojené). Palivový filtr vyměnili, průchodnost potrubí je v pořádku. Kdy ho pomocí těchhle kejklů nahodí, motor běí klidně i půl hodiny, i na vyí otáčky. Ovem kdy jej zhasnou, u ho znova nenastartují - dokud opět nenatlačí naftu svým balónkem. A tak pořád dokola.
Zavzduněné to prý není, protoe to nejde nastartovat i po tom, do jej vypnou po 10 minutách běhu.
Zatím mi je tohle líčeno jen po telefonu, take taky hodně blbě odhaduju, co tomu vlastně je, odpoledne se na to jedu podívat, ale sonduju, na co je upozornit.
♦ Tvrzení, e je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádri), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.
♦ Nafta prý nepadá, netěsnost neodhalili (čert jim ale věř, jak to prohlíeli)
Upozornil jsem je na to, a zkontrolují obě čidla tlaku (na railu i na čerpadle) a zjistí, jaké jim po nastartování vykazují hodnoty - tak uvidíme, co se dozvím, a to udělají.
Jakmile se na to podívám osobně, tak upřesním situaci, ale pokud i přes to někoho napadne, na co se zaměřit, budu rád.
|
|
04.12.2012 14:12 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2528115
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
A těch půl hodiny to jelo na palivo tahané z nádre nebo z nějaké jejich bandasky s napojeným balónkem?
Pokud se jim nezdá ten balónek, odpojil bych ho a nahradil jiným (na test jakýmkoliv), třeba je pokozený a nějak blokuje průchod nafty.
A těch půl hodiny to jelo na palivo tahané z nádre nebo z nějaké jejich bandasky s napojeným balónkem?
Pokud se jim nezdá ten balónek, odpojil bych ho a nahradil jiným (na test jakýmkoliv), třeba je pokozený a nějak blokuje průchod nafty.
|
|
04.12.2012 15:22 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2528130
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
draceq: ♦ Tvrzení, e je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádri), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.
Před lety jsem měla podobný problém jako Torx, diagnostika řekla jednoznačně chybné vysokotlaké čerpadlo. Svítila chyba, za jízdy auto chcíplo kdy chtělo, natočit ale lo během pěti minut.
Pokud se váně nerozsvítí ádná kontrolka před startem, asi bych se zaměřila i na to, jestli je auto i v tomto pohledu ok, mně se vdycky po zapnutí klíčku rozzáří ve jako vánoční stromeček.
draceq: ♦ Tvrzení, e je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádri), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.
Před lety jsem měla podobný problém jako Torx, diagnostika řekla jednoznačně chybné vysokotlaké čerpadlo. Svítila chyba, za jízdy auto chcíplo kdy chtělo, natočit ale lo během pěti minut.
Pokud se váně nerozsvítí ádná kontrolka před startem, asi bych se zaměřila i na to, jestli je auto i v tomto pohledu ok, mně se vdycky po zapnutí klíčku rozzáří ve jako vánoční stromeček. ;-)
|
|
04.12.2012 19:03 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2528187
|
|
draceq
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Tak záhada na 99% rozlutěna Na vině byla, jak to tak vypadá, jedna z plastových palivových trubiček, důmyslně skrytých vzadu za motorem, která byla bůhví kolik let patně uloena a postupně se vibracema motoru prodírala. Mechanici na to přili v momentě, kdy zkoueli tlakovat palivové potrubí "obráceně" - tedy proti směru toku nafty. V ten moment to přestalo tou hadičkou přisávat vzduch a začala v tom místě kapat nafta. Prodření bylo i skrz oplet hadičky, který paradoxně tuhle závadu maskoval. Po její výměně opět startuje na první krt.
Tak záhada na 99% rozlutěna :palec Na vině byla, jak to tak vypadá, jedna z plastových palivových trubiček, důmyslně skrytých vzadu za motorem, která byla bůhví kolik let patně uloena a postupně se vibracema motoru prodírala. Mechanici na to přili v momentě, kdy zkoueli tlakovat palivové potrubí "obráceně" - tedy proti směru toku nafty. V ten moment to přestalo tou hadičkou přisávat vzduch a začala v tom místě kapat nafta. Prodření bylo i skrz oplet hadičky, který paradoxně tuhle závadu maskoval. Po její výměně opět startuje na první krt.
Přílohy: Fotografie0320.jpg ( 1011644b ) - Palivová trubička, která měla na svědomí padání nafty Fotografie0319.jpg ( 992818b ) - Místo prodření trubičky |
|
08.12.2012 14:31 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2529123
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Nevíte kde najdu skříň relé pozice na obrázku č. 10 a skříň maxi pojistek pozice č. 13?
Nevíte kde najdu skříň relé pozice na obrázku č. 10 a skříň maxi pojistek pozice č. 13?
Přílohy: pojistkova skrin.jpg ( 14259b ) - |
|
28.12.2012 21:45 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2534765
|
|
Torx
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, e se nejedná, jak bylo výe avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po vech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Take první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, e bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, e diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Take následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Take první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, e je přetrený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl roub, který drí venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkouelo se startovat tak se utrené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, e u nic jiného nebylo pokozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně pokozenej motor, tzn. e z něj budu moct pouít hlavu i s vačkami. Take na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Jetě pro zajímavost a moná i pro verifikaci dotahovací moment roubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout ve o 90 stupňů, potom jetě jednou o 90 stupňů a do pětice jetě jednou ve o 50 stupňů. Take pětkrát dokola a je dotaeno
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, e se nejedná, jak bylo výe avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po vech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Take první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, e bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, e diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Take následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Take první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, e je přetrený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl roub, který drí venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkouelo se startovat tak se utrené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, e u nic jiného nebylo pokozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně pokozenej motor, tzn. e z něj budu moct pouít hlavu i s vačkami. Take na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Jetě pro zajímavost a moná i pro verifikaci dotahovací moment roubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout ve o 90 stupňů, potom jetě jednou o 90 stupňů a do pětice jetě jednou ve o 50 stupňů. Take pětkrát dokola a je dotaeno:)
|
|
29.12.2012 11:44 -
Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
|
2534861
|
|
jruze
|
|
|
Torx napsal(a): Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, e se nejedná, jak bylo výe avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po vech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Take první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, e bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, e diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Take následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Take první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, e je přetrený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl roub, který drí venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkouelo se startovat tak se utrené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, e u nic jiného nebylo pokozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně pokozenej motor, tzn. e z něj budu moct pouít hlavu i s vačkami. Take na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Jetě pro zajímavost a moná i pro verifikaci dotahovací moment roubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout ve o 90 stupňů, potom jetě jednou o 90 stupňů a do pětice jetě jednou ve o 50 stupňů. Take pětkrát dokola a je dotaeno
Myslím e výměna BSI byla zbytečná a patná investice,ten mechanik měl začít u rozvodů a čidel.S tímhle mechanikem tě to bude stát asi pěkný ranec.Kdo dělal rozvody?
Myslím e výměna BSI byla zbytečná a patná investice,ten mechanik měl začít u rozvodů a čidel.S tímhle mechanikem tě to bude stát asi pěkný ranec.Kdo dělal rozvody?
|
|
| |
|
|