Tak teď jsem z toho trošku vedle sebe(ač nejsem benziňák a plynař)-jak docílíš vyššího napětí na cívkách při jízdě na LPG?Čím reguluješ napětí při přechodu z LPG na benzín a opačně?
LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin.
Pro benzin je potřebné "přeskokové" napětí cca 14 kV,
za stejných podmínek ale při provozu na plyn je potřebné napětí pro spolehlivé zapálení směsi asi 16 - 18 kV.
Nic tam nereguluješ. Napětí na svíčce roste až do takové míry, než přeskočí jiskra, to je standardní funkce zapalovací cívky před zážehem na každém autě. Kam až má vyrůst aby jiskra přeskočila je dáno vlastnostmi směsi (viz benzin / LPG, chudá / bohatá) a mezerou na elektrodě svíčky.
Pokud je cívka špatná, napětí nedokáže vyrůst do potřebné výše, aby jiskra přeskočila.
Při provozu na LPG se tedy dříve poznají odcházející zapalovací cívky. Co stačí pro benzin nestačí už pro LPG....