Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning
jruze
12.09.2012 11:38 - Re: Chiptuning
U??vate?
Pablik1 napsal(a):
vilous napsal(a):
Ač nejsem na chiptuning špecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si každý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a životnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a životnost už vůbec ne), tak první kdo ho použije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protože prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalších osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Snížení životnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překážkou, protože životnost základních komponentů dieselů většinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrží 500 000, tak to drtivou část uživatelů netrápí. 5. Nejlepší tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaží tunit majitelé nejslabších motorů, což je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané už běžným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.že výrobce má nepřebrné množství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořadVERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=což je obrovský lidský potenciál který žádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozlišit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při požití toho prvního tunningu by koně šly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při použití toho druhého by šly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu šla spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřešit tunningem ale šetřit si ho protože ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kaluž pod autem)


Mᚠpravdu jenže fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nižší.O zvyšování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - snižovaly se hlavy,zvyšoval tlak paliva a přeplňování,leštily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětšovala se vana (vic oleje) a další. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obložení brzd atd..) výrobce nastavuje tuším 60 - 70% na seriaky.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator