| | |
09.07.2007 23:21 -
Chiptuning
|
168491
|
|
datnet
|
Město: Praha 4, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Nemate nekdo zkusenosti s chiptuningem. Nasel jsem nakej od BOSHe...
Nemate nekdo zkusenosti s chiptuningem. Nasel jsem nakej od BOSHe...
|
|
16.07.2007 23:25 -
Re: Chiptuning
|
168492
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Vyhladaj si nejaku firmu ktora sa tym zaobera profesionalne.
Oni ti urobia zmeny parametrov priamo v riadiacej jednotke.
Tymto preprogramovanim mozes ziskat o 15 az 20% viac vykonu.
Takyto zasah stoji 10 az 25 tisic sk,v zavislosti od kubatury motora.
Nerob to vsak skor kym si nebudes 100% isty ze tvoj motor je v 100% poriadku.(hlavne ak mas starsie auto)
Vyhladaj si nejaku firmu ktora sa tym zaobera profesionalne.
Oni ti urobia zmeny parametrov priamo v riadiacej jednotke.
Tymto preprogramovanim mozes ziskat o 15 az 20% viac vykonu.
Takyto zasah stoji 10 az 25 tisic sk,v zavislosti od kubatury motora.
Nerob to vsak skor kym si nebudes 100% isty ze tvoj motor je v 100% poriadku.(hlavne ak mas starsie auto)
|
|
19.07.2007 20:36 -
Re: Chiptuning
|
168493
|
|
tief
|
|
|
Taky pocitaj s vyssim opotrebovavanim motora, prevodovky, spojky a podobne a ked sa ti nieco pokazi tak ta budu servisaci preklinat
Taky pocitaj s vyssim opotrebovavanim motora, prevodovky, spojky a podobne a ked sa ti nieco pokazi tak ta budu servisaci preklinat :-)
|
|
06.08.2007 09:34 -
Re: Chiptuning
|
168494
|
|
tief
|
|
|
Zaruka na motor padne urcite. Jedina moznost je to spravit tak aby sa to dalo vratit ale to uz je podvod samozrejme. Jediny kto dava pri uprave motora zaruku na motor byva "dvorna" tuningova firma znacky, tzn firma ktora priamo spolupracuje s vyrobcom, firmy ako Musketier, Brabus a podobne. Tzn clovek si objedna nove auto, to ide priamo k firme na upravu a potom je zaruka na vsetko ako u noveho auta.
Zaruka na motor padne urcite. Jedina moznost je to spravit tak aby sa to dalo vratit ale to uz je podvod samozrejme. Jediny kto dava pri uprave motora zaruku na motor byva "dvorna" tuningova firma znacky, tzn firma ktora priamo spolupracuje s vyrobcom, firmy ako Musketier, Brabus a podobne. Tzn clovek si objedna nove auto, to ide priamo k firme na upravu a potom je zaruka na vsetko ako u noveho auta.
|
|
16.12.2007 11:35 -
Re: Chiptuning
|
168495
|
|
2.2HDi
|
Město: J. Hradec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Přidám můj osobní dojem...
Několik let jsem chiptuningu odolával, měl jsem toti tak, jako vy utkvělou představu pocházejí hlavně z "hospodských řečí" o tom, e chiptuning je pro auta a) nepotřebný(protoe kdyby potřebná byl,dělal by to výrobce), b)pro auto kodlivý (více a rychleji se opotřebují díly).
Ve vem je tak trochu pravdy, dlouze (řádově několik let) jsem studoval a hltal informace z různých časopisů i inernetu.
Výsledek shrnutý do několika vět:
Vynikající věc,při stejném stylu jízdy(auto zbytečně nehoním,zvýený výkon vyuívám pro bezpečnějí předjídění atak) nií spotřeba - cca 0.5-0.7l/100km, auto je ivějí odspoda-citelně tahne u kolem 1200ot/min (přesto,nepodtáčím!).
Proč chiptuning ?
V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, někde se určuje výe pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo, nebo delí servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na vechny automobily. Vyuití vekerých skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby. Co problém není a sériový software lze upravit tak, e dokáe vlastnosti motoru vyuívat více ne jen na sériových 50%...
Vydrí to motor? Jak se změní jeho ivotnost a spotřeba?
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je sloený z mnoství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují ivotnost motoru. Loiska, případně pístní krouky, jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro kadý motor, e čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanějí. To znamená, e pokud chceme, aby motor vydrel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si dva shodné automobily jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má motor sériový. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni... V tom začne silnice stoupat a jízdní odpor stoupne natolik, e vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nií převodový stupeň, pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček za hodinu. Vozidlo B se sériovým motorem při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýilo otáčky motoru na 4000 ot/min, a proto na dráze 100 km dlouhé jeho motor udělá 240.000 otáček za hodinu namísto 180.000 otáček.
Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větím počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, e jestlie byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních moností (motory jsou standardně upravovány na 70 a 80% jejich moností), nemůe se sníit jeho ivotnost! Při stejném stylu jízdy jako před tuningem se spotřeba paliva nezvýí, naopak u větiny automobilů se jetě sníí o cca 2 - 3%, dokonce u vozidel s turbodmychadly o jetě vyí hodnoty. Samozřejmě v reimu jízdy, kdy vyuíváte zvýený výkon motoru, je spotřeba vyí, protoe platí vyí výkon = více paliva
Take, s chiptuningem jsem zatím najel cca 20000 velice příjemných a zatím ! bezporuchových km a pro přítě u se mu bránit také nebudu.
Na závěr něco pro ekonomy:
celé "chipování" mě vylo na 4000,-(spočívalo bouze v přehrání jiného softwaru-púvodní zálohován,jde se k němu vrátit!!),budu-li
z výe popsané úspory paliva brát v úvahu nií hodnotu 0,5l/100km, tak za najetých 27000km při ceně nafty 30,-/litr je to doma, dále pak skutečně etříte.....
Přidám můj osobní dojem...
Několik let jsem chiptuningu odolával, měl jsem toti tak, jako vy utkvělou představu pocházejí hlavně z "hospodských řečí" o tom, e chiptuning je pro auta a) nepotřebný(protoe kdyby potřebná byl,dělal by to výrobce), b)pro auto kodlivý (více a rychleji se opotřebují díly).
Ve vem je tak trochu pravdy, dlouze (řádově několik let) jsem studoval a hltal informace z různých časopisů i inernetu.
Výsledek shrnutý do několika vět:
Vynikající věc,při stejném stylu jízdy(auto zbytečně nehoním,zvýený výkon vyuívám pro bezpečnějí předjídění atak) nií spotřeba - cca 0.5-0.7l/100km, auto je ivějí odspoda-citelně tahne u kolem 1200ot/min (přesto,nepodtáčím!).
Proč chiptuning ?
V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, někde se určuje výe pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo, nebo delí servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na vechny automobily. Vyuití vekerých skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby. Co problém není a sériový software lze upravit tak, e dokáe vlastnosti motoru vyuívat více ne jen na sériových 50%...
Vydrí to motor? Jak se změní jeho ivotnost a spotřeba?
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je sloený z mnoství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují ivotnost motoru. Loiska, případně pístní krouky, jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro kadý motor, e čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanějí. To znamená, e pokud chceme, aby motor vydrel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si dva shodné automobily jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má motor sériový. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni... V tom začne silnice stoupat a jízdní odpor stoupne natolik, e vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nií převodový stupeň, pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček za hodinu. Vozidlo B se sériovým motorem při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýilo otáčky motoru na 4000 ot/min, a proto na dráze 100 km dlouhé jeho motor udělá 240.000 otáček za hodinu namísto 180.000 otáček.
Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větím počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, e jestlie byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních moností (motory jsou standardně upravovány na 70 a 80% jejich moností), nemůe se sníit jeho ivotnost! Při stejném stylu jízdy jako před tuningem se spotřeba paliva nezvýí, naopak u větiny automobilů se jetě sníí o cca 2 - 3%, dokonce u vozidel s turbodmychadly o jetě vyí hodnoty. Samozřejmě v reimu jízdy, kdy vyuíváte zvýený výkon motoru, je spotřeba vyí, protoe platí vyí výkon = více paliva
Take, s chiptuningem jsem zatím najel cca 20000 velice příjemných a zatím ! bezporuchových km a pro přítě u se mu bránit také nebudu.
Na závěr něco pro ekonomy:
celé "chipování" mě vylo na 4000,-(spočívalo bouze v přehrání jiného softwaru-púvodní zálohován,jde se k němu vrátit!!),budu-li
z výe popsané úspory paliva brát v úvahu nií hodnotu 0,5l/100km, tak za najetých 27000km při ceně nafty 30,-/litr je to doma, dále pak skutečně etříte.....
|
|
16.12.2007 18:05 -
Re: Chiptuning
|
168496
|
|
tief
|
|
|
Pekna teoria ( ta s tym poctom cyklov ) ale zabuda na jeden detail - pocet cyklov je dany v urcitych podmienkach, zvysime tlak nafty, zvysime davku nafty, k tomu prifukneme turbinou viac vzduchu a podmienky sa menia, tudiz aj zivotnost motorovych dielov.
Pekna teoria ( ta s tym poctom cyklov ) ale zabuda na jeden detail - pocet cyklov je dany v urcitych podmienkach, zvysime tlak nafty, zvysime davku nafty, k tomu prifukneme turbinou viac vzduchu a podmienky sa menia, tudiz aj zivotnost motorovych dielov.
|
|
16.12.2007 21:42 -
Re: Chiptuning
|
168497
|
|
Robert
|
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 52 |
|
|
K tomu velkému příspěvku výe asi tolik. Tuneři neudělají perpeetum mobile změnou software. Naláduje se více paliva, zvětí se kroutící moment motoru, tudí se zvedne výkon apokud budu jezdit na nií otáčky, kde mi krouák dovolí, sníí se i spotřeba. Trpí víc vekerá loiska, protoe je na ně vyvíjen větí mechanický tlak při stejném nebo mením mazacím tlaku. Na píst je taky větí tlak, který nepůsobí jen směrem dolů, ale vlivem klikové hřídele, která se otáčí a mění bod působení síly, taky tlačí píst k jeho stěnám, a při větím krouáku se nutně opotřebovává i válec více a při nízkých oátčkách hlavně nerovnoměrně v oblasti zdvihu. To je teorie. Praxe je např taková, e staré Oktávky čipování víceméně snáely, nové motory v nových modelech ale nikoliv. Nové modely HDI motorů jsou ji od výrobce více naponovány. Pouijete olej s horími parametry, nebo nevědomky přejedete pár tisíc km a můe být na problém zaděláno. I dalí komponenty auta jsou počítané na nějakou zátě (kroutící moment), která je ŘJ motoru omezena na únosnou mez s nějakou rezervou.
K tomu velkému příspěvku výe asi tolik. Tuneři neudělají perpeetum mobile změnou software. Naláduje se více paliva, zvětí se kroutící moment motoru, tudí se zvedne výkon apokud budu jezdit na nií otáčky, kde mi krouák dovolí, sníí se i spotřeba. Trpí víc vekerá loiska, protoe je na ně vyvíjen větí mechanický tlak při stejném nebo mením mazacím tlaku. Na píst je taky větí tlak, který nepůsobí jen směrem dolů, ale vlivem klikové hřídele, která se otáčí a mění bod působení síly, taky tlačí píst k jeho stěnám, a při větím krouáku se nutně opotřebovává i válec více a při nízkých oátčkách hlavně nerovnoměrně v oblasti zdvihu. To je teorie. Praxe je např taková, e staré Oktávky čipování víceméně snáely, nové motory v nových modelech ale nikoliv. Nové modely HDI motorů jsou ji od výrobce více naponovány. Pouijete olej s horími parametry, nebo nevědomky přejedete pár tisíc km a můe být na problém zaděláno. I dalí komponenty auta jsou počítané na nějakou zátě (kroutící moment), která je ŘJ motoru omezena na únosnou mez s nějakou rezervou.
|
|
16.12.2007 22:20 -
Re: Chiptuning
|
168498
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Moj nazor je ze zivotnost chipnuteho motora zavisi tak isto ako u normalneho motora v prvom rade od cloveka. Fakt je ze chipnuty motor omnoho lahsie dostanes do poloh ktore jeho zivotnost radikalne skratia, hlavne ak s nim jazdi niekto kto nevie ake pravidla treba dodrziavat. Napriklad po razantnej jazde na plny vykon nevypinat motor skor kym neklesne teplota motora na standardnu pracovnu teplotu a ine. Podla mna si vyrobcovia automobilov schvalne nechavaju rezervy aby mali istotu ze ich auta preziju nimi deklarovane garancie bez ohladu na to kto a akym sposobom bude na nich jazdit. Takze v principe som za chiptuning ale urcite si ho nebuem robit do mojej C5 pri nabehanych 285 tis km. Vzhladom na opotrebovanost a unavu niektorych materialov, by to bola asi jeho smrt :- )
Moj nazor je ze zivotnost chipnuteho motora zavisi tak isto ako u normalneho motora v prvom rade od cloveka. Fakt je ze chipnuty motor omnoho lahsie dostanes do poloh ktore jeho zivotnost radikalne skratia, hlavne ak s nim jazdi niekto kto nevie ake pravidla treba dodrziavat. Napriklad po razantnej jazde na plny vykon nevypinat motor skor kym neklesne teplota motora na standardnu pracovnu teplotu a ine. Podla mna si vyrobcovia automobilov schvalne nechavaju rezervy aby mali istotu ze ich auta preziju nimi deklarovane garancie bez ohladu na to kto a akym sposobom bude na nich jazdit. Takze v principe som za chiptuning ale urcite si ho nebuem robit do mojej C5 pri nabehanych 285 tis km. Vzhladom na opotrebovanost a unavu niektorych materialov, by to bola asi jeho smrt :- )
|
|
21.12.2007 20:11 -
Re: Chiptuning
|
168499
|
|
2.2HDi
|
Město: J. Hradec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdravím C - pětkaře........
samozř. vichni máme tu svoji pravdu....
Zakuká-li, dám vědět, co-proč-jak, do té doby jsou to vechno stále jen nepodloené dohady a spekulace.Jisté je, to svezení v přečip. bych vám vem přál (alespoň vyzkouet, kdy ne na trvalo)..
Zdravím C - pětkaře........
samozř. vichni máme tu svoji pravdu....
Zakuká-li, dám vědět, co-proč-jak, do té doby jsou to vechno stále jen nepodloené dohady a spekulace.Jisté je, to svezení v přečip. bych vám vem přál (alespoň vyzkouet, kdy ne na trvalo)..
|
|
22.12.2007 17:25 -
Re: Chiptuning
|
168500
|
|
Darja
|
|
|
ja jsem s 3.0 V6 spokojena i bez chipu.. i kdyz cim vetsi stado, tim ze me bude vetsi samec
ja jsem s 3.0 V6 spokojena i bez chipu.. i kdyz cim vetsi stado, tim ze me bude vetsi samec :-)
|
|
23.02.2009 12:17 -
Re: Chiptuning
|
387638
|
|
zico
|
|
|
No pripajam aj ja nejaku skusenost: moju 2,2 HDi som kupil 2,5 rocnu so 70tis.km. V prvych 2-3 mesiacoch priem.spotreba 9,4 .. tak si hovorim, toto nie. Aj 98kW sa mi zdalo malo, tak mi v Citroene za facku namontovali cip sadu, ktoru som kupil od znameho.
Znamy s tym cipom nabehal 240tis.km. na rovnakom motore, aj AT a nemal ziadny problem ani s motorom ani s prevodovkou. Jedine, co urobil, ze si pre istotu skratil interval vymeny rozvodov zo 160 na 120tis.km ..
Ja na tomto mydlim uz nejakych 70tis.km a kladne hodnotim hlavne polozenie krutaku do nizsich otacok, aj prevodovka ako keby pochopila a preraduje nizsie. Zo spasu som amatersky odmeral zrychlenie 0-100 pri on/off rezime a rozdiel bol ca. 1 sekunda .. zaujimavejsie je ale samozrejme dynamicke zrychlenie /to som nemeral/.
Priemerna spotreba mi spadla na 8,2 - scasti to mozem ale pripisat aj navyknutiu na auto .. moj odhad je , ze ten cip mal vplyv tak 0,8 - 1,0 l na 100km.
Zavady: moze/nemusi to s tym suvisiet, ale pred mesiacom mi menili remenicu klukoveho hriadela /zacala trochu chrastit/, ona je totiz odpruzena a ja myslim, ze to mohlo byt aj zvysenym krutakom. V Citroene mi tvrdili, ze to nemusi byt tym, ze tie remenice menia bezne pri takychto kilometroch /150tis./.
Moje hodnotenie je take, ze pri nezmenenom style jazdy to jednoznacne znizuje spotrebu. Co sa tyka vplyvu na zivotnost motora, nemozem 100% ani potvrdit ani vyvratit. Tieto common raily su aj tak v porovnani s komorkovymi naprd a osobne pochybujem, ze vedia urobit 500tis. bez zavaznej poruchy.
Budem dalej sledovat a pripadne doplnim info o zavadach /dufam, ze nebudem musiet /.
No pripajam aj ja nejaku skusenost: moju 2,2 HDi som kupil 2,5 rocnu so 70tis.km. V prvych 2-3 mesiacoch priem.spotreba 9,4 .. tak si hovorim, toto nie. Aj 98kW sa mi zdalo malo, tak mi v Citroene za facku namontovali cip sadu, ktoru som kupil od znameho.
Znamy s tym cipom nabehal 240tis.km. na rovnakom motore, aj AT a nemal ziadny problem ani s motorom ani s prevodovkou. Jedine, co urobil, ze si pre istotu skratil interval vymeny rozvodov zo 160 na 120tis.km ..
Ja na tomto mydlim uz nejakych 70tis.km a kladne hodnotim hlavne polozenie krutaku do nizsich otacok, aj prevodovka ako keby pochopila a preraduje nizsie. Zo spasu som amatersky odmeral zrychlenie 0-100 pri on/off rezime a rozdiel bol ca. 1 sekunda .. zaujimavejsie je ale samozrejme dynamicke zrychlenie /to som nemeral/.
Priemerna spotreba mi spadla na 8,2 - scasti to mozem ale pripisat aj navyknutiu na auto .. moj odhad je , ze ten cip mal vplyv tak 0,8 - 1,0 l na 100km.
Zavady: moze/nemusi to s tym suvisiet, ale pred mesiacom mi menili remenicu klukoveho hriadela /zacala trochu chrastit/, ona je totiz odpruzena a ja myslim, ze to mohlo byt aj zvysenym krutakom. V Citroene mi tvrdili, ze to nemusi byt tym, ze tie remenice menia bezne pri takychto kilometroch /150tis./.
Moje hodnotenie je take, ze pri nezmenenom style jazdy to jednoznacne znizuje spotrebu. Co sa tyka vplyvu na zivotnost motora, nemozem 100% ani potvrdit ani vyvratit. Tieto common raily su aj tak v porovnani s komorkovymi naprd a osobne pochybujem, ze vedia urobit 500tis. bez zavaznej poruchy.
Budem dalej sledovat a pripadne doplnim info o zavadach /dufam, ze nebudem musiet :-d/.
|
|
23.02.2009 12:22 -
Re: Chiptuning
|
387639
|
|
zico
|
|
|
A aby som nezabudol: parametre motora pri ON rezime cipu: 120kW a 368 Nm. Vrcholia pri nezmenenych otackach. V nejakej dokumentacii som aj cital, ze by to malo zdvihnut maximalnu rychlost, ale moc tomu neverim a zatial sa mi nechcelo skusat. Asi uz starnem ..
A aby som nezabudol: parametre motora pri ON rezime cipu: 120kW a 368 Nm. Vrcholia pri nezmenenych otackach. V nejakej dokumentacii som aj cital, ze by to malo zdvihnut maximalnu rychlost, ale moc tomu neverim a zatial sa mi nechcelo skusat. Asi uz starnem .. :-))))
|
|
23.02.2009 12:46 -
Re: Chiptuning
|
387642
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1279 |
|
|
zico napsal(a): Zavady: moze/nemusi to s tym suvisiet, ale pred mesiacom mi menili remenicu klukoveho hriadela /zacala trochu chrastit/, ona je totiz odpruzena a ja myslim, ze to mohlo byt aj zvysenym krutakom. V Citroene mi tvrdili, ze to nemusi byt tym, ze tie remenice menia bezne pri takychto kilometroch /150tis./.
Jen k te remenici, ta opravdu odchazi pomerne casto, takze si take myslim ze to na ni nemelo vliv, urcite ne rozhodujici
Jen k te remenici, ta opravdu odchazi pomerne casto, takze si take myslim ze to na ni nemelo vliv, urcite ne rozhodujici ;)
|
|
23.02.2009 22:42 -
Re: Chiptuning
|
387673
|
|
tief
|
|
|
remenica s tym mat nebude problem, pri cipovani trpia hlavne loziska, spojka ( v pripade automatu je to hydromenic a spojkove lamely ) a spol ...
remenica s tym mat nebude problem, pri cipovani trpia hlavne loziska, spojka ( v pripade automatu je to hydromenic a spojkove lamely ) a spol ...
|
|
11.03.2010 18:57 -
Re: Chiptuning
|
1806495
|
|
pepik
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 69 |
|
|
Chipoval u někdo 16 HDI? A jaké to je? A kde to pořídit? Dik za odpovědi Pepík
Chipoval u někdo 16 HDI? A jaké to je? A kde to pořídit? Dik za odpovědi Pepík
|
|
11.03.2010 19:03 -
Re: Chiptuning
|
1806496
|
|
jumep
|
|
|
1.6 trpi aj bez chipu, ak chces vykonnejsie auto kup si vykonnejsi motor ...
1.6 trpi aj bez chipu, ak chces vykonnejsie auto kup si vykonnejsi motor ...
|
|
11.03.2010 19:06 -
Re: Chiptuning
|
1806497
|
|
pepik
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 69 |
|
|
Tuhle odpověď jsem samozřejmě předpokládal, ale slyet jí nechtěl. Teď u je toti malinko pozdě , ale jinak dík
Tuhle odpověď jsem samozřejmě předpokládal, ale slyet jí nechtěl. Teď u je toti malinko pozdě;-) , ale jinak dík
|
|
12.03.2010 00:15 -
Re: Chiptuning
|
1806505
|
|
Jeffrey
|
|
|
Nejsem moc zastáncem chipování a radi jsem si koupil slinějí motor, ne abych pak likvidoval estnáctku chipem. A se na mě nikdo nezlobí a neuráí, ale C5 je dost velká a těká kára a při představě estnáctky HDi v Breaku je mi jasné, e to asi nebude nějakej fofrník, ale určitě bych ho nerychtoval chipem. To pouze můj názor
Nejsem moc zastáncem chipování a radi jsem si koupil slinějí motor, ne abych pak likvidoval estnáctku chipem.:-( A se na mě nikdo nezlobí a neuráí, ale C5 je dost velká a těká kára a při představě estnáctky HDi v Breaku je mi jasné, e to asi nebude nějakej fofrník, ale určitě bych ho nerychtoval chipem. To pouze můj názor;-)
|
|
12.03.2010 05:07 -
Re: Chiptuning
|
1806506
|
|
tomc
|
|
|
jen chipujoraváři potřebují praci tak vzhuru ku hvězdám uzavřem sázky co udělá dřív pá pá??jestli turbo nebo kruhy i převodovka není stavěná na takový krouták
jen chipuj:palecoraváři potřebují praci tak vzhuru ku hvězdám:-d:-d uzavřem sázky co udělá dřív pá pá??jestli turbo nebo kruhy i převodovka není stavěná na takový krouták:-((((
|
|
| |
|
|