 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning |  |
Pablik1
|
12.09.2012 09:33 -
Re: Chiptuning
|
|

|
vilous napsal(a): Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí. 5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná. nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.e výrobce má nepřebrné mnoství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořad VERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=co je obrovský lidský potenciál který ádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozliit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při poití toho prvního tunningu by koně ly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při pouití toho druhého by ly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu la spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřeit tunningem ale etřit si ho protoe ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kalu pod autem) |
| |
| |