 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning |  |
jruze
|
12.09.2012 09:11 -
Re: Chiptuning
|
|

|
yerri napsal(a): Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.
Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK
Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.
Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.
V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.
Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.
Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...
Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!
Nevím auta nečipuji,ale mám za to e jednou z úprav čipů je zvednutí tlaku turba(laicky řečeno) a to prostě zatěuje klikovej mechanizmus.Ohledně výrobců? no kdy ti k výkonu motoru kdyby dali na trh absolutně stejné motory bez úprav chlazení,mazání a jiného by napsali e ivotnost 66Kw je půl mega a u 80Kw je 300 (u stejného obsahu)tak by si ty naláplé motory koupilo pár mladejch janků. |
| |
| |