 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning |  |
vilous
|
12.09.2012 07:43 -
Re: Chiptuning
|
|

|
Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem:
1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí.
5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná. |
| |
| |