Souhlas s předelým příspěvkem. Nejdokonaleí tuning je před koupí auta si 5 minut sednout a sesumírovat si, jaké vlastnosti od auta čekám. Kdy chci mít raketoplán, tak nevolím nejméně výkonný motor v dané sérii aut. Jetě uetřím, protoe v Česku je na trhu ojetých aut fóbie před výkonnými motory a tedy auto s výkonnějím motorem vyjde často levněji.
No a naprosto veselé je tvrzení, e kdy motor nadupu, tak se míň trápí. Ano - kdy potřebuji 120k, tak se motor dělaný na 200k vysloveně fláká. Ale motor dělaný na 109 k jede za hranici konstrukčních hodnot. Při citovaném předjídění do kopce auto nepopostrčí zezadu soustava čipů nebo fluidum z vesmíru - vznikne to přenosem větí síly píst - ojnice - klikovka - spojka - převodovka - kola.
Uznávám ale, e při současné výdri (zejména dieselových) motorů zkrácení jejich ivotnosti i o desítky procent nemusí být zajímavé - málokdo nyní má auto tak dlouho, aby dojel motor na hranici jeho mechanické ivotnosti.