TomasT
|
13.09.2011 11:30 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
|

|
Tak se dneska u mě v práci Horác zastavil, auto jsme procházeli a výsledek je, e se vechno tváří v pořádku, ádné trvalé chyby - ale hláka o hrozícím ucpání FAP filtru se po kadém nastartování znovu objeví, SERVICE pořád svítí.
- service svítí a hláka se objevuje u cca 2000 km
- v urnálu ádná chyba k FAPu, ze zajímavých jen jedna ke stavu oleje (objevení-zmizení ve vypnutém stavu), mazáno před 1500km (v servise při výe uváděné kontrole).
- v počítači aditivace ádná chyba, čerpadlo se při testu ozývá (stav naplnění nádrky neznámý, u tohodle motoru není vidět ani v diagnostice - píe pořád plnou)
- v logu počítače motoru ádná chyba k FAPu (jen ke havičům a k přídavnému vyhřívání)
- po promazání chyb několikrát startováno, vytáčeno a úplně bez chyb
- nucená regenerace se odmítá spustit
- hodnoty k FAPu:
-- průměr mezi regeneracemi: 130km (jezdí to hlavně po městě)
-- od poslední regenerace: 103 km (ta výe uváděná jízda po dánici - regenerovalo se)
-- zaplnění sazemi: 25%
-- aditiva ve FAPu: 76g (limit je 98g)
-- aktuální dif. tlak na volnoběh: 0 mB (občas na chvilku 3,7mB), v otáčkách max. 10-15mB
- zdála se mi příli nízká hodnota tlaku (vůči těm ostatním údajům o zaplnění) take zkontrolován kablík a konektor ke snímači tlaku - OK, po vytaení konektoru za běhu ihned nahláena chyba snímače, po vrácení OK.
- auto má vcelku reálných 126.000km (kupováno jako necelé 2leté bourané, jezdí dalí 4 roky u Horáce)
Take mě u nic dalího nenapadá, kde zůstává viset ten problém hláky o FAPu a svítící servis. hlouposti co mě napadaly:
- e to za pár najetých km konečně zmizí samo (ale tomu neodpovídá, ta stále znovu vyskakující hláka při kadém nastartování)
- e se tomu také nezdá ten nízký diferenciální tlak FAPu - problém v měřicích trubičkách ke snímači nebo přímo ve snímači - ale protoe vyskakuje hláka na displej, tak bych čekal také chybu v některém logu.
A jinak mě nenapadá nic - co vás odborníci, nějaké nápady? (já jsem jen poučený lajk ) |
| |
| |