| | |
12.11.2007 19:04 -
FAP - Filtr pevných částic
|
167846
|
|
Jirin
|
Město: Náchod, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Nevíte, kdo umí obejít filtr FAP a odpojit celou jednotku vstřikující aditiva? Mue se lít do nádre spolu s naftou přípravek pro lepí spalování nebo to tam radi nelít?
Nevíte, kdo umí obejít filtr FAP a odpojit celou jednotku vstřikující aditiva? Mue se lít do nádre spolu s naftou přípravek pro lepí spalování nebo to tam radi nelít?
|
|
12.11.2007 20:23 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167847
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Fap filter sa da obist nejakymi odpormi zapojenymi namiesto cidla kotrolujuceho prechodnost filtra. Aditivum sa riesi tak, ze sa do nadobky doplni len obycajna nafta. Uz som to skusal dat urobit ale nedarilo sa, tak sme to vzdali, ako sa neskor ukazalo motor mal este dalsie poruchy. Mozno teraz po ostraneni poruch by to fungovalo. Myslim si vsak ze je lepsie investovat do filtra (da sa kupit za nejakych 10 tis repasovany alebo nejaka chemia na jeho vycistenie) a auto mas ok. Ale ak mas problem s Fap tak to bude asi suvisiet s tym turbom co pises v clanku "porucha". Takze najskor by si mal vyriesit turbo.
Fap filter sa da obist nejakymi odpormi zapojenymi namiesto cidla kotrolujuceho prechodnost filtra. Aditivum sa riesi tak, ze sa do nadobky doplni len obycajna nafta. Uz som to skusal dat urobit ale nedarilo sa, tak sme to vzdali, ako sa neskor ukazalo motor mal este dalsie poruchy. Mozno teraz po ostraneni poruch by to fungovalo. Myslim si vsak ze je lepsie investovat do filtra (da sa kupit za nejakych 10 tis repasovany alebo nejaka chemia na jeho vycistenie) a auto mas ok. Ale ak mas problem s Fap tak to bude asi suvisiet s tym turbom co pises v clanku "porucha". Takze najskor by si mal vyriesit turbo.
|
|
08.10.2008 19:15 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167848
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
Něco k pousmání: V inzerci na C5clubu nabízí uivatel "inzertat" k prodeji 2,2HDi a mimo jiné ve výbavě auta uvádí:"filtr pevných částic - vhodné pro alergiky". Docela mi to zvedlo náladu
Něco k pousmání: V inzerci na C5clubu nabízí uivatel "inzertat" k prodeji 2,2HDi a mimo jiné ve výbavě auta uvádí:"filtr pevných částic - vhodné pro alergiky". Docela mi to zvedlo náladu:-)
|
|
09.10.2008 06:55 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167849
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Osobně bych FAP nevyřazoval. Je s ním určitě spojeno víc věcí v motoru, bál bych se potom také měření emisí a ty ceny repasovaných filtrů u nejsou takové vůči ceně auta a vydrí ti dalích 80 000 - 120 000 km. Zatím jsem neslyel o nikom, kdo by ho vyřadil a oficiálně to asi nedělá nikdo.
Jinak značkové aditivum do nafty se nemusí bát přidávat. Já tam dávám VIF, ale nějaký výrazný rozdíl nepozoruji.
Osobně bych FAP nevyřazoval. Je s ním určitě spojeno víc věcí v motoru, bál bych se potom také měření emisí a ty ceny repasovaných filtrů u nejsou takové vůči ceně auta a vydrí ti dalích 80 000 - 120 000 km. Zatím jsem neslyel o nikom, kdo by ho vyřadil a oficiálně to asi nedělá nikdo.
Jinak značkové aditivum do nafty se nemusí bát přidávat. Já tam dávám VIF, ale nějaký výrazný rozdíl nepozoruji.
|
|
09.10.2008 10:17 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167850
|
|
Darja
|
|
|
Par lidi uz FAP vycistilo horkou wapkou, dolilo aditivum a jezdi dal.
tomikm: Nojo, fap a pilovy filtr, jedno a to same )
Par lidi uz FAP vycistilo horkou wapkou, dolilo aditivum a jezdi dal.
tomikm: Nojo, fap a pilovy filtr, jedno a to same :-)))
|
|
15.11.2008 18:42 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167851
|
|
Jurá
|
Město: Pelhřimov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 19 |
|
|
Zdravím vechny kdo mají problémy s FAP filtrem. Vzhledem k tomu e jsme koupili naeho vitamína (C5) se 126 tisíci na tachometru dalo se očekávat e se Fapík ozveji velmi brzy. Přesto se ozval a za 6 tisíc km navíc. Tento týden to píplo a DEPOLUTION SYSTEM FOULTY svítilo na displeji a přísloná kontrolka také. Po několika diskuzích kam zajet na diagnostiku a za kolik, co by to mohlo být jiného ne Fapík atd. jsem vylučovací metodou dospěl k závěru, e radu s vyčitěním FAPu vyzkouím horkou WAPkou. Dnes jsem to celé po ránu rozhodil cca 1,5 hod. Pak jsem jel na WAP s horkou vodou (měla by mít více ne 60 st.). Před samotným procesem mytí jsem jetě profoukal filtr tlak. vzduchem. Kominík sice hadr, ale první operace myslím dobrá. Horká voda udělala filtru zcela jistě dobře, protoe prokouknul. Chvíli se z něj valila černota černá ale cca 5 min. stačilo na to aby byla vidět zázračná síla horkých lázní. Následoval zase tlakový vzduch (velmi dobrá volba) a dosuení u doma v garái horkovzdunou pistolí. Sloení těch vech dílů zase do funkční podoby trvalo cca 1,5 hod. Jsem puňa tak mau, čistím a v mezi pauze jsem stihl i oběd (dost se to eně podařilo). Výsledek - nastartuji a kontrolka svítí a zlověstné pípnutí se zase ozvalo. Podla vech teorií ádná panika. Vyjel jsem z garáe protočil motor na 2 tisíce vypnul a el zamknout gará. Dalí nastartování motoru cca za 1 min. Standartní postup při startu a světe div se počítač načetl vechny své údaje tak jak měl a hlavně chtěl. Kontrolka zhasla zlověstný zvuk se ji neozval. Ujel jsem cca 20 km. Auto se chová tak jak má, motor se mi zdá malounko lepí, ale to asi tou radostí. Ani po delí zastávce ádná změna co se týká patných hláení. Doufám, e si je mě ná vitamín neschoval. Závěrem bych chtěl říci e mě celý tento proces stál cca 4 hod. práce vč. teoretických příprav, a cca 150 Kč protoe jsem musel zakoupit 5 litrů nafty do WAPky. Pokud by měl kdokoli nějaký dotaz k postupu prací rád odpovím, bohuel jsem ale neudělal ani jedno foto. Myslím si, e tzv. repasy fitrů vypadají podobně, záleet bude na počtu ciklů, které se stím dají udělat a kolik to "vydrí" dalích ujetých km - to snad taky jednou dozvím. Z toho co jsem viděl a jako technik jsem byl schopen získat informací věřím e se FAPík dlouho neozve. Mějte se.
Zdravím vechny kdo mají problémy s FAP filtrem. Vzhledem k tomu e jsme koupili naeho vitamína (C5) se 126 tisíci na tachometru dalo se očekávat e se Fapík ozveji velmi brzy. Přesto se ozval a za 6 tisíc km navíc. Tento týden to píplo a DEPOLUTION SYSTEM FOULTY svítilo na displeji a přísloná kontrolka také. Po několika diskuzích kam zajet na diagnostiku a za kolik, co by to mohlo být jiného ne Fapík atd. jsem vylučovací metodou dospěl k závěru, e radu s vyčitěním FAPu vyzkouím horkou WAPkou. Dnes jsem to celé po ránu rozhodil cca 1,5 hod. Pak jsem jel na WAP s horkou vodou (měla by mít více ne 60 st.). Před samotným procesem mytí jsem jetě profoukal filtr tlak. vzduchem. Kominík sice hadr, ale první operace myslím dobrá. Horká voda udělala filtru zcela jistě dobře, protoe prokouknul. Chvíli se z něj valila černota černá ale cca 5 min. stačilo na to aby byla vidět zázračná síla horkých lázní. Následoval zase tlakový vzduch (velmi dobrá volba) a dosuení u doma v garái horkovzdunou pistolí. Sloení těch vech dílů zase do funkční podoby trvalo cca 1,5 hod. Jsem puňa tak mau, čistím a v mezi pauze jsem stihl i oběd (dost se to eně podařilo). Výsledek - nastartuji a kontrolka svítí a zlověstné pípnutí se zase ozvalo. Podla vech teorií ádná panika. Vyjel jsem z garáe protočil motor na 2 tisíce vypnul a el zamknout gará. Dalí nastartování motoru cca za 1 min. Standartní postup při startu a světe div se počítač načetl vechny své údaje tak jak měl a hlavně chtěl. Kontrolka zhasla zlověstný zvuk se ji neozval. Ujel jsem cca 20 km. Auto se chová tak jak má, motor se mi zdá malounko lepí, ale to asi tou radostí. Ani po delí zastávce ádná změna co se týká patných hláení. Doufám, e si je mě ná vitamín neschoval. Závěrem bych chtěl říci e mě celý tento proces stál cca 4 hod. práce vč. teoretických příprav, a cca 150 Kč protoe jsem musel zakoupit 5 litrů nafty do WAPky. Pokud by měl kdokoli nějaký dotaz k postupu prací rád odpovím, bohuel jsem ale neudělal ani jedno foto. Myslím si, e tzv. repasy fitrů vypadají podobně, záleet bude na počtu ciklů, které se stím dají udělat a kolik to "vydrí" dalích ujetých km - to snad taky jednou dozvím. Z toho co jsem viděl a jako technik jsem byl schopen získat informací věřím e se FAPík dlouho neozve. Mějte se.
|
|
22.11.2008 14:49 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167852
|
|
jumep
|
|
|
k tomuto len jedna jedina vec, doplnit aditivum a napr. u Martina v Olomouci nechat znulovat stavy. A jedna dost dolezita drobnost, vo fape sa zachytava spalena cast aditiva ktora je silne karcinogenna, cize vsetka ta voda z fapu by mala byt zachytavana a likvidovana inak ako do kanala, preto to ziaden znackovy servis nerobi a francuzi vyzaduju vratenie stareho filtra
k tomuto len jedna jedina vec, doplnit aditivum a napr. u Martina v Olomouci nechat znulovat stavy. A jedna dost dolezita drobnost, vo fape sa zachytava spalena cast aditiva ktora je silne karcinogenna, cize vsetka ta voda z fapu by mala byt zachytavana a likvidovana inak ako do kanala, preto to ziaden znackovy servis nerobi a francuzi vyzaduju vratenie stareho filtra
|
|
22.11.2008 14:54 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167853
|
|
jumep
|
|
|
a este jedna vec, vyradenie fapu sa da spravit aj v elektronike kde sa preprogramuje riadiaca jednotka ze tam fap neni, potom treba vymontovat filter z vyfuku a o aditivum sa viac nestarat, osobne si ale myslim ze motor je stavany na ten odpor fapu a malo by sa to aj precipovat potom ... ja by som ale fap nevyberal, aspon za mnou nezostava dymova clona, samozrejme pokial mi ju nespravi bufik, v ktorom musim vymenit horak www.jumep.com/c5/bufik
a este jedna vec, vyradenie fapu sa da spravit aj v elektronike kde sa preprogramuje riadiaca jednotka ze tam fap neni, potom treba vymontovat filter z vyfuku a o aditivum sa viac nestarat, osobne si ale myslim ze motor je stavany na ten odpor fapu a malo by sa to aj precipovat potom ... ja by som ale fap nevyberal, aspon za mnou nezostava dymova clona, samozrejme pokial mi ju nespravi bufik, v ktorom musim vymenit horak www.jumep.com/c5/bufik
|
|
27.11.2008 23:57 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
167854
|
|
Jindra
|
|
|
Tak jsem taky zkusil "vypláchnout" FAP kdy si na něj po koupi auta stěoval palubní počítač. Horká wapka je nezbytnost "mají ji tam, kde myjí motory". Hodně jsem s tím váhal, zvaoval vechna pro a proti, ale kdy jsem FAP vymontoval a přijel s ním na to "pracovitě" potěil mě člověk co se na nic neptal a konstatoval e tam s tím jezdí servisáci od "xxxxxxxx". Filtr vypadal jako nový a evidentně si to "zatím" myslí i můj citrón. Ale podle toho co z toho filtru vyteklo a toho co jsem se o této problematice dočetl, se také domnívám, e se dlouho neozve "snad " Pokud tomu bude jinak, určitě sem napíu, protoe jen díky tomuto fóru a návodu, který jsem zde nalezl jsem se do toho pustil. I kdyby ten FAP nevydrel dalích 140 tisíc, ten pokus za to podle mě stál. U jsem podle návodu v tomto fóru demontoval a opravil převodovku tachometru a Fap, a to mám to auto měsíc. Doufám, e to takto nebude pokračovat a e nebudu jen opravovat .
Tak jsem taky zkusil "vypláchnout" FAP kdy si na něj po koupi auta stěoval palubní počítač. Horká wapka je nezbytnost "mají ji tam, kde myjí motory". Hodně jsem s tím váhal, zvaoval vechna pro a proti, ale kdy jsem FAP vymontoval a přijel s ním na to "pracovitě" potěil mě člověk co se na nic neptal a konstatoval e tam s tím jezdí servisáci od "xxxxxxxx". Filtr vypadal jako nový a evidentně si to "zatím" myslí i můj citrón. Ale podle toho co z toho filtru vyteklo a toho co jsem se o této problematice dočetl, se také domnívám, e se dlouho neozve "snad :-)" Pokud tomu bude jinak, určitě sem napíu, protoe jen díky tomuto fóru a návodu, který jsem zde nalezl jsem se do toho pustil. I kdyby ten FAP nevydrel dalích 140 tisíc, ten pokus za to podle mě stál. U jsem podle návodu v tomto fóru demontoval a opravil převodovku tachometru a Fap, a to mám to auto měsíc. Doufám, e to takto nebude pokračovat a e nebudu jen opravovat :-).
|
|
09.01.2009 16:52 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386478
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Netuíte někdo, FAP filtru se můe říkat eger- ventil? Tenhle pojem mám od mechanika, který C5tky dělal...
Netuíte někdo, FAP filtru se můe říkat eger- ventil? Tenhle pojem mám od mechanika, který C5tky dělal...
|
|
09.01.2009 17:12 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386479
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
FAP filtr je ve výfukovém potrubí a slouí k zachycování sazí.
EGR ventil je je větinou někde u přívodu sání do motoru a slouí k recyrkulaci výfukových plynů. (Část výfukových plynů se vrací zpět do sání).
EGR ventil má kadé HDI, FAP filtr jenom některé.
FAP filtr je ve výfukovém potrubí a slouí k zachycování sazí.
EGR ventil je je větinou někde u přívodu sání do motoru a slouí k recyrkulaci výfukových plynů. (Část výfukových plynů se vrací zpět do sání).
EGR ventil má kadé HDI, FAP filtr jenom některé.
|
|
09.01.2009 21:33 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386488
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Díky, řeíme teď, proč se při jízdě dostane motor jen na 2500 otáček a vý ne a onen zasvěcený člověk říkal, e by to mohl působit právě tenhle ventil. Podle veho, co jsem tu četla, si myslím, e FAP filtr nemám, ale zjistit to nechám a zítra.
Díky, řeíme teď, proč se při jízdě dostane motor jen na 2500 otáček a vý ne a onen zasvěcený člověk říkal, e by to mohl působit právě tenhle ventil. Podle veho, co jsem tu četla, si myslím, e FAP filtr nemám, ale zjistit to nechám a zítra.
|
|
09.01.2009 21:37 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386489
|
|
jumep
|
|
|
tak to si pozri ako mas nastavene plynove lanko
snimac sa nachadza v motorovom priestore a da sa k nemu dobre dostat po vybrati filtra, a onen zasveceny clovek neni teda vobec zasveceny
ak by to bol fap alebo egr uz davno mas nejaku chybovu hlasku
tak to si pozri ako mas nastavene plynove lanko :)
snimac sa nachadza v motorovom priestore a da sa k nemu dobre dostat po vybrati filtra, a onen zasveceny clovek neni teda vobec zasveceny
ak by to bol fap alebo egr uz davno mas nejaku chybovu hlasku
|
|
09.01.2009 21:41 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386490
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Chybovou hláku samozřejmě mám, to jsem tu ani nepsala, protoe mi to přijde logické, píe to "porucha volného vývodu plynu" (mám to holandsky a ta hláka v manuálu vůbec není, tak jsem si to nechala přeloit). Pravda je, e lanko se mi zdálo trochu méně reagující ne v mém Saxu, ale jiné auto, jiné lanko...
Chybovou hláku samozřejmě mám, to jsem tu ani nepsala, protoe mi to přijde logické, píe to "porucha volného vývodu plynu" (mám to holandsky a ta hláka v manuálu vůbec není, tak jsem si to nechala přeloit). Pravda je, e lanko se mi zdálo trochu méně reagující ne v mém Saxu, ale jiné auto, jiné lanko...:-)
|
|
09.01.2009 21:43 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386491
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Herulinka napsal(a): Chybovou hláku samozřejmě mám, to jsem tu ani nepsala, protoe mi to přijde logické, píe to "porucha volného vývodu plynu" (mám to holandsky a ta hláka v manuálu vůbec není, tak jsem si to nechala přeloit). Pravda je, e lanko se mi zdálo trochu méně reagující ne v mém Saxu, ale jiné auto, jiné lanko...
S autem jsem zatím jela jen jednou, ale řekla bych, e ta hláka a gong se objevila vdy při rozjídění, snaze o prudí selápnutí plynového pedálu.
Chybovou hláku samozřejmě mám, to jsem tu ani nepsala, protoe mi to přijde logické, píe to "porucha volného vývodu plynu" (mám to holandsky a ta hláka v manuálu vůbec není, tak jsem si to nechala přeloit). Pravda je, e lanko se mi zdálo trochu méně reagující ne v mém Saxu, ale jiné auto, jiné lanko...:-)
S autem jsem zatím jela jen jednou, ale řekla bych, e ta hláka a gong se objevila vdy při rozjídění, snaze o prudí selápnutí plynového pedálu.
|
|
09.01.2009 21:44 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386492
|
|
jumep
|
|
|
zmen si jazyk na anglictinu a potom sem daj hlasku a nedavaj si to prekladat, anglicka hlaska bude jednoznacnejsia
zmen si jazyk na anglictinu a potom sem daj hlasku a nedavaj si to prekladat, anglicka hlaska bude jednoznacnejsia
|
|
09.01.2009 21:48 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386493
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
K tomu jsem se jetě nedostala, zatím se na to umím akorát dívat a kochám se tím úasným prostorem a komfortem. Ale budu to muset nějak vyřeit, přece jen holandtina není zrovna moje parketa
K tomu jsem se jetě nedostala, zatím se na to umím akorát dívat a kochám se tím úasným prostorem a komfortem. Ale budu to muset nějak vyřeit, přece jen holandtina není zrovna moje parketa ;-)
|
|
09.01.2009 21:52 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386494
|
|
jumep
|
|
|
.link.
strana 53, kedtak chod premrznut a posli hlasku
http://www.c5club.cz/files/pdf/c5_1.pdf
strana 53, kedtak chod premrznut a posli hlasku :)
|
|
09.01.2009 22:00 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386495
|
|
dr.ada
|
Město: Kdyně,Hluboká, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 52 |
|
|
ahoj,tento problém v současné době řeím, mám tám navolenou němčinu( je mi blízká) a hlásí mi to přímo vyčisti výfuk (abgassreinigung), začal jsem váhou vzduchu, po výměně se mi vechny kontrolky zhasly a po ujetí cca 40km byl problém opět zde, tak jsem el dál a ptal jsem se známích po servisech a bylo mi doporučeno se podívat na Fap filtr, jene neoriginál se nedá sehnat, je tu několik variant buď sehnat starí( riziko nikdo neví kolik to má najeto) nebo koupit nový cca 19.102,-CZK bez DPH nebo repasovaný za 8.400,- CZK bez DPH ceny jsou ze dne 8.1.09 firma APM a dalí varianta je propláchnout ho jak to provedl Jurá - po této sobotě budu chtřejí jdu metodou vody a WAP - dám vědět jak jsem dopadl
ahoj,tento problém v současné době řeím, mám tám navolenou němčinu( je mi blízká) a hlásí mi to přímo vyčisti výfuk (abgassreinigung), začal jsem váhou vzduchu, po výměně se mi vechny kontrolky zhasly a po ujetí cca 40km byl problém opět zde, tak jsem el dál a ptal jsem se známích po servisech a bylo mi doporučeno se podívat na Fap filtr, jene neoriginál se nedá sehnat, je tu několik variant buď sehnat starí( riziko nikdo neví kolik to má najeto) nebo koupit nový cca 19.102,-CZK bez DPH nebo repasovaný za 8.400,- CZK bez DPH ceny jsou ze dne 8.1.09 firma APM a dalí varianta je propláchnout ho jak to provedl Jurá - po této sobotě budu chtřejí jdu metodou vody a WAP - dám vědět jak jsem dopadl
|
|
09.01.2009 22:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
386496
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Co o to, ale ometat 15 cm sněhu u se mi dneska váně moc nechce ale zítra musím, tak to udělám najednou a uvidíme, jestli mu nezamotám hlavu jetě víc
Co o to, ale ometat 15 cm sněhu u se mi dneska váně moc nechce :-p ale zítra musím, tak to udělám najednou a uvidíme, jestli mu nezamotám hlavu jetě víc :-)
|
|
| |
|
|