TomasT
|
23.01.2011 15:11 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
|

|
Na 1.6 se reguluje podtlakem (řízeno elektroventilem) - kdy by podtlak chyběl, auto jede jak bez turba (najel jsem v tomhle stavu v létě asi 2000km) občas vyskočí univerzální hláka "Depollution system faulty". Kdy by podtlak byl pořád na doraz, překročil by plnící tlak ve vyích otáčkách dovolenou hranici a motor by skočil do nouzového reimu. Obojí by samozřejmě bylo vidět i na diagnostice. Nemyslím e bys to nepoznal - podle mě v tomhle problém není.
FAP bych z toho taky nevinil. Kdyby se před ním tvořil takový přetlak, e by během 1500km poničil turbo (tlačil by se do mazání), dávno by na tebe auto křičelo, e je úplně ucpaný.
Nejvíc bych sázel na nedostatečný průtok oleje - píe e si měřil tlak, ale předpokládám, e statický, jaký objem oleje tam protékal nepíe. Navíc na vstupu do přívodu oleje k turbu (ta zahnutá roura k vrku turba) je filtrační sítko, nepíe, zda jsi ho měl venku a čistil jsi ho nebo měnil.
Při problémech s turbem je výslovně doporučeno vdy dát tu přívodní rouru se roubem a sítkem novou.
|
| |
| |