autodiag
|
20.09.2010 19:38 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
|

|
Petre jde hlavne o Oxid Dusiku (NOX) ktery FAP eliminuje (mimo jine)
citace z norem ktere musi auto plnit na stk resp mereni emisi
V důsledku zpřísňujících se předpisů upravujících povolené emise kodlivin se významně zlepují emisní charakteristiky automobilů.
Zřejmě nejviditelnějí je tento vývoj u problematických pevných částic (PM), které se u nákladních vozidel a autobusů za posledních necelých 10 let, je ohraničují přijetí emisních norem řady EURO 3 a nadcházející EURO 5, sníily o celých 80 %.
Podobným vývojem vak proly i ostatní sledované kodliviny oxidy dusíku (o 60 %), oxid uhelnatý (o 30 %) a sloučeniny HC (o 30 %). Výrazně se sníila i kouřivost.
V současnosti vechna vozidla musí vyhovovat legislativním poadavkům EURO 4. Hlavním dopadem této normy bylo vybavení vozidel, uváděných na trh, filtrem pevných částic a přijetí opatření v technologii spalování pro omezení oxidů dusíku.
Předpis Rok vstupu v platnost Oxid uhelnatý (CO) Uhlovodíky (HC) Oxidy dusíku (NOx) Pevné částice (PM) Kouřivost
EURO 1 1992 4,5 1,1 8,0 0,612 (0,36)
EURO 2 1995 4,0 1,1 7,0 0,25 (0,15)
EURO 3 2000 2,1 0,66 5,0 0,10 (0,13) 0,8
EURO 4 2005 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EURO 5 2008 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EEV 1999 1,0 0,25 2,0 0,02 0,15
2013 1,0 0,25 0,4 0,01 |
| |
| |