 | |  |
janys
|
19.09.2010 22:49 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
|

|
@Darja: Auto, které má turbo už tak by se mělo po svížnější jízdě před vypnutím nechat chvíli běžet - ochlazení turba. Kvůli fapu se pří regeneraci teplota zvýšuje, což turbu ještě více neprospívá, zvlášť pokud má nejeto 270000km.
Také se ve výfukovém potrubí před fapem zvyšuje tlak (zejména když už je více zanešený) a ten může tlačit více oleje do vzduchového potrubí - zanáší se váha vzduchu, erg-ventlil.
Kvůli vysoké teplotě při regeneraci se zapíná ventilátor - sepnutí při volnoběhu je pro motor víc citelné než spuštění klimatizace, tedy zátěž i pro alternátor. Mne tedy spína vždy druhá rychlost ventilátoru, první je nevím proč už nefunkční. Myslím, že je to právě kvůli fapu.
Jak jsem se dočetl o fapu, při regeneraci jsou tam i nějaké vstřiky nafty navíc, aby do výf. potrubí šel plamen - tzn. několik x vstřiků navíc, a vstřiky jako takové nejsou věčné.
Všiml jsem si, že katalizátor, fapfiltr jsou víc zkorodované než potrubí na mě předchozí C5, kterou jsme žel vyváleli. Myslím si, že je to i tou vyšší teplotou potrubí, které se regenerací přehřívá.
Samozřejmě jsou tu i ty klasické aspekty jako výf. potrubí bez "ucpávky" - lepší akcelerace.
Nižší spotřeba - ty vstřiky navíc, plus více paliva pro dostatečný výkon před regeneraci nebo vyčištěním fapu.
Určitě je tu navíc čerpadlo pro eolys, nádrž, relé pro spínání regenerace a poměrně těžký fapfiltr.
Jsem teď nakloněn k jednoduššímu řešení výf. potrubí. My muži jsme takoví jednodušší - no alespoň já (abych se někoho z chlapů nedotknul).
Pravda je taková, že to dělám kvůli najetým km. S motorem jsem velmi spokojen - šlape jako hodinky! |
| |
| |
|
|