| | |
06.07.2009 11:10 -
motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873479
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Dobrý den, koupil jsem C5 r.v.2001 s motorem 2,0HPi(benzín) z německa. Má najeto opravdu poctivých 146000KM. Nezdá se mi chod motoru, do teď jsem měl Peugeot 405 1,9SRI a spotřebu jsem měl v průměru okolo 8,5 litru. Teď na C5 za prvních 100Km mám spotřebu 11,2l(uvádí počítač, který jsem po zakoupení vynuloval) . Myslím si e je motor do nějakých 2500 ot/min hrozně slabý a při vyích otáčkách ukazuje spotřebu okolo 15litrů. A to jezdím ve městě 50 a na trojku je aktualní spotřeba 12l a na čtyřku je to 9l, ale to u zase nemá sílu. Kdy to rozjedu mimo obec na 90 tak je spotřeba okolo 9. Chystám se vyměnit vzduchový filtr a svíčky. Počítač ádnou chybu nehlásí a na diagnostce jsem jetě nebyl. Myslíte si, e by to mohlo být jen svíčkama a filtrem nebo e to bude něco jiného? Díky za jakoukoliv odpověď
Dobrý den, koupil jsem C5 r.v.2001 s motorem 2,0HPi(benzín) z německa. Má najeto opravdu poctivých 146000KM. Nezdá se mi chod motoru, do teď jsem měl Peugeot 405 1,9SRI a spotřebu jsem měl v průměru okolo 8,5 litru. Teď na C5 za prvních 100Km mám spotřebu 11,2l(uvádí počítač, který jsem po zakoupení vynuloval) . Myslím si e je motor do nějakých 2500 ot/min hrozně slabý a při vyích otáčkách ukazuje spotřebu okolo 15litrů. A to jezdím ve městě 50 a na trojku je aktualní spotřeba 12l a na čtyřku je to 9l, ale to u zase nemá sílu. Kdy to rozjedu mimo obec na 90 tak je spotřeba okolo 9. Chystám se vyměnit vzduchový filtr a svíčky. Počítač ádnou chybu nehlásí a na diagnostce jsem jetě nebyl. Myslíte si, e by to mohlo být jen svíčkama a filtrem nebo e to bude něco jiného? Díky za jakoukoliv odpověď :palec
|
|
06.07.2009 11:15 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873480
|
|
Darja
|
|
|
Tak... 100km je na průměrnou spotřebu trochu málo. Neřekl si, jestli si jel x % v městě, x % mimo město a x% dálnice.
Pokud si těch 100km najel pro Praze, tak bych ti se spotřebou gratulovala.
Jsou trasy, kde na 100km já udělám spotřebu 15l a jsou trasy, kde mám skoro pod 10.
Sám si odpověděl na základní věci: nejdřív vyměn náplně, filtry, svíčky a pak měř.
P.S. Aktuální spotřebu neře. Je naprosto na prd vědět, kolik ti to ere při 90tce. Nikdy nejede ideální trasu, někdy je to do kopečka, někdy z kopečka, někdy fouká protivítr a ta spotřeba bude pokadé jiná.
Tak... 100km je na průměrnou spotřebu trochu málo. Neřekl si, jestli si jel x % v městě, x % mimo město a x% dálnice.
Pokud si těch 100km najel pro Praze, tak bych ti se spotřebou gratulovala.
Jsou trasy, kde na 100km já udělám spotřebu 15l a jsou trasy, kde mám skoro pod 10.
Sám si odpověděl na základní věci: nejdřív vyměn náplně, filtry, svíčky a pak měř.
P.S. Aktuální spotřebu neře. Je naprosto na prd vědět, kolik ti to ere při 90tce. Nikdy nejede ideální trasu, někdy je to do kopečka, někdy z kopečka, někdy fouká protivítr a ta spotřeba bude pokadé jiná.:-)
|
|
06.07.2009 11:25 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873481
|
|
Darja
|
|
|
A jetě drobnost, u tak nějak odzvonila doba, kdy limuzína vyí střední třídy váila 1100Kg, C5 má 1500Kg (holt ta bezpečnost a výbava si svoje ádá). A hodně se na to zapomíná při posuzování svinosti.
A jetě drobnost, u tak nějak odzvonila doba, kdy limuzína vyí střední třídy váila 1100Kg, C5 má 1500Kg (holt ta bezpečnost a výbava si svoje ádá). A hodně se na to zapomíná při posuzování svinosti.
|
|
06.07.2009 11:42 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873482
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
2.0 HPi jsou docela nepovedene motory co do konstrukce,docela casto odchazi regulace tlaku paliva,pak je i vyssi spotreba ale pricin muze byt i vic
2.0 HPi jsou docela nepovedene motory co do konstrukce,docela casto odchazi regulace tlaku paliva,pak je i vyssi spotreba ale pricin muze byt i vic
|
|
07.07.2009 23:49 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873563
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Přijde mi to jako bych jezdil se zataenou ruční brzdou nebo s přívěsem. Ve dvou tisících otáčkách není schopen se motor roztočit a musím podřazovat. Prostě se ten motor nechce vytáčet. Jestě jsem si viml, e okolo prostředních dvou svíček je to nějaké černé, jako od oleje(myslím nahoře na hlavě pod tou cívkou).
Přijde mi to jako bych jezdil se zataenou ruční brzdou nebo s přívěsem. Ve dvou tisících otáčkách není schopen se motor roztočit a musím podřazovat. Prostě se ten motor nechce vytáčet. Jestě jsem si viml, e okolo prostředních dvou svíček je to nějaké černé, jako od oleje(myslím nahoře na hlavě pod tou cívkou). :nevim
|
|
08.07.2009 07:59 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873568
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Mám Hpi taky a zatím jsem spokojenej.Co se týče spotřeby,tak se nechá jet Pardubice a zpátky za 7,1 litru,co se týká tady hor tak couračky nahoru dolu průměr 12,1.C5 je dost těká,take má motor co tahat.Cos etýká svíček,taky jsem je měnil,koupil jsem je od Boba automaxhulin za velice slusny peníze.Hlavně tam dej svíčky co tam mají být a nic jinýho .link.
Sice254 káblí není nic levnýho,ale na tom neuetří.Já je vyměnil a mám klid,taky se mi zdálo,e se motoru nechce
Mám Hpi taky a zatím jsem spokojenej.Co se týče spotřeby,tak se nechá jet Pardubice a zpátky za 7,1 litru,co se týká tady hor tak couračky nahoru dolu průměr 12,1.C5 je dost těká,take má motor co tahat.Cos etýká svíček,taky jsem je měnil,koupil jsem je od Boba automaxhulin za velice slusny peníze.Hlavně tam dej svíčky co tam mají být a nic jinýho http://www.automaxhulin.cz/cen%C3%ADk%20Citroen%20C5.htm
Sice254 káblí není nic levnýho,ale na tom neuetří.Já je vyměnil a mám klid,taky se mi zdálo,e se motoru nechce ;-)
|
|
08.07.2009 08:04 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873569
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Jo jetě jinak ty svíčky mají interval výměny 60 tis km a co se týče svíčáku,tak jsem zvědavej,kde ho seene Je na to taková speciální dlouhá trubka a svíčka nemá estihran tady je ten klíč .link.
Jo jetě jinak ty svíčky mají interval výměny 60 tis km a co se týče svíčáku,tak jsem zvědavej,kde ho seene :-d Je na to taková speciální dlouhá trubka a svíčka nemá estihran :-p:-)))) tady je ten klíč http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?item=3188
|
|
09.07.2009 00:48 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873607
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
jagrim: Já se chystám do Holetína aby to radi vyměnili oni a okoukli jestli je ve OK. Já myslím, e bych moc neuetřil, kdy bych si ty svíčky koupil sám a nechal si je tam vyměnit
jagrim: Já se chystám do Holetína aby to radi vyměnili oni a okoukli jestli je ve OK. Já myslím, e bych moc neuetřil, kdy bych si ty svíčky koupil sám a nechal si je tam vyměnit :nevim
|
|
09.07.2009 12:06 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873613
|
|
PravyMuz
|
Město: Náchod, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
jagrim: 12,1 litru na sto kilometru?To je vela.
jagrim: 12,1 litru na sto kilometru?To je vela.
|
|
09.07.2009 19:43 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873629
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
PravyMuz napsal(a): jagrim: 12,1 litru na sto kilometru?To je vela.
nerekl bych ,ze je to moc,kdyz jezdim dva km do prace,odpolko zpatky do kopce,kazdej den na barak....samej start a nikde nic delsiho....takze myslim spotreba odpovida,tady jsou hory ne roviny
jagrim: 12,1 litru na sto kilometru?To je vela.
nerekl bych ,ze je to moc,kdyz jezdim dva km do prace,odpolko zpatky do kopce,kazdej den na barak....samej start a nikde nic delsiho....takze myslim spotreba odpovida,tady jsou hory ne roviny :-d
|
|
10.07.2009 09:32 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873645
|
|
rybář
|
Město: Písek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 12 |
|
|
Já jsem na mém HPI měl za rok průměrnou spotřebu 11,3 /na počítači/ zdálo se mě to moc, tak jsem dojel do servisu, kde mě připojil na diagnostiku nael na motoru nějaké drobné chyby, které odstranil /jako patné kostra, prasklá podtlak. hadička. a nyní mám spotřebu 9,6 /na počítači. Jetě mě doporučil výměnu lambdasondy. Kdy jsem měřil spotřebu podle co natankuji a projedu tak jsem měl rozdíl 0,2 lt a to o to méně.
Já jsem na mém HPI měl za rok průměrnou spotřebu 11,3 /na počítači/ zdálo se mě to moc, tak jsem dojel do servisu, kde mě připojil na diagnostiku nael na motoru nějaké drobné chyby, které odstranil /jako patné kostra, prasklá podtlak. hadička. a nyní mám spotřebu 9,6 /na počítači. Jetě mě doporučil výměnu lambdasondy. Kdy jsem měřil spotřebu podle co natankuji a projedu tak jsem měl rozdíl 0,2 lt a to o to méně.
|
|
10.07.2009 10:27 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873651
|
|
PravyMuz
|
Město: Náchod, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu.
Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu.
|
|
10.07.2009 19:15 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873673
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
PravyMuz napsal(a): Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu.
Jen jsem reagoval na dotaz Leovy,pár kilometrů po natankování mi to ukazovalo to co jsem psal.Co se týká toho čím jezdím,tak si radi koupím c5 ne c1,to bych si zrovna mohl koupit kodaauta 120,ale děkuju za radu.Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích a to si kadý musí uvědomit
Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu.
Jen jsem reagoval na dotaz Leovy,pár kilometrů po natankování mi to ukazovalo to co jsem psal.Co se týká toho čím jezdím,tak si radi koupím c5 ne c1,to bych si zrovna mohl koupit kodaauta 120,ale děkuju za radu.Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích a to si kadý musí uvědomit :-d
|
|
10.07.2009 21:31 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873681
|
|
Poffa
|
Město: Spiská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 282 |
|
|
jagrim napsal(a): PravyMuz napsal(a): Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu. Jen jsem reagoval na dotaz Leovy,pár kilometrů po natankování mi to ukazovalo to co jsem psal.Co se týká toho čím jezdím,tak si radi koupím c5 ne c1,to bych si zrovna mohl koupit kodaauta 120,ale děkuju za radu.Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích a to si kadý musí uvědomit
Ja by som do malej konzervy nesadol ani na par kilometrov denne preto mam veeelke auto lebo chcem
Vím kde je Nový Hrádek, ale ty trasy co popisujete moc neodpovídají Citroënu C5, ten je stavěný na delí trasy. C1 by pro Vás byla lepí. Pokud jedete jednou za měsíc dálkovou a jinak jezdíte dva km denně, pak je Vám C5 2.0 Hpi k ničemu. Jen jsem reagoval na dotaz Leovy,pár kilometrů po natankování mi to ukazovalo to co jsem psal.Co se týká toho čím jezdím,tak si radi koupím c5 ne c1,to bych si zrovna mohl koupit kodaauta 120,ale děkuju za radu.Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích a to si kadý musí uvědomit :-d
Ja by som do malej konzervy nesadol ani na par kilometrov denne preto mam veeelke auto lebo chcem:-d
|
|
10.07.2009 22:15 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873683
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Ono to bude tak jak píe Jagrim :"Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích".
Ale zrovna tak si myslím e by to mělo být tak jak píe rybář, s tím e asi budou nějaké chyby v PC a moná i nějaké hadičky nebo tak něco. Protoe ten motor je ve spodních otáčkách líný. A spotřeba okolo deseti litrů u by se mi zdála realnějí ne dvanáct.
Horí asi bude najít nějaký servis kde tomuhle motoru budou rozumět. Byl jsem v Havl. Brodě v Peugetu (montoval se do 406) a tam mi řekli, e s tímto motorem prodali jen jedno auto v Pardubicích a e v servisu s tím nemají ádnou zkuenost. Tak budu muset obvolat servisy Citroenu abych nejel někam, kde na to budou koukat jako jojo.
Viz ty pitomý svíčky, který mi v Holetíně nevymění protoe na to nemají ten speciální klíč. Take jsem si svíčky objednal a klíč si budu muset udělat, abych kvůli takové kravině, jako je výměna svíček, nemusel jezdit do značkového servisu.
Ono to bude tak jak píe Jagrim :"Ono záleí kde a jak člověk jezdí,dálková to dost srovná,teda kromě dálkový po kopcích".
Ale zrovna tak si myslím e by to mělo být tak jak píe rybář, s tím e asi budou nějaké chyby v PC a moná i nějaké hadičky nebo tak něco. Protoe ten motor je ve spodních otáčkách líný. A spotřeba okolo deseti litrů u by se mi zdála realnějí ne dvanáct.
Horí asi bude najít nějaký servis kde tomuhle motoru budou rozumět. Byl jsem v Havl. Brodě v Peugetu (montoval se do 406) a tam mi řekli, e s tímto motorem prodali jen jedno auto v Pardubicích a e v servisu s tím nemají ádnou zkuenost. Tak budu muset obvolat servisy Citroenu abych nejel někam, kde na to budou koukat jako jojo.
Viz ty pitomý svíčky, který mi v Holetíně nevymění protoe na to nemají ten speciální klíč. Take jsem si svíčky objednal a klíč si budu muset udělat, abych kvůli takové kravině, jako je výměna svíček, nemusel jezdit do značkového servisu. :-((((
|
|
11.07.2009 23:07 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873699
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
"Viz ty pitomý svíčky, který mi v Holetíně nevymění protoe na to nemají ten speciální klíč. Take jsem si svíčky objednal a klíč si budu muset udělat, abych kvůli takové kravině, jako je výměna svíček, nemusel jezdit do značkového servisu."
Leovy jezdí přes Pardubice?Můu ti poslat ten trubká buď potou nebo ho nechat u kamarádů,teda samo,kdy mi ho vrátí
"Viz ty pitomý svíčky, který mi v Holetíně nevymění protoe na to nemají ten speciální klíč. Take jsem si svíčky objednal a klíč si budu muset udělat, abych kvůli takové kravině, jako je výměna svíček, nemusel jezdit do značkového servisu."
Leovy jezdí přes Pardubice?Můu ti poslat ten trubká buď potou nebo ho nechat u kamarádů,teda samo,kdy mi ho vrátí :-d
|
|
12.07.2009 22:04 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873711
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Jagrim: Kde si ten klíč koupil a kolik stál? Jestli to má cenu se s tím dělat, nevím kde v čechách bych to měl koupit, na netu jsem nael jen v anglii za cca 500,- .link. ale nevím jak je to s potovným a balným.
Jagrim: Kde si ten klíč koupil a kolik stál? Jestli to má cenu se s tím dělat, nevím kde v čechách bych to měl koupit, na netu jsem nael jen v anglii za cca 500,- http://www.toolsheduk.com/Q/882/2/23/Spark-Plug-Socket-300mmx-8mm-3-8D.html ale nevím jak je to s potovným a balným.
|
|
13.07.2009 08:14 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873715
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Leovyoslal jsem ti to interní potou,sehnali mi to na www.dobre-naradi.cz někde z Sk,po té co jsem jim poslal oč se jedná.Co se týká peněz,tak výjde tak nějak okolo 450 Kč
Leovy:poslal jsem ti to interní potou,sehnali mi to na www.dobre-naradi.cz někde z Sk,po té co jsem jim poslal oč se jedná.Co se týká peněz,tak výjde tak nějak okolo 450 Kč:palec
|
|
13.07.2009 11:20 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873716
|
|
jagrim
|
Město: Nový Hrádek, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 85 |
|
|
.link. Tak tady je ten trubkáč,jen se musí doupravit,díra pro porcelán je malá,take vyvrtat,jinak pro ty,kteří jsou poblí nebo jezdí přes Náchod,je to v Náchodě
http://www.dobre-naradi.cz/zbozi/Nastavec-na-svicky-3-8-14mm-250mm-vnitrni-12ti-hran/p-8465/ Tak tady je ten trubkáč,jen se musí doupravit,díra pro porcelán je malá,take vyvrtat,jinak pro ty,kteří jsou poblí nebo jezdí přes Náchod,je to v Náchodě :palec :-d
|
|
13.07.2009 22:55 -
Re: motor 2,0HPi slabý v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba
|
873793
|
|
Leovy
|
Město: Chotěboř, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Jagrim: Paráda, díky
Jinak, dneska jsem se byl zase projet a ten motor vůbec do kopce netáhne, podřadím aby otáčky byly na cca 3500 a dám plnej plyn a jede to pořád stejně ale ere to 18 litrů. Musím s tím zajet na tu diagnostiku - prostě to nejede . Posledně jsem předjíděl thalii, ona jela tak 80 na rovině a já měl co dělat abych jí předjel rozjelo se to na 110, ale ta doba a víc to stejně u nechtělo. Jetě mi známej říkal, e kdy sundám víčko od oleje na motoru tak by to nemělo foukat a mě to fouká, tak u nevím co od toho mám čekat .
Jagrim: Paráda, díky :palec
Jinak, dneska jsem se byl zase projet a ten motor vůbec do kopce netáhne, podřadím aby otáčky byly na cca 3500 a dám plnej plyn a jede to pořád stejně ale ere to 18 litrů. Musím s tím zajet na tu diagnostiku - prostě to nejede :-( . Posledně jsem předjíděl thalii, ona jela tak 80 na rovině a já měl co dělat abych jí předjel :-(((( rozjelo se to na 110, ale ta doba a víc to stejně u nechtělo. Jetě mi známej říkal, e kdy sundám víčko od oleje na motoru tak by to nemělo foukat a mě to fouká, tak u nevím co od toho mám čekat :-(((( .
|
|
| |
|
|