Nejúspěnějí dvoukolka na Rally Bohemia byla ze stáje Citroën
Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 a Rally Bohemia - spojení, které o víkendu přitáhlo do okolí Mladé Boleslavi nejen posádky na vozech značky Citroën, ale také mnoství fanouků rallysportu. A model DS 3 nezůstal ani při čtvrtém podniku českého ampionátu a třetím pohárovém klání bez vavřínů. Posádka Smékal-Hýbnerová získala 1. místo v poháru CTM Trophy i zlato mezi vozy 2WD.
Ve startovní listině Rally Bohemia se objevila kompletní současná modelová řada Citroënu Racing, od speciálu DS 3 R5 (tř. 2), přes DS 3 R3T MAX, DS 3 R3T (tř. 5), C2 R2 MAX (tř. 6) a DS 3 R1B (tř. 9). Samozřejmě ance na vítězství má v současném nabitém českém mistrovství jen specifikace R5, tedy tandem Miroslav Jake Jaroslav Novák, startující za zlínský Gemini Clinic Rally Team. Bohuel valaský tandem podruhé v řadě cíl Rally Bohemia nespatřil. Navíc posádka odstoupila v podstatě na stejném místě jako v loňském roce, tentokrát v průběhu RZ2, kdy se vloka jela v opačném pořadí. Na vině byl pokozený tlumič.
Chloubou značkového CTM Trophy 2015 je třída 5. V kadém letoním závodě MČR stál vůz Citroën DS 3 R3T na nejvyím stupínku. Ve dvou případech Ondřej Bisaha, jednou Egon Smékal. A po Bohemii jsou jejich statistiky srovnány. Ondřej Bisaha (DS 3 R3T MAX) doplatil hned v úvodu závodu na defekt pneumatiky a nakonec obsadil v konečném pořadí třídy 5 čtvrté místo. Náplastí pro Bisahu s Píou bylo alespoň vítězství v dílčí klasifikaci druhé etapy.
Zřejmě kvůli patnému ventilku nám ve druhém testu ula pneumatika, a kdy jsme kolo měnili, tak jsem vyndal rezervu z kufru a ne jsem se nadál, tak jsem viděl, jak pádí ze stráně dolů. Běeli jsme za ní a i kvůli tomu jsme přezouvali přes čtyři a půl minuty. A to je straně moc Poté jsme se otřepali a ná výkon el postupně nahoru, popsal smolný okamik Ondřej Bisaha.
Naopak úřadující ampion dvoukolek Egon Smékal zvládl Bohemii bez jediného zaváhání, Bohemii opanoval stylem start cíl. Zároveň zvítězil i v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Triumf ve třídě mu pak zaručil 50 litrů paliva Elf.
Bohemia se nám líbila, soutěi přálo počasí a i kvůli tomu se dalo očekávat vysoké tempo od začátku. A to se potvrdilo. Jene na něj nai soupeři brzy doplatili a my jsme zůstali na čele osamoceni. Pak jsme si vedení pohlídali a do cíle. Chtěli jsme vyhrát i druhou etapu, ale to se nepodařilo, Ondra byl na Mladoboleslavsku rychlejí. Soutě jsme odjeli bez zásadních problémů, za co musím poděkovat týmu, skvělou práci odvedla i Monika v roli spolujezdkyně. Přesto mě hodně rozlítila situace při druhém průjezdu testu umburk, kdy na cestě zůstaly vyfrézované ´schody´ a mnoho aut na to doplatilo defektem nebo pokozením disků. Přece jen by se nad takovými věcmi měl někdo zamyslet. Vdy vloku chvíli před námi projíděl bezpečnostní delegát, mohli jsme tak být o nebezpečnosti tohoto místa na startu informováni. Nyní budeme ve směřovat ke startu na Barum rally, v rámci přípravy se objevíme na obou sprintech ve Vykově i Pačejově, okomentoval průběh Bohemie Egon Smékal.
Bez ancí na čelní umístění nebyla značka Citroën ani ve třídě 6. Na startu se v rámci CTM Trophy CZ sice postavil jediný vůz s Marcelem Svačinou za volantem, mimo pohárovou klasifikaci jel Michal Srb s Citroënem C2 R2. Tomá Guryča nakonec neodstartoval a Luká Pondělíček se musel těsně před začátkem seznamovacích jízd ze závodu omluvit.
Na testování před Bohemií nás zastavila váná technická závada, kterou nebylo v naich silách do startu opravit. Opravdu jsme se na Bohemii s Edou Perskim těili, smutnil Luká Pondělíček.
Duel z Hustopečí Pondělíček Svačina se tak nekonal, litoměřického jezdce ovem v první etapě zastoupil Srb, jen po esti testech figuroval na druhém místě ve třídě. V RZ7 mu ovem vystavil stop nefunkční motor. Marcela Svačinu toti v úvodní etapě vyřadil z bojů o nejčelnějí příčky problém s posilovačem řízení. Ve druhé etapě sice svou ztrátu stahoval, ale nakonec zůstal pod stupni vítězů.
Jeli jsme dvě a půl ´erzety´ bez serva. Závadu jsme nedokázali odstranit ani v nočním servisu, a tak mechanici museli jetě v noci zajet do Zlína pro potřebný díl. Za jejich obětavost jsem jim chtěl poděkovat třetím místem. Určitě bychom si to vichni zaslouili. Před poslední erzetou jsme byli jen 1,3 vteřiny od bronzu, bohuel v jejím průběhu jsme havarovali a pokodili zadní nápravu. Cíl jsme tak spatřili jen s notnou dávkou těstí, nakonec na pátém místě ve třídě, popsal Marcel Svačina. Jinak Bohemia byla těká a krásná soutě, nejtěí z letoního mistráku. Pro mě vak byla v podstatě nová, předtím jsem tam startoval jen v roce 2011 a to nám hned na druhé ´rychlostce´ praskla poloosa. Musel jsem se tedy stoprocentně spolehnout na diktát spolujezdce Petra Těínského. Proto věřím, e na Barumce budeme doma my a znalosti prostředí vyuijeme k co nejlepímu výsledku. Navíc pro zlínský podnik počítáme s nasazením nového motoru, doplnil pilot cé dvojky.
Na tratích Bohemie se prezentoval i tandem Barbora Holická Veronika Dřímalová. Ve třídě 9 obsadil výtečné čtvrté místo, v Dámském poháru byla nad jejich síly jen Olga Lounová.
Bohemia byla pro nás obě velmi náročná. Těké tratě, zejména na Turnovsku, náročné na rozpis, noční průjezdy. V neděli jsme na sobě u cítily velkou únavu. Celkově jsme si závod ale uily, Bohemii dokončily a to pro nás bylo nejdůleitějí. Ale sama se sebou jsem trochu zklamaná, nedokáu se vrátit do tempa před Příbramí a mám na kluky před sebou pořád velkou ztrátu. Nevěřím autu, ani rozpisu, tak snad Pačejov, který pojedu u potřetí, pro nás bude zlomový a zase začnu postupně zrychlovat, uvedla v cíli Bára Holická.
Bohemia rally i letos nabídla pro posádky náročné tratě. O to více si váím zlatých vavřínů mezi dvoukolkami v podání Egona Smékala. Zhodnotil závod promotér CTM Trophy Tomá Pletka a dodal: Pro posádky i VIP hosty se nám v servisní zoně podařilo vybudovat atraktivní zázemí, kde nechyběl chutný catering s kávou Dallmayr, točenými nápoji Rohozec, dětské auto All4car i chodící panáček Michelin, který roznáel noviny a dalí partnerské tiskoviny. Díky proto patří celému organizačnímu týmu.