FIA WTCC: "Rudá armáda" vyhrála také v Rusku
Yvan Muller a José María López zopakovali svůj výkon z kvalifikace a pro Citroën Total zajistili dalí double na Moscow Raceway. Citroën C - Elysée WTCC se na pódium druhého závodu nedostaly, kdy Ma Qing Hua, Yvan Muller a Sébastien Loeb dojeli na pátém, estém a sedmém místě. I kdy v druhém závodě nebodovali naplno, José María López dál vede pořadí mistrovství světa WTCC před Yvanem Mullerem a Sébastienem Loebem, zatímco Citroën je dál na čele v Poháru konstruktérů.
Slunce pro moskevský závod prorazilo mraky a zvedlo teplotu pro celý závodní den. Před zraky prezidenta FIA Jeana Todta se na první pozice startovního rotu prvního závodu postavili Yvan Muller a José María López. Yvan Muller po startu vylétl na tra tak, e v první zatáčce u svého největího soupeře poráel. S Gabrielem Tarquinim a Robem Huffem za zády se balík vedoucích pilotů poskládal ze čtyř mistrů světa FIA WTCC!
Ma Qing Hua také dobře odstartoval a nenápadně se propracoval na páté místo přes Toma Chiltona. Sébastien Loeb startoval a z esté řady a musel tak tvrdě útočit. Devítinásobný mistr světa v rally se brzy dostal na 8. místo, ale předjel ho Tiago Monteiro ve třetím kole.
Vzhledem k tomu, e u nebyly dalí ance na předjídění, pro Yvana Mullera se otevřela cesta k jeho třetímu vítězství sezony po Marakéi a Nürburgringu.
Start druhé závodu byl takřka bezprostředně po prvním. Z pilotů Citroënu měl nejlepí pozici na startu Ma Qing Hua na 5. pozici. José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb vyjíděli z devátého, desátého a jedenáctého místa na rotu.
Po dobrém startu byl Ma Qing Hua vytlačen v první zatáčce mimo dráhu. Čínský jezdec byl po prvním okruhu na páté pozici za Monteirem, Mischeliszem, Catsburgem a Valentem. Těsně za ním ho pronásledovali Huff, Tarquini, Loeb, Chilton, Muller a López. Argentinec si uvědomoval, e jeho závod byl poznamenán patným startem, navíc byl světový ampion penalizován.
Zatímco Monteiro mířil za vítězstvím, za ním se bojovalo o dalí umístění. Vzájemný souboj mezi Ma Qing Huou a Sébastienem Loebem vyhrál prvně jmenovaný, který se dotáhl a na páté místo na čele svých týmových kolegů. Yvan Muller pak předjel Séba a Citroëny se tak seřadily na pátém, estém a sedmém místě, co týmu vyneslo cenné body do pořadí pilotů i Poháru konstruktérů.
Co také řekli...
Yves Matton (éf Citroën Racing): Tento víkend v Moskvě byl velkým sportovním představením se sportovními výkony na jetě vyí úrovni, ne jsme byli svědky předtím. A budeme startovat na dalím okruhu a hmotnostní kompenzace budou adjustované, uvidíme, zda lo o jednorázovou záleitost nebo trvalejí trend. Yvan Muller proil ohromující víkend, který ho posunul na druhé místo v mistrovství světa a sníil odstup na Pechita Lópeze. Vypadá to, e nás čekají jetě zajímavé závody, zvlátě kdy Sébastien Loeb bude jistě usilovat o comeback a Ma Qing Hua se závod od závodu lepí.
Yvan Muller: Je snadné vyhrát, kdy máte nejlepí auto. A tento víkend se znovu ukázalo, e Citroën C-Elysée WTCC nejlepím autem je. V prvním závodě jsem dobře odstartoval a pak u jsem byl schopný kontrolovat situaci. Ostře jsem útočil v prvních dvou třech kolech a musel jsem dávat pozor na pneumatiky, abych je nepokodil. Drel jsem si Pechita v odstupu a do cíle. V druhém závodě jsem odstartoval patně na rozdíl od Séba. esté místo je asi lepí ne jsem mohl doufat. Způsob, jakým jsem získal body, byl pro mě dobrý. Sezona je dlouhá a já stále věřím!
José María López: Stejně jako v kvalifikaci byl nejlepí Yvan. Vsadil jsem na aerodynamické nastavení bez větího přítlaku, ale stále jsem jetě nebyl schopen toho vyuít. Gabriele byl pořád za mnou a nemohl jsem zvolnit ani na chvilku. V druhém závodě jsem chyboval na startu, kdy se moje auto dalo do pohybu. Zabrzdil jsem, a kdy světla na startu zhasla, ztratil jsem několik míst. Obvykle jsem sám na sebe dost tvrdý, kdy dělám chyby. Ale za této situace, myslím, to musím překonat. A dosud jsem měl perfektní sezonu, ale stejně Rusko opoutím jako vedoucí mu mistrovství světa.
Ma Qing Hua: Jsem astný za dvě pátá místa. Vybojoval jsem nějaké body a zůstávám v kontaktu s Tiagem Monteirem v pořadí světového ampionátu. Závod číslo dva byl vzruující. Dobře jsem začal a ocitl jsem se ve vedoucím balíku pilotů, ale byl jsem vytlačen mimo ideální stopu. Byl jsem ale schopen se dostat zpátky, ale měl jsem nečistoty na kolech a tak řízení bylo hodně nevyzpytatelné. Auto se brzy upravilo a já mohl pokračovat a vyplhat se na páté místo. Dostat se jetě vý, na to u bylo pozdě, ale i tak jsem spokojený.
Sébastien Loeb: Nedařilo se mi v kvalifikaci, take jsem se startem z jedenácté pozice v obou závodech nemohl počítat se zázraky. Mohlo to být lepí v závodě číslo 2, kdy jsem chtěl jít přes Maa. Zaútočil jsem na něho a vytlačil ho na stranu... ale nechtěl jsem se dostat před svého týmového kamaráda tímto stylem, tak jsem zůstal za ním. Kdy jsem pak viděl, jak do mě ukali jiní piloti, říkal jsem si, jestli jsem nebyl a příli hodný! Pilotování jsem si ale uil, ačkoli to nebyla vdy snadná záleitost ovládat auto v rychlých zatáčkách, nae nastavení jsou designovaná tak, aby nám pomáhala ve více točitých sekcích.