Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

Technická novinka

Citroën DS 5LS



Citroën zrovna není mezi běžnými motoristy synonymem pro sportovní auta. Pohodlí ano, ale rychlost? Přitom Citroën už mnoho let hraje první housle v závodech rallyového mistrovství světa WRC. Jenže tam použité závodní speciály nemají se sériovou produkcí mnoho společného.

    Přesto automobilka nabízí ostřejší verze svých modelů s označením R. Týká se to modelu z prémiové řady DS, konkrétně trojky, a to i verze s otevřenou střechou. Novým přírůstkem do této společnosti je další model z řady DS a překvapivě to je sedan DS 5LS (více zde). Model je totiž určen výhradně pro čínský trh a ani karoserie sedanu se nezdá být, především u Citroënu, tou nejvhodnější pro sportovní model.

    Ještě zajímavější je technika pod kapotou. Auto pohání čtyřválec s objemem 1,6 litru s turbodmychadlem. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby výrobce neuváděl, že motor disponuje výkonem 300 koní, respektive 221 kW. A to je na objemově poměrně malý motor už pořádný výkon. Stejný výkon má třeba nejsilnější Golf R, ale ten ho doluje z dvoulitrového objemu.

    Motor 1,6 THP, který v upravené verzi Citroënu DS 5LS R pravděpodobně tepe, dosud dává nejvíce 199 kW v modelu RCZ R sesterského Peugeotu. Čínská novinka ho tedy docela výrazně překonává a přidává i na maximu točivého momentu. Místo 330 Nm v RCZ R bude mít čínský sedan až 400 Nm. Základní provedení tohoto agregátu pak má výkon 113 kW (155 koní) a motor najdeme v mnoha modelech Peugeotu i Citroënu.

    Sedan motor kombinuje s blíže nespecifikovanou sekvenční převodovku s pádly pod volantem. Základní provedení DS 5LS má na čínském trhu v nabídce jen motor 1,6 THP ve výkonových verzích THP 160 a THP 200, které označují výkon v koních.

    Sportovní geny auto ukazuje na první pohled. Na spodku ho obepínají spoilery, které opticky ještě zvýrazňují podvozek snížený o 15 milimetrů. Výrazná speciální červená metalická barva kontrastuje s neobvyklými vertikálními matnými pruhy na dveřích. Upravena je i přední maska, která je vyvedena v tmavě šedém odstínu chromu. Výrobce rozšířil rozchod předních kol a upravil brzdy. Samozřejmostí je mnohokrát aplikované písmeno R, které ukazuje na sportovní ambice auta. Výrobce upozorňuje, že karbonové doplňky na výstavním exempláři jsou opravdu z karbonu a není to žádná obvyklá imitace.

    Základní verze auta měří na délku 4,7 metru. Je dost široké, na šířku má 1,84 metru, na výšku měří rovných 1,5 metru a rozvor má slušnou délku 2,71 metru. Jistě víme, že sportovní model bude nižší, zbylé rozměry by se od základního provedení neměly příliš lišit.

    Další detaily o novince si Citroën schoval na autosalon v Pekingu (začíná 20. dubna), kde bude mít Citroën DS 5LS R výstavní premiéru. Auto by se mělo dostat na trh, respektive minimálně optická podoba vozu. Otázka visí nad motorem, který možná v sériovém provedení bude mít nižší výkon. Již základní model DS 5LS je určen jen pro Čínu, a tak je téměř jisté, že i sportovní varianta bude v prodeji jen na čínském trhu.

    Ten je pro většinu evropských automobilek klíčový a Citroën na něm sází na různorodý mix nových, starších a speciálních modelů. Velká očekávání vkládá do prodejů prémiové řady DS, takže i proto výhradně pro čínský trh připravil sedan DS 5LS.
 

Zdroj: www.idnes.cz





 Komentáře

Komentáře


Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator