Technická novinkaCitroën DS 5LS
| |
|
Citroën zrovna není mezi běnými motoristy synonymem pro sportovní auta. Pohodlí ano, ale rychlost? Přitom Citroën u mnoho let hraje první housle v závodech rallyového mistrovství světa WRC. Jene tam pouité závodní speciály nemají se sériovou produkcí mnoho společného.
Přesto automobilka nabízí ostřejí verze svých modelů s označením R. Týká se to modelu z prémiové řady DS, konkrétně trojky, a to i verze s otevřenou střechou. Novým přírůstkem do této společnosti je dalí model z řady DS a překvapivě to je sedan DS 5LS (více zde). Model je toti určen výhradně pro čínský trh a ani karoserie sedanu se nezdá být, předevím u Citroënu, tou nejvhodnějí pro sportovní model.
Jetě zajímavějí je technika pod kapotou. Auto pohání čtyřválec s objemem 1,6 litru s turbodmychadlem. Na tom by nebylo nic zvlátního, kdyby výrobce neuváděl, e motor disponuje výkonem 300 koní, respektive 221 kW. A to je na objemově poměrně malý motor u pořádný výkon. Stejný výkon má třeba nejsilnějí Golf R, ale ten ho doluje z dvoulitrového objemu.
Motor 1,6 THP, který v upravené verzi Citroënu DS 5LS R pravděpodobně tepe, dosud dává nejvíce 199 kW v modelu RCZ R sesterského Peugeotu. Čínská novinka ho tedy docela výrazně překonává a přidává i na maximu točivého momentu. Místo 330 Nm v RCZ R bude mít čínský sedan a 400 Nm. Základní provedení tohoto agregátu pak má výkon 113 kW (155 koní) a motor najdeme v mnoha modelech Peugeotu i Citroënu.
Sedan motor kombinuje s blíe nespecifikovanou sekvenční převodovku s pádly pod volantem. Základní provedení DS 5LS má na čínském trhu v nabídce jen motor 1,6 THP ve výkonových verzích THP 160 a THP 200, které označují výkon v koních.
Sportovní geny auto ukazuje na první pohled. Na spodku ho obepínají spoilery, které opticky jetě zvýrazňují podvozek sníený o 15 milimetrů. Výrazná speciální červená metalická barva kontrastuje s neobvyklými vertikálními matnými pruhy na dveřích. Upravena je i přední maska, která je vyvedena v tmavě edém odstínu chromu. Výrobce rozířil rozchod předních kol a upravil brzdy. Samozřejmostí je mnohokrát aplikované písmeno R, které ukazuje na sportovní ambice auta. Výrobce upozorňuje, e karbonové doplňky na výstavním exempláři jsou opravdu z karbonu a není to ádná obvyklá imitace.
Základní verze auta měří na délku 4,7 metru. Je dost iroké, na ířku má 1,84 metru, na výku měří rovných 1,5 metru a rozvor má slunou délku 2,71 metru. Jistě víme, e sportovní model bude nií, zbylé rozměry by se od základního provedení neměly příli liit.
Dalí detaily o novince si Citroën schoval na autosalon v Pekingu (začíná 20. dubna), kde bude mít Citroën DS 5LS R výstavní premiéru. Auto by se mělo dostat na trh, respektive minimálně optická podoba vozu. Otázka visí nad motorem, který moná v sériovém provedení bude mít nií výkon. Ji základní model DS 5LS je určen jen pro Čínu, a tak je téměř jisté, e i sportovní varianta bude v prodeji jen na čínském trhu.
Ten je pro větinu evropských automobilek klíčový a Citroën na něm sází na různorodý mix nových, starích a speciálních modelů. Velká očekávání vkládá do prodejů prémiové řady DS, take i proto výhradně pro čínský trh připravil sedan DS 5LS.
Zdroj: www.idnes.cz
| Komentáře | |
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...
| |