Technická novinkaCitroën představil prodlouenou verzi nového modelu C4 Picasso
| |
|
Jméno slavného malíře přineslo Citroënu pořádnou dávku těstí. Velkoprostorový model Picasso se stal jedním z nejúspěnějích novodobých modelů značky. První generace vzelá z modelu Xsara se představila v roce 1999 a její zaoblený tvar a variabilní prostorný interiér se zákazníkům zalíbil natolik, e auto vydrelo ve výrobě 11 let a dokonce čtyři roky přesluhovalo přes druhou generaci auta.
Ta druhá s opět zajímavou a na svou dobu moderní karoserií se začala na platformě modelu C4 vyrábět v roce 2006. Citroën zůstal u licencovaného jména Picasso podle slavného malíře Pabla Picassa a opět zaujal velké mnoství zákazníků. Druhá generace se stále vyrábí a je pravděpodobné, e vydrí ve výrobě i s nástupem aktuální nové třetí generace. U ve druhé generaci Citroën vsadil na prodlouenou verzi Grand, kterou nyní přenáí i do generace třetí.
Letoní Picasso nejprve Citroën ukázal jako koncept Technospace, který představil letos v únoru v enevě. Produkční model pak měl premiéru v dubnu a do prodeje zamíří od léta (podrobnosti zde). Premiéra prodlouené verze Grand tak přichází dva měsíce po uvedení základního modelu C4 Picasso.
Ač se to nezdá, mezi oběma modely je velmi mnoho designových rozdílů, lií se téměř vechny části karoserie. Obě auta tak lze po karosářské stránce povaovat za zcela svébytné modely.
Prodlouení karoserie o 16 centimetrů na 4,59 metru poněkud otupilo dynamické linky základní verze. Zadní stěna je kolmějí a rozdílné je i řeení orámování oken. Jestlie u krátké verze výrazná linka rámuje jen okna dveří, u prodloueného Grand Picassa obdobné orámování lemuje celý bok auta od předního po zadní sloupek se zakončením ve tvaru bumerangu. Rám pak ve stření části slouí i jako liiny. Podstatně se lií i linka pontonu. U krátké verze je v oblasti oken dveří sníená (s odkazem na předchozí generaci), u Grandu je zalomená úplně vpředu a vzadu.
Lií se i velmi moderně řeená příď. Nikoliv koncepčně, úzká horní světla doplněná o méně nápadné spodní svítilny zůstávají. Ale Grand má celou příď opět řeenou trochu víc usedle. Maska chladiče je jasně rozdělená na dvě části s úzkou horní těrbinou. Jinak je řeená i lita mezi světly. Jetě rozdílnějí jsou zadní partie obou vozů. Lií se tvar i sklon pátých dveří a zcela jiný tvar mají i koncové svítilny s LED a 3D efektem.
U dlouhého Picassa Citroën vyzdvihuje variabilní a velmi prostorný interiér. Díky rozvoru větímu o 5,5 centimetru a o 16 centimetrů větí celkové délce se do auta pohodlně vela třetí řada sedadel. Po jejím případném vyndání lze s druhou řadu sedadel posunovat v rozsahu 15 centimetrů. Při sklopení sedadel vznikne v autě loná plocha a 275 centimetrů (včetně sklopeného sedadla spolujezdce). Do kufru se vejde bez třetí řady sedadel a 645 litrů zavazadel, respektive 700 litrů, pokud se druhá řada sedadel posune maximálně vpřed. Kufr je podle výrobce i nadprůměrně iroký, mezi zadními podběhy nabídne 117 centimetrů.
Přístup do obou zadních řad sedadel umoní větí a lépe konstruované zadní dveře. Auto je extrémně prosklené, celková plocha zasklení je enormních 5,7 metru čtverečních. Vedle variability nabídne interiér i hodně chytrých řeení. Je zde USB konektor i zásuvka s měničem na 220 voltů, LED lampičky a pod druhou řadou sedadel i praktické schránky v podlaze.
Palubní deska zůstává stejná jako u krátkého Picassa třetí generace. Dominují jí dva velké displeje. Větí dvanáctipalcový nahrazuje palubní tít, mení sedmipalcový pak zajiuje ovládání vech palubních systémů. Výbava můe být na rodinné auto nií střední třídy extrémně bohatá. V nabídce je samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, se zobrazením okolí z ptačí perspektivy, masání sedačky a i bezpečnostní funkce. Auto umí sledovat mrtvé úhly i vyjetí z jízdního pruhu. Na to řidiče upozorní vibrující bezpečnostní pásy.
Zákazníci si budou moci vybrat z osmi laků karoserie a z mnoha designů litých kol. Ty budou mít rozměry od 16 do 18 palců. Výrobce zatím uvedl tři motory, vechny spalují naftu. Nejvýkonnějí dvoulitrové BlueHDi má výkon 110 kW, slabí agregáty s objemem 1,6 litru budou v nabídce s výkony 85 kW a 66 kW pro e-HDi. Poslední jmenovaná jednotka bude pro vyloené etřílky, pro takhle velké auto (přes sníení hmotnosti proti předchůdci) je 66 kW poměrně málo. Výhodou ale bude nízká spotřeba.
V případě benzínových jednotek lze očekávat motory 1,6 ve verzích VTi a THP s výkony 88 a 117 kW, stejně jako u krátké verze. U dieselů bude na výběr mezi estistupňovou manuální a automatickou převodovkou. Ceny zatím výrobce nestanovil.
Zdroj: www.idnes.cz
| Komentáře | |
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...
| |