Novinky a zaujimavosti > CitroenPSA vyvíjí novou hybridní pohonnou soustavu
Společnosti PSA Peugeot Citroën zaúkolovaly do vývoje novinky své strategické partnery Bosh a Faurecia. Relativně jednoduchý systém se skládá z klasického spalovacího motoru, speciální převodovky s kompresorem vzduchu, hydromotorem a tlakové nádoby na vzduch.
V základním reimu auto funguje jako klasické - se spalovacím motorem. V hybridním reimu pak běí spalovací motor a stlačený vzduch současně roztáčí hydromotor, který je přes speciální spojku spojený s převodovkou auta. A v čistě vzduchovém reimu ZEV (Zero Emission Vehicle) spalovací motor neběí a kola auta pohání jen stlačený vzduch. Ve vech reimech můe fungovat rekuperace energie, v tomto případě stlačování vzduchu kompresorem do tlakové nádoby. Při delí jízdě z kopce se navíc účinek rekuperace můe zvýit.
Výhodou tohoto mechanického systému je nií konstrukční náročnost ne u elektrohybridu a monost jeho zabudování do současných aut. Přitom není třeba auto komplexně přestavovat ani zvyovat jeho hmotnost. Společnosti pracující na \"air-hybrid\" technologiích slibují průměrnou kombinovanou spotřebu 2,9 litru na 100 km. Nový typ hybridní soustavy se vejde do malých aut i do větích uitkových vozů. Součástky by navíc měly být snadno recyklovatelné.
Autor: herulinka
| Komentáře | |
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...
| |