VECHNY OSOBNÍ VOZY CITROËN ZÍSKALY HOMOLOGACI PODLE PROTOKOLU WLTP
Vechny osobní vozy Citroën získaly homologaci podle protokolu WLTP, který je přísnějí a blíe reálným podmínkám provozu. Značka tak nabízí irokou kálu výkonných a úsporných motorů, které pouívají nejvýkonnějí technologie, jako je SCR Selective Catalytic Reduction u dieselových motorů BlueHDi a filtr pevných částic GPF u benzínových motorů. Tyto motory splňují poadavky norem, které vstupují v platnost 1. září 2018, a ji nyní navíc předjímají budoucí zpřísnění emisních limitů.
Značka Citroën se inspiruje od svých zákazníků a snaí se přináet konkrétní odpovědi na jejich kadodenní obavy a starosti. Z hlediska spotřeby a emisí to znamená vyuívání nejnovějích technologií a předjímání předpisů. Dosahujeme toho díky technologii SCR Selective Catalytic Reduction u dieselových motorů BlueHDi a filtru pevných částic GPF u benzínových motorů s přímým vstřikováním. Znamená to rovně posílení transparentnosti při informování zákazníků, je se opírá o měření v reálných podmínkách jízdy, které provádíme společně s nevládními organizacemi T&E a FNE. Jednoznačně rovně podporujeme nový protokol WLTP. Současná nabídka vech vozů vybavených motory homologovanými podle WLTP je pro nás závazek vůči naim zákazníkům, e získají výkonné a úsporné vozy a tím i naprosto pohodlnou a pohodovou jízdu, Linda Jackson, generální ředitelka Citroën.
Od 1. září 2018 se mění protokol homologace směrem k testování co nejlépe simulujícímu reálné podmínky provozu a zákazník tak můe na základě homologovaných údajů lépe předjímat svou spotřebu. Nový protokol WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure Celosvětově harmonizovaný zkuební postup pro osobní vozy a lehké uitkové vozy) se pouívá u vech osobních vozů prodávaných v Evropské unii. Vychází z realistických jízdních cyklů vozu, které se co nejvíce blíí reálnému pouívání vozu z hlediska ujeté vzdálenosti, průměrné rychlosti, zastávek a teploty. Výsledkem testů jsou homologované hodnoty spotřeby a emisí, které lépe představují to, jak zákazníci vůz pouívají a jak je jejich vůz nakonfigurován. Výsledky měření emisí CO, NOx a částic ve zkuebně jsou navíc ověřovány v reálných podmínkách provozu.
Dnes jsou vechny vozy značky Citroën homologovány podle protokol WLTP, take zákazník si můe vybrat z komplexní nabídky výkonných a úsporných motorů ten, který bude nejlépe vyhovovat jeho potřebám.
Citroën tak potvrzuje závazek značky inspirovat se od zákazníků a jejich způsobu vyuívání automobilu. Značka se snaí předkládat zákazníkům informace, které budou co nejblíe realitě, a ji v roce 2016 zavedla spolu s nezávislou organizací T&E přísnějí způsob měření podle WLTP, který se co nejvíce blíí reálným podmínkám jízdy. Zájmem značky Citroën je zajistit větí transparentnost a stále lépe informovat své zákazníky, proto na svých stránkách zveřejňuje od března 2018 spotřebu a emise NOx měřené v reálných podmínkách jízdy u svých vozů vyrobených od roku 2016. Pouívá k tomu protokol vyvinutý společně s nevládními organizacemi T&E a FNE, který byl certifikován nezávislou třetí stranou (Bureau Veritas).
Citroën homologací vech svých modelů nabízí zákazníkovi irí paletu motorů, z nich si můe vybrat ten, který mu nejvíce vyhovuje. Jde o benzínové motory PureTech a dieselové motory Diesel BlueHDi nové generace, díky nim Citroën získal náskok z hlediska dalího zpřísnění emisních norem v roce 2020. Modely Citroën vyuívají nejnovějí inovace skupiny PSA, jako je SCR Selective Catalytic Reduction u dieselových motorů BlueHDi nebo zcela nový filtr pevných částic GPF u benzínových motorů s přímým vstřikováním.