CITROËN PŘEDSTAVUJE TŘETÍ GENERACI VOZU CITROËN BERLINGO: NABÍZÍ ZAJÍMAVĚJÍ DESIGN, VĚTÍ PRAKTIČNOST A VÍCE POHODLÍ
Značka Citroën, která v roce 1996 vytvořila segment ludospace, dnes představuje vůz Nové Berlingo. Jde ji o třetí generaci ságy vozu nabízejícího neobvyklý, jednoduchý a funkční tvar, který se dokázal v průběhu času stát se referencí z hlediska praktičnosti, a je partnerem volnočasových aktivit rodin. Vývoj Nového Berlinga je v dokonalé symbióze s vývojem posledních modelů značky. Díky designu a komfortu je modernějí, zároveň se posílila jeho svěí povaha a praktičnost, co jsou přednosti, které stojí za úspěchem tohoto legendárního modelu, jeho se prodalo ji více ne 1,7 milionu kusů. Převzal prvky vytvářející identitu vozů Citroën a získal nový vzhled, díky němu působí robustně a současně přívětivě. Nové Berlingo posiluje rovně vechny své silné stránky z hlediska modularity a prostornosti a usnadňuje tak kadodenní uívání (3 samostatná snadno sklopitelná zadní sedadla, rovná podlaha a k přednímu sklopitelnému sedadlu spolujezdce, uitečná délka 270 cm, o 100 l větí zavazadlový prostor). Vůz jde s dobou, získal novou platformu a je vybaven 19 technologiemi podpůrných prvků řízení a 4 technologiemi vyuívajícími mobilní připojení. Je opatřen motory nejnovějí generace, jako je 1.2 PureTech nový dieselový motor 1.5 BlueHDi, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a jeho nápravový systém zajiuje vynikající komfort. Nový Citroën Berlingo je k dispozici ve 2 velikostech: M (440 cm) a L (475 cm), kadá v pěti a sedmimístné verzi. Ve světové premiéře se představí na enevském autosalonu a na trh dorazí ve druhé polovině roku 2018.
NOVÁ KAPITOLA SÁGY AUTOMOBILOVÉ IKONY
Značka Citroën modernizací vozu Berlingo rozvíjí svou legendární ikonu segmentu ludospace, který sama před téměř 22 lety vytvořila. Model se stal takovým příkladem, e v některých zemích svůj segment přímo definuje, podobně jako ve svém odvětví například Lux. Jako nejdůleitějí zástupce svého segmentu se v průběhu času dokázal modernizovat a tím se odliit a zůstat referencí z hlediska univerzálnosti a praktičnosti. Přispělo k tomu například zavedení tří samostatných zadních sedadel, multifunkčního systému ModutopŽ nebo otvíracího okna víka zavazadlového prostoru. Dokázal se transformovat a nabídnout výraznějí styl, větí komfort a dynamické jízdní vlastnosti. Na jeho úspěch nemá věk ádný dopad, nebo v roce 2017 se druhé generace osobních a uitkových verzí vozu Berlingo, která byla uvedena v roce 2008, vyrobilo po ji také rekordním roce 2016 úplně nejvíc, a to více ne 165 000 kusů. Berlingo bylo v roce 2017 v 17 zemích nejprodávanějím modelem značky Citroën a celosvětově jde dnes po C3 o nejprodávanějí vůz značky. V Evropě je druhým nejprodávanějím vozem typu ludospace a mezi lehkými uitkovými vozy svého segmentu se stále drí na stupních vítězů. Celkově se ho od jeho začátků v roce 1996 ji vyrobilo více ne 3,3 milionů kusů (osobní i uitková verze).
Citroën tak s touto třetí generací modelu Berlingo, která je určena soukromým zákazníkům, dnes představuje klíčový model značky. Model, který je stále v módě a který představuje chytré řeení pro rodiny nebo seniory, je v něm najdou ideálního partnera pro svůj aktivní mnohotvárný ivot. Tito zákazníci upřednostňují vůz, který je v něčem jiný, je sympatický a neokázalý a hledají předevím objem, praktičnost a jednoduchost, současně očekávají výraznějí design, více pohodlí a moderního vybavení. Nový Citroën Berlingo, který je věrný novému podpisu značky Inspired by You na toto očekávání odpovídá nabízeným designem i komfortem.
VÝRAZNÝ CHARAKTER: NOVÝ TVAR A STYLOVÉ PRINCIPY NOVÉHO VOZU CITROËN
Nový Citroën Berlingo je modernějí, nabízí robustní a impozantní dobrodruný vzhled, ani by ztratil svůj čerstvý a neobvyklý charakter:
Jiný tvar s předsunutým čelním sklem a vyí a kratí přední kapotou, k čemu přispívá předevím pouití platformy EMP2 umoňující kratí přední převis;
Přední maska v souladu s identitou značky Citroën, tedy s dvouúrovňovým světelným podpisem a mlhovkami se zaoblenými rohy;
Plynulý tvar s propracovanými boky, prvky AirbumpŽ ve spodní části dveří a dozadu ubíhající tvar střechy, který dodává vozu větí dynamiku;
Kabina v duchu Citroën se vzdunou palubní deskou a větí nabídkou stylů interiéru;
Osobní úpravy na míru s balíčkem Pack Color White nebo Orange (pro XTR);
Dvě velikosti M (440 cm) a L (475 cm), kadá v pěti a sedmimístné verzi.
VÍCE INTELIGENCE PRO SNADNĚJÍ POUÍVÁNÍ A VĚTÍ POHODU NA PALUBĚ
Nový Citroën Berlingo vyuívá svých předností a nabízí to nejlepí pro snadnějí pouívání:
Výjimečná modularita se 3 samostatnými sedadly vzadu, které lze jednodue sklopit do kufru pomocí ovladačů Magic FlatŽ *. Vzhledem k tomu, e přední sedadlo spolujezdce lze také sklopit do podlahy, je moné dosáhnout zcela rovné podlahy s uitečnou délkou a 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL;
2 iroké boční posuvné dveře s elektrickým ovládáním oken;
Příkladný objem zavazadlového prostoru, který se zvětil o 100 l a ve verzi M dosahuje 775 l a je snadno dostupný díky otevíratelnému víku a dvoupolohovému krytu zavazadel;
Větí a důmyslné odkládací přihrádky, jako je multifunkční přepravní systém ModutopŽ nové generace, který do prostoru vozu přivádí více světla, nebo přihrádka před sedadlem spolujezdce Top Box, je je jedinečná díky umístění airbagu do stropu (technologie Airbag in Roof).
Nový Citroën Berlingo rovně nabízí více funkcí:
Platforma EMP2 pouitá vepředu umoňuje lepí manévrovatelnost (elektrický posilovač řízení, poloměr otáčení), sníení hmotnosti a vyuití nejmodernějích podpůrných prvků řízení, zatímco zadní část je převzatá z předchozí verze pro větí uitečné zatíení a zachování ířky mezi podběhy kol;
19 technologií podpůrných prvků řízení, jako je systém promítání informací na čelní sklo (Head-up displej), adaptivní tempomat, elektrická parkovací brzda, zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision, Grip Control se systémem Hill Assist Descent nebo kontrola stability při jízdě s přívěsem;
4 technologie vyuívající mobilní připojení, jako je navigace Citroën Connect Nav nebo bezdrátové dobíjení telefonu;
Nápravový systém vyuívající to nejlepí z know-how značky Citroën pro vynikající komfort;
iroká nabídka výkonných motorů, jako je nový BlueHDi 1.5 či motor PureTech 1.2, s pouitím osmistupňové automatické převodovky EAT8.
* samostatná sedadla ji při uvedení do prodeje, ovladače Magic FlatŽ k dispozici na jaře 2019
01 NOVÝ CITROËN BERLINGO: NOVÁ KAPITOLA SÁGY AUTOMOBILOVÉ IKONY
Značka Citroën modernizací vozu Berlingo rozvíjí svou legendární ikonu segmentu ludospace, který sama před téměř 22 lety vytvořila.
REFERENCE SEGMENTU SE MODENIZUJE
Nový Citroën Berlingo se představuje v novém světle. Tato třetí generace navazující na předchozí úspěnou řadu si zachovává podstatu vozu typu ludospace a prezentuje se jako skutečná reference ve svém segmentu. Značka Citroën, která je hrdá na své dědictví, se na tomto trhu pohybuje naprosto legitimně, nebo zde působí ji více ne dvě desetiletí. Průkopnická značka Citroën předevím v roce 1996, kdy se zrodila první generace vozu Citroën Berlingo, vytvořila zcela novou koncepci vozů ludospace. Rok 2008 byl rokem nástupu druhé generace. Značka vdy přináela inovace, jako tři samostatná zadní sedadla, multifunkční přepravní systém ModutopŽ nebo otvírací okno víka zavazadlového prostoru. Nový Citroën Berlingo, který je věrný duchu svých dvou předchůdců, nabízí jedinečný vzhled a současně zajímavějí design, větí praktičnost a více komfortu.
Nový Citroën Berlingo je odhodlaný udret si svou současnou klientelu, proto se inspiroval jejím způsobem ivota a změnami, kterými prochází, aby co nejlépe vyhovoval kadodenním potřebám párů a rodin touících po svobodě. Tato nová generace vozu inspirovaná očekáváním zákazníků je dokonalým ztělesněním nového podpisu Inspired by you a reklamního sloganu Rodinu jsme nevynalezli, ale vynalezli jsme auto, které se k ní hodí. Je výsledkem snahy značky zpříjemnit co nejvíc ivot za volantem. Nový Citroën Berlingo je modernějí, pohodlnějí a důvtipnějí a má ve proto, aby si podmanil také nové zákazníky. Cílí předevím na mladé aktivní páry nebo seniory, s dětmi nebo bez nich, ijící v příměstských oblastech nebo na venkově, kteří se věnují sportovním aktivitám, jako je jízda na kole nebo pěí turistika, a venkovním zálibám, jako je zahrádkářství nebo kutilství. Mnohotvárný Nový Citroën Berlingo představuje chytrou volbu pro rodiny nebo seniory, kteří v něm najdou ideálního partnera pro svůj aktivní ivot a ocení předevím objem, praktičnost a jednoduchost.
ZÁSADNÍ ZÁSTUPCE SEGMENTU I ZNAČKY
Třetí generace vozu Berlingo, který je zásadním modelem značky i segmentu ludospace, představuje novou ofenzívu značky Citroën na mezinárodním trhu. Vůz vhodný k rekreaci, jeho nepopiratelný úspěch jde napříč generacemi, se v roce 2017, více ne 20 let po svém debutu, stal v 17 zemích nejprodávanějím modelem značky Citroen. Jde tedy o ikonu i skutečný bestseller, protoe Berlingo je dnes po C3 druhým nejprodávanějím vozem Citroën na světě! V Evropě jde o druhý nejprodávanějí vůz typu ludospace a mezi lehkými uitkovými vozy svého segmentu se stále drí na stupních vítězů. Celkově se ho od jeho začátků v roce 1996 prodalo více ne 1,7 milionů kusů ve verzi osobního vozu (obě generace dohromady) a ve světě se ji vyrobilo více ne 3,3 milionů osobních a uitkových vozů. Touto novou nabídkou 2018 Citroën navazuje na renomé, historii a přednosti svého úspěného vozu a hodlá na evropském trhu dosáhnout jetě lepích výsledků.
ÚSPĚNÁ SÁGA
Chcete-li se seznámit se ságou Berlingo, která trvá ji více ne 20 let, najdete ve potřebné v příloze představující historii vozu Citroën Berlingo od roku 1996 dodnes včetně jeho předchůdců, dodávky 2CV Fourgonnette, modelů Acadiane a C15.
02 VÝRAZNÝ CHARAKTER: NOVÝ TVAR A STYLOVÉ PRINCIPY NOVÉHO VOZU CITROËN
Nový Citroën Berlingo je ztělesněním identity značky Citroën, je výrazně modernějí, přitom přívětivý, nabízí robustní a impozantní, téměř dobrodruný vzhled, ani by ztratil svůj čerstvý a neobvyklý charakter.
POUTAVÁ ODLINÁ OSOBNOST
Nový Citroën Berlingo představuje stejně jako nejnovějí modely značky Citroën průlom z hlediska stylu a do segmentu ludospace přináí svěí čerstvý vzduch. Citroën se rozhodl svému osvědčenému modelu dopřát výrazný facelift, výsledkem je jedinečný tvar a vzhled, robustní design a plynulé linie bez známek jakékoliv agresivity. Nový Citroën Berlingo vytvořil tým design centra Citroën pod vedením Alexandra Malvala, který navrhl zcela novou generaci vozu, je se vyznačuje expresivním designem a nádechem odvahy, která je charakteristickým rysem značky. Nové Berlingo bylo kompletně přepracováno a podařilo se u něj sladit styl s osobností, praktičností a komfortem.
Při pohledu zepředu upoutá Nový Citroën Berlingo výraznými stylovými prvky, které umonilo předevím pouití platformy EMP2 vepředu a kratích předních převisů. Pro Nové Berlingo je typická vyí a kratí kapota působící, jako by dominovala silnici, přední maska v souladu s identitou značky Citroën, tedy s dvouúrovňovým světelným podpisem, a předsunuté čelní sklo zajiující větí prostornost a jas.
Nový Citroën Berlingo má vyí linii bočních oken a iroká boční okna se zkosenými hranami, která posilují jeho charakter a moderní a dynamický profil s pečlivě propracovanými boky. Siluetu vozu Nový Citroën Berlingo zvyují rovně podélné stření nosiče (v závislosti na verzi výbavy) určené pro výbavu pro volnočasové aktivity. Ve spodní části dveří jsou umístěny prvky AirbumpŽ, které zdůrazňují jeho robustní vzhled a současně trvale chrání karoserii. Pro tvar Nového Berlinga je také typický dozadu ubíhající tvar střechy, který dodává vozu větí dynamiku.
Na zadní straně vozu Nové Berlingo upoutají vertikálně umístěná hladká světla. Rámují víko zavazadlového prostoru s otevíratelným oknem, pod ním je umístěno logo ve tvaru dvojitých ípů. Nový Citroën Berlingo tak získal skutečně reprezentativní vzhled a vyváené linie. Výka vozu dosahuje minimálně 181 cm (bez střeních nosičů, podle verze vozu).
Podobně jako nová C3, nové kompaktní SUV C3 Aircross nebo nový hatchback C4 Cactus nabízí i Nový Citroën Berlingo bohatou kálu prvků personalizace, které jsou pro značky typické a zákazníci si je oblíbili. K dispozici je 8 odstínů karoserie: Sable, Aqua Green, edá Acier, edá Platinium, Černá Onyx, Deep Blue, Červená Ardent, Bílá Banquise. Barevné pojetí podtrhují barevné prvky kolem mlhovek se zaoblenými rohy a na úrovni prvků AirbumpŽ: balíček Color White (v závislosti na verzi výbavy) nebo Pack Color Orange (balíček XTR). Verzi XTR podtrhující dobrodrunou stránku vozu ztělesňují vedle balíčku Pack Color Orange i hliníková 17" kola SPIN, spodní část předního a zadního nárazníku v barvě karoserie a specifický styl interiéru Wild Green.
Interiéru vozu Nové Berlingo, který je koncipován zcela v duchu ostatních vozů Citroën, byla věnována stejná pozornost; proel výraznou modernizací a posunul se o generaci vpřed z hlediska kvality zpracování. Čií z něj klid a působí jako pozvánka k cestě, upoutá elegantní vzdunou palubní deskou a vyí polohou sedadla řidiče. Horizontálně koncipovaná palubní deska je ergonomičtějí, s přímým přístupem k ovladačům klimatizace a ponechává prostor celé řadě odkládacích přihrádek.
Designéři, kteří se při koncipování kabiny vozu Nové Berlingo inspirovali světem nábytkářství a cestování, vytvořili funkční a reprezentativní interiér. Zvolili měkké a příjemné materiály, aby se posádka cítila ve voze dobře. Výsledkem jsou nové typy čalounění a barevných kombinací vytvářející různé styly interiéru:
Sériová verze kladoucí důraz na čistý design s drobnými barevnými prvky v odstínech edá/Laurier (zelenomodrá).
Styl Metropolitan Grey tvořený látkovým čalouněním Slash Grey ozvlátněným pásky v zeleném odstínu Summertime. Tyrkysový odstín ladící s edě melírovanou palubní deskou dodávající pocit pohody a modernosti.
Styl Wild Green v nabídce balíčku XTR je synonymem úniku. Zahrnuje látkové čalounění Line Green s oranovým pásem v opěradle, který kontrastuje s motivem zelených pruhů Kaki evokujícím rub dínů. Popruh v odstínu Lama (světle edý) po pravé straně palubní desky s oranovým proitím připomínající model C4 Cactus ukazuje na příslunost k rodině vozů Citroën a kontrastuje s palubní deskou v odstínu Resada Green.
DVA TVARY: VELIKOSTI M A XL
Nový Citroën Berlingo je poprvé ve své historii nabízen zákazníkům ve dvou variantách tvaru, které si zachovávají robustní reprezentativní stavbu, je dokáe okouzlit irokou veřejnost. Moderní a hravé Nové Berlingo existuje ve 2 velikostech s vyváenými rozměry a liniemi. Standardní velikost M, která si zachovává kompaktnost a mrtnost, je o 2 cm delí ne předchozí generace. Nabízí délku 440 cm a rozvor 278 cm. Nová prodlouená verze XL měří o 35 cm víc, tedy 475 cm, rozvor činí 297 cm. Nové Citroën Berlingo je vestrannějí ne kdy jindy, nabízí 5 nebo 7 míst (ve velikosti M i XL) a představuje novou odpověď na potřeby rodin i přátel, kteří si mohou podle svých aktivit zvolit prostornost, nebo objem zavazadlového prostoru.
03 NOVÝ CITROËN BERLINGO: VÍCE INTELIGENCE PRO SNADNĚJÍ POUÍVÁNÍ A VĚTÍ POHODU NA PALUBĚ
Nový Citroën Berlingo staví na přednostech, které mu v minulosti vynesly úspěch, a jde jetě dál, aby dokázal nabídnout to nejlepí pro snadnějí pouívání. Nový Citroën Berlingo vyuívá program Citroën Advanced ComfortŽ. Ihned po otevření dveří působí prostorně, nabízí velkou modularitu, dobré prosvětlení a velkorysé odkládací přihrádky.
MIMOŘÁDNÁ MODULARITA
K hlavním důvodům volby vozu typu ludospace patří prostornost a modularita. Nový Citroën Berlingo byl důmyslně navren tak, aby zajistil dodrení základních principů segmentu a nabídl svým zákazníkům stále více uivatelské vstřícnosti a pohody. Nový Citroën Berlingo vyuívá vekeré know-how značky Citroën a nabízí zcela příkladnou vestrannost, která se v segmentu ludospace ji stala referencí. Přizpůsobuje se vekerým potřebám a zvyklostem aktivních zákazníků.
Nový Citroën Berlingo je praktický zvenku i uvnitř, celé posádce nabízí prvotřídní přístup díky dvěma velkým funkčním posuvným bočním dveřím s elektrickým ovládáním oken. Vůz je opatřen velkým otevíratelným oknem ve víku zavazadlového prostoru, které vede do objemného zavazadlového prostoru. Jeho objem je 775 l u verze M (o 100 l více ne současná generace v pětimístné konfiguraci) a 1 050 l ve velikosti XL (v pětimístné konfiguraci). Přístup do něj usnadňuje zatmavené otevíratelné okno víka s nově koncipovaným dvoupolohovým krytem zavazadel, které je velmi uitečné při nakládání nebo vykládání. Umoňuje naloit zavazadla i v případě, e za vozem není dostatek místa k otevření celého víka.
Nový Citroën Berlingo nabízí prostornost a modularitu na nejvyí úrovni své kategorie, co znamená skutečnou svobodu kadodenního uívání díky těmto prvkům:
Tři samostatná zadní sedadla stejné velikosti (ve 2. řadě) poskytující cestujícím vzadu vynikající prostor na úrovni kolen (156 mm). Sedadla lze velmi snadno sklopit, čím vznikne rovná podlaha. Kadé zadní sedadlo lze sklápět zvlá pomocí ovladačů Magic flatŽ*, které jsou přístupné ze zavazadlového prostoru;
Vzhledem k tomu, e přední sedadlo spolujezdce lze také sklopit do podlahy, je moné dosáhnout zcela rovné podlahy s uitečnou délkou a 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL, co je ideální pro přepravu dlouhých předmětů;
2 vyjímatelná sedadla ve 3. řadě. Ve verzi M je nelze podélně nastavit, ve verzi Xl jsou namontovaná na kolejničkách a lze je posunovat v rozmezí 130 mm, take si uivatel můe zvolit, zda dá přednost prostornosti pro cestující, nebo větí velikosti zavazadlového prostoru.
* samostatná sedadla ji při uvedení do prodeje, ovladače Magic flatŽ k dispozici na jaře 2019
A 186 LITRŮ ÚLONÝCH PŘIHRÁDEK
Designéři měli od prvních nákresů a rozhodování o technickém vybavení na mysli ergonomické uspořádání a rozloení uitečných prostor a přihrádek, aby cestujícím vozu Nový Citroën Berlingo zajistili svobodu pohybu a pohodu na palubě vozu. Nový Citroën Berlingo má k dispozici celkem 186 litrů úloných přihrádek určených pro kadodenní ivot, které jsou jedny prostornějí a důmyslnějí ne druhé a zákazníky bezpochyby okouzlí.
Legendárním prvkem výbavy vozu Berlingo je multifunkční přepravní systém ve stropě. Ten vyuívá to nejlepí z předchozích generací a zajiuje jetě více prostoru. Nová generace systému ModutopŽ nabízí díky chytrému uspořádání 92 litrů úloného prostoru: stření úloný prostor přístupný ze zadních sedadel (2. řada) nebo ze zavazadlového prostoru (přes otevíratelné okno ve víku) s kapacitou 60 l a 10 kg, průsvitný oblouk rozdělený na přihrádky po celé délce Modutopu umoňující vidět uloené předměty a vyuívat místo povaované za ztracené a stropní úloný prostor nad 1. řadou. Jeho jednoduché a moderní linie a povrch posilují posun vozu Nový Citroën Berlingo do vyí kategorie.
Nový Citroën Berlingo rovně nabízí dvě odkládací přihrádky před sedadlem spolujezdce: do spodní (který je v závislosti na verzi vozu otevřená nebo zavřená) se vejde láhev o objemu 0,75 l a jedinečná horní čili Top Box je moná díky zabudování airbagu spolujezdce do stropu (Airbag in Roof), díky čemu se uvolnilo místo pro velkou uzavřenou přihrádku v horní části palubní desky na straně spolujezdce. V některých verzích výbavy můe nabídnout chlazení, dále je v ní zabudován USB port a audio zásuvka typu Jack a vejde se do ní 15" notebook.
Nový Citroën Berlingo umoňuje odloení vekerých běných předmětů nebo věcí osobní potřeby, jako jsou například doklady, pera, hadřík či palubní dokumentace. Slouí k tomu různé přihrádky a schránky (jedna z nich umoňuje bezdrátové nabíjení telefonu), otevřená přihrádka před displejem rádia, uzavřená schránka nad přístrojovým panelem a zásuvka pod sedadlem spolujezdce, dráky na nápoje či kapsy ve dveřích rozdělené na dvě části, přičem do větí z nich se vejde 1,5litrová láhev. Děti ocení výklopné stolky zabudované v opěradlech sedadel řidiče a spolujezdce.
SVĚTELNÁ KOUPEL
Nový Citroën Berlingo nabízí nádherně prosvětlenou kabinu, kam světlo proniká přes celkem 6,4 m2 prosklených ploch velkým čelním sklem, bočními okny, které lze u posuvných dveří spoutět, a zadními postranními okénky. Velké panoramatické stření okno spojené s přepravní schránkou ModutopŽ (podle verze výbavy) noří posádku do opravdové světelné koupele. Stření okno můe být v případě potřeby zacloněno elektricky ovládanou sluneční clonou. Pro větí pohodu při jízdě ve tmě je Nový Citroën Berlingo vybaven lampičkami na zadních sedadlech a poprvé se u něj objevuje příjemné ambientní osvětlení vycházející z průhledného oblouku stropní přepravní schránky.
TYPICKY CITROËNOVSKÝ DYNAMICKÝ NÁPRAVOVÝ SYSTÉM
Nový Citroën Berlingo, který se vyrábí v továrně PSA ve panělském městě Vigo, je opatřen novou platformou pro větí mrtnost, prostornost a praktičnost, současně je zachován pro Citroën typický nápravový systém.
Nový Citroën Berlingo se dokáe přizpůsobit vem potřebám, jeho architektura zajiuje jetě větí funkčnost. Modulární platforma vozu vychází vpředu z platformy EMP2, podlaha vzadu je převzata ze současného vozu Berlingo. Přední část umoňuje lepí manévrovatelnost (posilovač řízení, poloměr otáčení), sníení hmotnosti a vyuití nejmodernějích podpůrných prvků řízení, zatímco zadní část navazující na současnou platformu umoňuje větí uitečné zatíení a zachování ířky mezi podběhy kol. Toto řeení zlepuje funkčnost a zaručuje spokojenost zákazníků.
Nový Citroën Berlingo zachovává osvědčené principy značky a je věrný programu Citroën Advanced ComfortŽ. Know-how značky tak zaručuje pohodlné cestování, kdy vůz dokáe za vech okolností odfiltrovat vekeré nerovnosti vozovky. Optimální komfort jízdy, který Nové Berlingo nabízí řidiči i posádce, se projevuje komfortem polohy při řízení i v případě řidičů vyí postavy, komfortem odpruení a komfortem akustické izolace.
TECHNOLOGICKÝ LUDOSPACE S 19 PODPŮRNÝMI PRVKY ŘÍZENÍ
Nový Citroën Berlingo má čím vzbuzovat důvěru, protoe je vybaven celou řadou moderních technologií, které pomáhají v kadodenním provozu. Jde o celkem 19 podpůrných prvků řízení a manévrování, které zaručují vysokou úroveň bezpečnosti, nebo dokáou ohlídat okamik nepozornosti či předcházet riziku nehody.
Head-up displej s barevným zobrazením: systém, díky němu má řidič neustále k dispozici informace potřebné k řízení ve svém zrakovém poli. Ani by musel spoutět oči ze silnice, jsou tyto údaje (rychlost vozu, nastavení tempomatu a omezovače rychlosti ) neustále barevně promítané na výsuvný panel na předním skle.
Aktivní systém varování před neúmyslným oputěním jízdního pruhu: systém rozpoznávající pomocí kamery vodorovné značení na silnici (plnou o přeruovanou dělicí čáru) dokáe zjistit neúmyslné oputění jízdního pruhu. Jakmile systém zjistí riziko překročení dělicí čáry, postupně stáčí řízení v opačném směru, aby vůz udrel ve správném pruhu. Po celou dobu současně bliká kontrolka. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, můe její úpravě zabránit tím, e pevně uchopí volant do ruky (například pokud se rozhodne vyhnout překáce na vozovce). Úprava dráhy se přeruí po zapnutí směrovky. Rychlost vozu musí být v rozmezí 65 a 180 km/hod.
Varování před sníením pozornosti řidiče: systém varující řidiče v případě poklesu pozornosti. Systém sleduje chování řidiče pomocí multifunkční kamery umístěné v horní části čelního skla a zjiuje případné odchylky od dráhy vozu od vodorovného značení na silnici. Tato funkce je zvlátě vhodná na dálnicích při rychlostech nad 65 km/hod.
Varování před rizikem ospalosti (Coffee Break Alert): systém, který po 2 hodinách nepřetritého řízení při rychlosti nad 65 km/hod. vyzve řidiče, e je čas udělat si přestávku.
Systém rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí: systém, který za pomoci multifunkční kamery umístěné v horní části čelního skla automaticky rozpozná a přečte některé dopravní značky, jako je nejvyí povolená rychlost a konec nejvyí povolené rychlosti. Piktogram značky s údajem o nejvyí povolené rychlosti se objeví na barevném 3,5" displeji na přístrojové desce a na výsuvném panelu systému Head-up. Informace se aktualizuje, jakmile vůz projede kolem dopravní značky, a systém bere rovně v úvahu informace o omezení rychlosti z navigačního systému.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop (u vozů s osmistupňovou převodovkou EAT8): systém zajiující pomoci multifunkční kamery umístěné v horní části čelního skla 2 funkce: automatické udrování rychlosti vozidla na hodnotě nastavené řidičem a automatické nastavování vzdálenosti vůči vepředu jedoucímu vozidlu. Systém dokáe zaznamenat přítomnost vozu jedoucího vepředu ve stejném směru. Automaticky upravuje pomocí brzdění motorem a brzdným systémem (se současným rozsvícením brzdových světel) rychlost vozu podle rychlosti vepředu jedoucího vozidla a udruje tak stálou vzdálenost:
- Pokud vozidlo vepředu jede pomaleji, systém vůz zpomalí (a na 30 km/hod. s manuální převodovkou) nebo dokonce úplně zastaví (s automatickou převodovkou EAT8);
- Pokud vozidlo dopředu zrychlí nebo změní jízdní pruh, tempomat vůz postupně zrychlí na nastavenou rychlost;
- Pokud řidič zapne směrovku, aby pomalejí vozidlo předjel, systém mu umoní dočasně se k vozu vepředu přiblíit, aby ho mohl předjet, ani by přitom překročil nastavenou rychlost.
Systém sledování mrtvého úhlu: systém upozorňující řidiče pomocí kontrolky ve vnějích zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu.
Nouzové automatické brzdění Active Safety Brake: systém nouzového brzdění se zvukovou a vizuální výstrahou sniující riziko s překákou vepředu díky brzdění namísto řidiče, pokud tento nereaguje dostatečně rychle. Multifunkční kamera umístěná v horní části čelního skla detekuje překáky, například auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Při rychlosti od 5 do 85 km/hod. čidlo automaticky aktivuje brzdy, pokud je detekováno riziko kolize s jedoucím vozem. Při zjitění stojícího vozu nesmí být rychlost vyí ne 80 km/hod. a v případě chodce 60 km/hod.
Post Collision Safety Brake: systém spoutějící brzdění po nehodě, který omezuje riziko řetězových sráek.
Automatické přepínání dálkových světel: systém fungující při jízdě ve tmě automaticky přepíná dálková světla na potkávací a naopak podle okolního světla a provozu.
Přisvícení do zatáček: systém fungující podle úhlu otočení volantu v rychlosti do 40 km/hod. Přední nebo levý přední mlhový světlomet umoňuje za pomoci dodatečného světleného paprsku přisvítit pravotočivou nebo levotočivou zatáčku a do úhlu 75°.
Hands-free přístup a startování: systém umoňující zamknout, odemknout a nastartovat vůz a ponechat si přitom klíč v kapse. Vůz řidiče rozpozná, jakmile přiblíí ruku k některé klice předních dveří nebo k otevírání zavazadlového prostoru.
Asistent pro rozjezd o svahu: systém usnadňující rozjezd do svahu, který zabrání neádoucímu posunu vozu po uvolnění brzdového pedálu. Funguje při sklonu větím ne 3 %, kdy udruje vůz na místě po dobu dvou vteřin.
Boční parkovací asistent: systém informující o blízkosti překáek na úrovni blatníků parkujícího vozu díky ukládání dat spojených s dráhou vozidla, která zaznamenají čidla umístěná na předním a zadním nárazníku.
Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision: systém umoňující zobrazit pomocí 180° panoramatické kameře na dotykovém displeji bezprostřední okolí vozu. Systém doplňuje parkovací asistent, který vizuálním a zvukovým signálem upozorňuje na překáky v blízkosti vozu. Displej je rozdělený na dvě části: vlevo je pohled na okolí vozu, vpravo pohled shora. Na vyádání lze zobrazit různé pohledy na okolí: standardní zobrazení, pohled v úhlu 180° a zoom (tento pohled se také automaticky zobrazí při přiblíení se k překáce).
Kontrola stability při jízdě s přívěsem: v případě vozu s taným zařízením (příplatková tovární výbava) je Nový Citroën Berlingo vybaven stabilizátorem přívěsu. Tato funkce doplňující ESPŽ sleduje oscilační pohyby přívěsu, působí na brzdy, aby přívěs stabilizovala, a v případě potřeby sniuje výkon motoru, aby vůz zpomalila. Existenci přívěsu zjistí po připojení elektrického konektoru přívěsu k tanému vozu.
Elektrická parkovací brzda: systém umoňující automatické zataení při vypnutí motoru a automatické uvolnění po rozjetí vozu (standardní aktivace) nebo manuální ovládání páčkou.
Grip Control s funkcí Hill Assist Descent: systém Grip Control umoňující jízdu za jakýchkoliv podmínek upravuje pohyblivost předních kol podle terénu. Stačí si pomocí ovládacího kolečka na středové konzole zvolit jeden z 5 reimů (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF). Se systémem Grip Control je spojena funkce Hill Assist Descent, která auto udrí v nízké rychlosti i na velmi strmých svazích. Tato technologie umoňuje zachovat dráhu vozu a sniuje riziko proklouznutí nebo rychlého rozjetí při cestě dolů, a to při jízdě vpřed i při couvání.
Park Assist: pro klidné, snadné a bezpečnějí parkování. Jde o aktivní systém, který usnadňuje podélné parkování i parkování do řady. Systém pomůe po aktivaci řidiči najít parkovací místo vyhovující rozměrům vozu a po jeho nalezení provede zcela bezpečně automatické zaparkování.
4 TECHNOLOGIE VYUÍVAJÍCÍ MOBILNÍ PŘIPOJENÍ
Nový Citroën Berlingo vyuívá čtyři technologie s mobilním připojením, které zajiují kontinuální propojení zákazníkových přístrojů s vozem, take můe být neustále online a je zajitěn jeho komfort a pohoda.
Funkce Mirror Screen se systémem Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLinkŽ: systém umoňující bezpečně pouívat aplikace mobilního telefonu na 8" dotykovém displeji.
Citroën Connect Nav: nejnovějí navigační 3D systém s mobilním připojením, který přináí řadu výhod. Tento systém je spojený s kapacitním 8" displejem ovládaným pouhým dotekem prstu nebo hlasem, kterým lze řídit funkce Navigace, Telefonování a Média, ani by bylo nutné spoutět oči ze silnice. Systém je spojený s webovými slubami, jako je TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravní situaci v reálném čase, o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovi, o počasí a lokálním vyhledáváním bodů zájmu. Za píplatek je moné vyuívat monost upozorňování na nebezpečné úseky.
Citroën Connect Box s balíčky SOS a Assistance: sluba zajiující nouzové nebo asistenční volání s lokalizací vozu. V případě nehody nebo jiné situace vyadující naléhavý zásah zajistí vyslání přísluných sloek záchranného systému, a to buď automaticky, nebo stisknutím tlačítka SOS. Sluba je k dispozici nepřetritě a zdarma a nevyaduje ádné přihláení. Pro větí pohodlí můe posádka kontaktovat telefonní podporu stisknutím tlačítka s logem značky Citroën.
Bezdrátové nabíjení telefonu, s vyhrazeným místem pro jeho poloení. Zcela nové zařízení umoňující indukční nabíjení iroké kály chytrých telefonů nebo přístrojů kompatibilních se systémem Standard Qi, pomocí nabíjecí podloky umístěné na vyhrazeném místě ve středové konzoli. Posádka se tak zbaví fyzicky i esteticky překáejících kabelů. Bezdrátový přenos elektrické energie probíhá na principu magnetické indukce.
IROKÁ NABÍDKA MOTORŮ
Nový Citroën Berlingo, který v sobě bez jakýchkoliv kompromisů snoubí design, komfort a praktičnost, nabízí dynamické jízdní vlastnosti a skutečné potěení z řízení. Přispívá k tomu spojení nové lehké a účinné platformy a motorů nejnovějí generace, které jsou úsporné z hlediska spotřeby paliva a emisí CO2.
Nový Citroën Berlingo je nabízen s benzínovými i dieselovými motory, vhodnými do jakékoliv situace, k provozu ve městě i mimo něj, tedy řadu motorů s vynikající výkonností, je jsou přitom etrné k ivotnímu prostředí.
U některých motorů se navíc poprvé objevuje osmistupňová automatická převodovka EAT8 pro pohodlné řízení do jakékoliv vzdálenosti.
Benzínové motory PureTech: PureTech 110 S&S s manuální estistupňovou převodovkou BVM6 a PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8*;
Dieselové motory BlueHDi: BlueHDi 75 s manuální pětistupňovou převodovkou BVM5, BlueHDi 100 s manuální pětistupňovou převodovkou BVM5, BlueHDi 100 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou BVM5, BlueHDi 130 S&S s manuální estistupňovou převodovkou BVM6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
* PureTech 130 S&S EAT8 budou k dispozici od druhého pololetí roku 2019
Nový Citroën Berlingo bude ve světové premiéře představen za několik týdnů na enevském autosalonu, do prodeje se dostane ve druhé polovině roku 2018 (podle dané země).
TECHNICKÉ VLASTNOSTI
Délka: 440 cm velikost M / 475 cm velikost XL
ířka: 185 cm
Výka: 181 cm (minimální bez střeního nosiče / 184 cm minimální bez střeního nosiče v závislosti na verzi)
Objem zavazadlového prostoru: 775 l velikost M / 1050 l velikost XL