Rally Polsko - Nové základy pro C3 WRC
Osmé dějství světového ampionátu WRC, Rally Polsko, je oblíbenou událostí pro posádky Citroën Total Abu Dhabi WRT: Andreas Mikkelsen, Craig Breen a Stéphane Lefebvre u se nemohou dočkat, a vyrazí na extra rychlé tratě regionu Mazury. V Mikolajki budou na startu C3 WRC s významnou aktualizací.
Rally Polsko (29. 6. 2. 7. 2017)
VÝZVY: AKTUALIZACE PRO C3 WRC
Po skončení Rally Sardinie Itálie týmoví inenýři a posádky se přesunuli okamitě do Polska, kde je čekaly čtyři dny testování v oblasti Mikolajki. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, Craig Breen/Scott Martin a Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau se střídali za volantem Citroënu C3 WRC, aby přizpůsobili nastavení vozu specifickým rysům polských cest. Pro dalí průběh sezony Citroën Racing předloil FIA dvě aktualizace: homologace pro nový zadní diferenciál a také mechanického jokera pro rozloení točivého momentu mezi nápravy. Po sérii výsledků, které neodpovídaly plánům, se i takto chce Citroën Racing vrátit zpět na místa na póodiu.
Andreas Mikkelsen tu v posledních třech letech jednou vyhrál a dvakrát dojel na druhém místě a nemá důvod nepomýlet na výrazný úspěch na Rally Polsko. Vzhledem k prodlení v dodávkách nových součástek bude jeho C3 WRC jako jediný s homologovaným jokerem. Pokud budou tratě suché, bude norský pilot těit z dobré startovní pozice prvního dne a můe si tudí vyjet dobrou pozici i pro následující dny.
Craig Breen skončil loni v Polsku sedmý a vrací se na rally, která patří k jeho oblíbeným. Irskému pilotovi by měly vyhovovat rychlé a plynulé tratě, take nereálný není výsledek kolem pátého místa, které zajel v Monte Carlu, védsku, na Korsice a v Portugalsku. Craig figuruje aktuálně v pořadí mistrovství světa jezdů na sedmé pozici.
Po vynechání Rally Sardinie Itálie se za volant C3 WRC vrací Stéphane Lefebvre. Podobně jako jeho mladí týmový kolega i on se na polských tratích cítí dobře. V roce 2016 si drel krásné sedmé místo, aby v průběhu závěrečné, blátivé etapy vypadl. Také Stéphane bude mít první den dobrou startovní pozici...kterou by mělo posílit příznivé počasí.
Rally Polsko: Rychlost předevím
Rally Polsko je hned po Rally Monte Carlo druhou nejstarí soutěí na světě. Vznikla v roce 1921, aby se postupem let propracovala do kalendáře mistrovství světa - v roce 1973 se poprvé jela jako součást WRC. Dlouhé čekání na reprízu trvalo do roku 2009, kdy Rajd Polski se vrátil na světovou scénu. Pak ale přilo dalí přeruení série a do roku 2014, nyní se zdá, e je Rally Polsko ji pevnou součástí programu WRC. Do Polska se sjídějí tisíce milovníků rally ze střední a východní Evropy, kteří se těí na auta WRC létající v plné rychlosti.
Rally Polsko má centrum v Mikolajki, malém turistickém městečku v oblasti jezer nedaleko hranic s Litvou, Běloruskem a Kaliningradskou oblastí Ruska. Tra zahrnuje převáně extrémně rychlé otolinové úseky, které vedou poli a lesy okolní krajiny. Rychlostní zkouky jsou velice úzké s písečným povrchem, který auta zpomaluje: to je velkou výzvou pro piloty, aby se vyrovnali s hlubokými kolejemi.
Letoní itinerář obsahuje nejen důvěrně známé pasáe a cesty, ale i pro posádky nové sekce. Rally začne ve čtvrtek večer superspeciálkou v Mikolajki Areně, která je v sousedství servisního parku. Nejnáročnějí program čeká zřejmě v sobotu, během ní vichni absolvují téměř polovinu měřených úseků z celé rally. Nové úseky jsou Baranowo, Pozezdrze a Kruklanki a budou zřejmě hrát rozhodující roli v boji o vítězství.
Co také řekli...
Yves Matton, týmový éf Citroën Racing: Na Rally Polsko se nae sezona dostane do nové fáze. Potřebovali jsme udělat krok vzad, abychom se zaměřili na rizika vzniklá během vývoje C3 WRC a na která nebyl dosud čas. Nae auta jsou bezpochyby rychlá, ale rozmezí, ve kterém pracují efektivně, je příli úzké. Proto jsme přistoupili k několika zásadním změnám v naí organizaci, metodách a principech. První z nich je angaování Andrease Mikkelsena, který nás povzbudil při potvrzování naich mylenek. Po jeho prvním testování C3 WRC jsme získali několik aktualizací, které doplnily nai práci za poslední měsíce. Nai piloti by měli být schopní s tímto univerzálnějím vozem zajídět výsledky, které by více odpovídaly naim očekáváním.
Andreas Mikkelsen: Testování minulý týden bylo velice dobré. Po dvou dnech v autě na cestách, na kterých jezdíme rally, jsme definovali nastavení, které vyhovuje mému stylu jízdy. Samozřejmě je jetě mnoho práce, kterou je třeba udělat, ale myslím, e Craig a Stéphane budou změnami potěeni. Polsko je moje oblíbená rally - byl jsem tu druhý v letech 2014 a 2015 a vyhrál jsem v roce 2016. Na těchto cestách se cítím jistě, co pilot opravdu potřebuje cítit. Poté, co jsem se seznámil s autem na Rally Sardinie Itálie, doufám, e bych mohl tentokrát bojovat na čele pelotonu. Do toho vstoupí řada faktorů - počasí, prach, startovní pořadí. Věřím, e pokud vechno půjde dobře, mohl bych stanout na stupních vítězů.
Počet startů na Rally Polsko: 4
Nejlepí výsledek: 1. (2016)
Craig Breen: Po tvrdých a zatáčkovitých cestách Sardinie jsem při seznamovacích etapách měl monost testovat na rychlé a táhlé cesty Polska. Andreas prověřil některé nové mylenky během testování, take se zdá, e jdeme správným směrem. Jsem rád, e budu bojovat na rally, na které se nemusím vechno teprve učit. Loni tato rally byla zlomem v mé sezoně. Tady jsem poloil základy pro moje pódium ve Finsku. Cítím se jistějí před touto rally, ne jsem cítil před posledními třemi starty. Myslím, e bych mohl být jetě rychlejí. Po sérii pátých míst bych nepohrdl umístěním jetě blíe pódiu.
Počet startů v Polsku: 1
Nejlepí výsledek: 7. (2016)
Stéphane Lefebvre: Podobně jak Andreas a Craig si myslím, e jsme v testech udělali velký pokrok. Rally Polsko mám opravdu rád. Poslední tři roky jsem tu byl rychlý ve vech kategoriích. Loňský rok mi také přinesl radost v podobě prvního vítězství v rychlostní zkouce ve WRC a také jsem byl lídrem. Vím, jak na zdejí tratě, navíc moje sebevědomí jetě posílilo testování. Rychlostní zkouky jsou podobné těm ve Finsku s uími cestami a volnějími povrchy. Jsou tam rovně dlouhé sekce skrz pole, které jsou velice rychlé a s malým počtem orientačních bodů. Můj cíl je dojet do konce a skoncovat tak s nepříznivými výsledky, které jsem nedávno zajel.
Počet startů: 3
Nejlepí výsledek: 9. (2016)
Klíčová čísla
23 - měřených úseků s celkovou délkou 326,64 km.
44 % - rychlostních zkouek je nových pro posádky WRC.
28 - pneumatik Michelin LTX Force má kadý pilot k dispozici při rally, hlavní volbou budou asi pneumatiky z měkkých směsí.
1 - v týmu Citroën Racing je jeden Polák - týmový manaer Marek Nawarecki.
3 - posádky byly klasifikovány na konci Rally Polsko v roce 1973, v roce vstupu do WRC.
Flashback: Rally Polsko 2009
Po 36 letech se vrátila polská rally do kalendáře WRC a stala se novou zkueností pro kompletní pole WRC. Z bojů o vítězství vypadl hned zahajovací ráno Sébastien Loeb, kdy ho vyřadily problémy s předním zavěením. O vedení tak bojovali Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala a za prvními dvěma se na Citroënu C4 WRC drel Dani Sordo. A do RZ 18 platilo toto pořadí. Na superspeciálce v Mikolajki, závěrečné zkouce, boural Latvala o betonový zátaras a musel odstoupit. Dani Sordo si tak dojel pro druhé místo, co je dosud nejlepí výsledek Citroënu v Polsku.
Program
Čtvrtek 29. června
8.00: Shakedown Sady (4,90 km)
16.00: Start (Mikolajki)
19.08: RZ 1 Mikolajki Arena (2,50 km)
19.28: Uzavření servisního parku (Mikolajki)
Pátek 30. června
6.25: Asistence A (Mikolajki 18)
7.15: RZ 2 Chmielewo 1 (6,52 km)
9.00: RZ 3 Wieliczki 1 (15,96 km)
9.55: RZ 4 Swietajno 1 (19,60 km)
10.40: RZ 5 Stare Juchy 1 (13,50 km)
12.40: Asistence B (Mikolajki 33)
13.45: RZ 6 Chmielewo 2 (6,52 km)
15.30: RZ 7 Wieliczki 2 (15,96 km)
16.25: RZ 8 Swietajno 2 (19,60 km)
17.10: RZ 9 Stare Juchy 2 (13,50 km)
19.08: RZ 10 Mikolajki Arena 2 (2,50 km)
19.38: Asistence C (Mikolajki 48)
Sobota 1. července
7.45: Asistence D (Mikolajki 18)
8.08: RZ 11 Baranowo 1 (15,55 km)
9.20 : RZ 12 Pozezdrze 1 (24,28 km)
10.45: RZ 13 Goldap 1 (14,75 km)
11.35: RZ 14 Kruklanki 1 (19,58 km)
13.12: Asistence E (Mikolajki 33)
14.08: RZ 15 Baranowo 2 (15,55 km)
15.20: RZ 16 Pozezdrze 2 (24,28 km)
16.45: RZ 17 Goldap 2 (14,75 km)
17.35: RZ 18 Kruklanki 2 (19,58 km)
19.30: RZ 19 Mikolajki Arena 3 (2,50 km)
20.00: Asistence F (Mikolajki 48)
Neděle 2. července
6.40: Asistence G (Mikolajki 18)
8.10: RZ 20 Orzysz 1 (11,15 km)
9.08: RZ 21 Paprotki 1 (18,68 km)
10.45: RZ 22 Orzysz 2 (11,15 km)
12.18: RZ 23 Paprotki 2 Power Stage (18,68 km)
13.40: Asistence H (Mikolajki 13)
14.30: Podium (Mikolajki)