První vítězství pro C3 WRC
Kris Meeke a Paul Nagle potvrdili vynikající formu a udreli pevné nervy a do cíle posledního dne Rally Mexiko. I přes oputění trati několik zatáček před koncem závěrečné Power Stage se posádka Citroën Total Abu Dhabi WRT dočkala premiérového vítězství v rally pro C3 WRC!
- Závěrečný den Rally Mexiko zahrnoval pouze dvě rychlostní zkouky: La Calera (32,96 km) a Derramadero Power Stage (21,94 km).
- Jakmile posádky v neděli opustily servisní park, začalo drobně pret. Posádky Citroën Total Abu Dhabi WRT musely řeit správnou volbu pneumatik. Kris Meeke vyjíděl se čtyřmi měkkými a dvěma tvrdými pneumatikami Michelin LTX Force, zatímco Stéphane Lefebvre volil start se esti měkkými pneumatikami.
- Hned na předposlední rychlostní zkouce zaznamenal Kris Meeke u pátý vyhraný test za celý víkend. Posílil tak své vedení před Sébastienem Ogierem o dalích 6,3 sekundy, Stéphane Lefebvre zajel excelentní třetí nejlepí čas.
- Pak u se nervózní zraky upíraly na závěrečnou Power Stage, která se ivě vysílala v televizi. Ale ani v samotném finále soutěe nebyla o dramata nouze. S cílovou metou na dohled byl severoirský pilot na Citroënu C3 WRC příli iroký v dlouhé, pravotočivé zatáčce. Jeho auto projelo ivým plotem kolem tratě a do sektoru parkovitě pro diváky.
- Kris udrel nervy na uzdě, objel zaparkovaná auta a vrátil se zpátky na tra během několika sekund. Projel pak cílovou páskou a mohl si tak zajistit vítězství s náskokem 13,8 sekundy.
- Po jízdě připomínající tobogán v závěrečné zkouce přily emotivní scény radosti a oslav celého týmu, Kris a Paul byli vítáni v servisním parku v Leónu jako ampióni.
- Kris Meeke a Paul Nagle dosáhli svého čtvrtého vítězství v soutěi WRC po Argentině 2015 a Portugalsku a Finsku v loňském roce. Pro Citroën to značí 97. vítězství v mistrovství světa.
Co také řekli....
Yves Matton, éf Citroën Racing Teamu: Co se přihodilo na Power Stage, je neuvěřitelné, nikdy předtím jsem nic takového neviděl. Byla spousta nejasností, co se vlastně stalo, palubní kamera ukazovala něco jiného ne sledovací systém. Kdy pak auto projelo cílovou čarou, byli jsme absolutně nadení a vechno napětí z dramatu bylo pryč. První vítězství na otolině ukazuje, e C3 WRC stojí na pevných základech a e Citroën Racing Team odvedl skvělou práci během celého vývoje auta. Nyní u budeme moci pracovat poněkud uvolněněji a směřovat k dalímu zlepení.
Kris Meeke: Myslím, e jsem ten příběh vykládal u snad stokrát...Jsem rozzlobený sám na sebe, jakou jsem udělal chybu. Auto bylo příli iroké po značné kompresi a měli jsme jetě velké těstí. Rychle jsem se chtěl vrátit na tra, protoe jsem věděl, e bych mohl vyhrát. Co je hlavní: ukázali jsme, jaký má potenciál Citroën C3 WRC tím, e jsme vyhráli první rally. Jsem hrdý a nadený z celého týmu, tento výsledek patří jemu.
Stéphane Lefebvre: Z tohoto víkendu jsme si hodně odnesli. Dnes jsme skončili patnáctí, co značí, e jsme schopní se dret nejlepích a e můeme rovnocenně bojovat v těchto podmínkách. Skvělá práce od Krise a Paula a celého týmu, toto vítězství je pro Citroën Racing významným okamikem.
Jak ly dny
Středa shakedown
Rally Mexiko začala u ve středu za detě shakedownem. Stéphane Lefebvre a Kris Meeke na Citroënu C3 WRC nasadili rychlost, se kterou vyrazili ve čtvrtek večer v Mexiko City na náměstí Zócalo do ostrého programu. 5,31 km dlouhá tra Llano Grande byla o poznání uí ne větina rychlostních zkouek v průběhu rally. Kris Meeke také díky sázce na měkkou směs pneumatik Michelin LTX Force zajel nejlepí čas při čtvrtém průjezdu. Zapsal si tak třetí čas dne 3:48,0.
Bylo obtíné najít jistotu na tak točivé trati. I přes dé jsme zapracovali na vylepování nastavení vozu, uvedl Kris Meeke.
Stéphane Lefebvre se objevil v servisní zóně po dvou kolech, aby po přenastavení C3 WRC pokračoval v dalích dvou kolech. Jeho nejlepí čas 3:50,06 ho zařadil na 9. místo.
Měl jsem dobrý pocit ze čtvrtého kola, ale trochu jsem byl zklamaný z času. Pokud se budou podmínky měnit jako při shakedownu, je těké odhadnout, zda je zlepení dílem výkonu motoru, pilota nebo úrovně přilnavosti na trati, hodnotil Lefebvre.
Čtvrtek začátek v letadle
Ve čtvrtek měla Rally Mexiko na programu zahajovací dvě rychlostní zkouky v Mexiko City. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre vyráeli z ikonického náměstí Zocalo jako druhý a dvanáctý. Nebývá zvykem, aby rally zahajovala v letadle. Nicméně posádky vstoupily do dne na letiti v Leónu brzy ráno. Po jeden a půlhodinovém letu přistály v Mexico City. V průběhu dne je čekalo jetě mnoství reklamních aktivit. K večeru u ale piloti stanuli před superspeciálkou 1,57 km dlouhou. Na tra u vyráeli za bouřky. Po průjezdech několika vozů se tra vysuila.
Kris Meeke zaznamenal při prvním kole druhý nejrychlejí čas. Za méně příznivých podmínek s návratem detě se Stéphane Lefebvre umístil na 12. pozici. V druhém kole měl Kris horí podmínky ne soupeři, a tak zajel sedmý čas. Stéphane ztratil 10 sekund na vlásence, kterou přepálil. V průběném pořadí byl Kris Meeke druhý se ztrátou 1,6 sekundy na lídra, Stéphane Lefebvre figuroval na 12. pozici se ztrátou 19,4 s.
Pátek otolinové povzbuzení pro Citroën
Po krátké návtěvě 24milionového velkoměsta se posádky vrátily do Leónu.
Druhý den programu byl okletěn o polovinu rychlostních zkouek. Den zakončili průběným vedením Kris Meeke a Paul Nagle. Druhý Citroën C3 WRC Stéphane Lefebvrea a Gabina Moreaua figuroval na 6. místě.
Yves Matton, éf Citroën Racing Teamu: Povzbuzující začátek na otolině pro Citroën C3 WRC. Kvůli délce, áru a vnějí teplotě byla legendární El Chocolate náročnou zkoukou. Jsme rádi, e jsme zajeli nejrychlejí čas se spolehlivým a rychlým autem, které se dobře pilotuje.
Kris Meeke: Ve lo, jak mělo. Měli jsme vyčitěnou tra, z čeho jsme vytěili maximum. Nejel jsem naplno, protoe celkové vítězství není mým cílem pro víkend. Udělal jsem mení chybu na RZ5, co mě mrzí, stálo nás to 9 sekund.
Stéphane Lefebvre: Při mém prvním startu tady ve WRC mě tým poádal, abych se zaměřil na učení se na rychlostních zkoukách a tomu přizpůsobil rychlost. Správně jsme zvolili pneumatiky a mohli jsme se soustředit na svou práci.
Sobota Lefebvre chybuje, Meeke vede
Třetí den soutěe zvýili Kris Meeke a Paul Nagle své vedení v celkové klasifikaci rally. Před závěrečnou dvojicí rychlostních zkouek měli náskok 30,9 sekundy. Třetí etapa startovala trojicí rychlostních zkouek - Media Luna, Lajas de Oro a El Brinco. Pro souboj s detěm zvolil Citroën Total Abu Dhabi WRT est měkkých směsí pneumatik Michelin LTX Force. Kris Meeke zajel nejrychlejí časy na vech třech zkoukách a severoirský pilot tak vedl před Ogierem o 23,5 sekundy. Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau po nadějném vstupu do soutěe byli nuceni zastavit na RZ 10. Mení jezdecká chyba na kluzké trati poslala C3 WRC mimo vozovku na svah. Znamenalo to nedokončení etapy, nicméně monost díky pravidlu Rally2 se do soutěe vrátit na poslední den programu.
Při druhých průjezdech se Kris a Paul ukázali jako nedostiní. Jeli na kombinaci tvrdých a měkkých pneumatik a na Lajas de Oro 2 zaznamenali čtvrté vítězství víkendu. Na nejbliího soupeře najeli 18,2 sekundy, take udreli celkový náskok 39,5 sekundy. Program dne zakončila dvě kola superspeciálky na autodromu v Leónu. Kris etřil pneumatiky, protoe píchnul jednu zadní, ale ztratil jen 3,5 sekundy. Po servisu se jela dalí superspeciálka v sousedství. Kris Meeke si po ní udrel náskok 30,9 sekundy.
Yves Matton: Byl to pozitivní den, kdy Kris udrel vedení. Měl by si dojet pro vítězství a vydret s rychlostí a do cíle. A do karambolu Stéphana lo vechno hladce a on se dostal mimo tra jen o několik stop. Jsme spokojení se spolehlivostí a výkonovou úrovní Citroënu C3 WRC.
Kris Meeke: Po solidním vstupu ráno jsme u odpoledne věděli, do čeho jdeme a mohli jsme zvolit tvrdí pneumatiky oproti naim soupeřům. Musel jsem se přilepit...a zafungovalo to. Jsme v pohodlném vedení, ale potřebujeme ho udret poslední den. Jsem spokojený, e jsem mohl potvrdit potenciál C3 WRC. Je vidět, e jsme na autě odvedli dobrou práci. Jsem pyný na to, e jsem byl rychlejí ne Sébastien Ogier, navíc za normálních závodních podmínek.
Stéphane Lefebvre: Tři kilometry před koncem RZ 10 jsem se dostal zadkem auta mimo v dlouhé, levotočivé zatáčce. Auto sklouzlo mimo tra ze svahu dolů. Nelo se vrátit zpátky na tra, nebylo tam ani dost diváků, aby nám pomohli. Bylo to pro nás hodně kruté, kdy vidíte, kolik fanouků tu podél tratí je. A do té doby lo vechno hladce. V autě jsem se cítil dobře, ale za tu malou chybu jsme dost zaplatili. Jsem rád, e jsem se mohl vrátit do soutěe poslední den.
Konečné pořadí:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) 3:22:04.6
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) +13.8
3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +59.7
4. Tanak / Jarveoja (Ford Fiesta RS WRC) +2:18.3
5. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:32.9
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +4:40.3
7. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC) +5:06.2
8. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC) +5:22.7
15. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC) +51:35.9
Mistrovství světa pilotů
1. Sébastien Ogier 66
2. Jari-Matti Latvala 58
3. Ott Tanak 48
4. Dani Sordo 30
5. Thierry Neuville 28
6. KRIS MEEKE 27
7. CRAIG BREEN 20
8. Elfyn Evans 20
9. Hayden Paddon 17
10. STEPHANE LEFEBVRE 10
11. Juho Hanninen 9
12. Andreas Mikkelsen 6
13. Jan Kopecky 4
14. Pontus Tidemand 3
15. Bryan Bouffier 1
16. Teemu Suninen 1
Mistrovství světa Pohár konstruktérů
1. M-Sport WRT 103
2. Toyota Gazoo Racing WRT 67
3. Hyundai Motorsport 65
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT 55