Gekon Racing vstupuje do WRC2
Milovická stáj Gekon Racing má za sebou úspěnou sezonu. Ale také nové výzvy pro rok 2017. Nadále zůstane aktivní ve světovém ampionátu, jen se seriálu JWRC se přesune o stupínek výe, do WRC2. Jejich klientem bude s vozem Citroën DS3 R5 Ital startující s rumunskou licencí a úřadující juniorský ampion Simone Tempestini.
Stáj Tomáe Pletky Gekon Racing v letoním roce navázala na úspěnou spolupráci s koickým týmem Styllex motorsport. V roce 2014 z toho vytěili juniorský bronz, o dva roky později juniorské stříbro.
Po polovině sezony to vem tak úspěně nevypadalo, za vechno mohla hlavně kolostření etuda Martina Kočiho v Polsku.
Zazvonil mi telefon, na kterém bylo číslo pana Michala Kočiho, vzpomíná na osudný moment Tomá Pletka. Protoe jel shakedown sledovat, myslel jsem si, e mi chce sdělit něco k chování vozu na trati. Záhy jsem ovem ztratil řeč, kdy mi oznámil, e nae auto je rozbité. Avak posádka byla v pořádku, co bylo v danou chvíli nejdůleitějí. Ovem za chvíli u vám začnou docházet souvislosti. Jak je asi auto pokozené a jestli ho budeme schopni dát dohromady. Kdy jsem citroëna spatřil, tak mi bylo jasné, e Polská rally pro nás skončila. V tu chvíli jsme ovem ihned museli začít řeit dalí soutě, kterou byla Finská rally. Bylo potřeba okamitě jednat. Nejen řeit pojistnou událost, ale hlavně včasné dodání potřebných dílů z Francie. I kdy jsme měli připravenou náhradní karoserii a větinu dílů skladem, tak nás po návratu čekaly horké chvilky. Ve se ale stihlo a na Finskou rally jsme byli připraveni, dodal bývalý soutěák.
Parádní závěr sezony Martina Kočiho s Lukáem Kostkou vyvrcholil na Britské rally, kde posádka triumfovala a v konečné klasifikaci juniorského světového ampionátu si zajistila stříbrnou příčku za Tempestinim.
Závěr roku ve Walesu byl hodně emotivní. lo nám o hodně, a dokud nebylo auto v cíli, tak nebylo jasné, kdo bude druhý v JWRC. A ve hře byla i první příčka v bodování týmů. Kdy přijelo auto do UP, tak nás jetě čekala velmi náročná závěrečná ´rozebírka´. A po ní mi postupně začalo docházet, čeho jsme dosáhli. Za celou dobu naeho fungování to pro mě osobně byl největí úspěch a investovaný čas, peníze i energie se tímto alespoň zčásti navrátila, říká Tomá Pletka.
Právě zmíněná první příčka v bodování týmu (Martin Koči startoval v sezoně společně s Norem Veibym), o které se nikde příli nepsalo, zajistila Gekonu Racing dostatek práce i v sezoně 2017. Jako vítězný tým bude zastřeovat starty juniorského ampiona Simone Tempestiniho s Citroënem DS3 R5 ve WRC2.
Formát bodování týmů byl takový, e bylo potřeba nominovat dva jezdce, kteří společně sbírali body z jednotlivých soutěí do týmového bodování. V průběhu roku bylo moné jednoho jezdce vyměnit a nahradit jiným. Přesný název byl Citroën Top Driver a jednalo se o interní pohár Citroën Racingu v rámci JWRC. Vítězný tým získal přednostní právo realizovat program ve WRC2 2017 (est startů) s juniorským ampionem s vozem DS3 R5. To ve s finančním zázemím Citroën Racingu, objasňuje Tomá Pletka.
Tento projekt odstartuje hned v prvních dnech nového roku. Milovická stáj musí v jeho úvodu postavit nový vůz Citroën DS3 R5 Evo. Prvním startem Gekonu Racing ve spojení s Tempestinim bude Tour de Corse. Dále se ve WRC 2 objevíme v Portugalsku, Finsku, Německu, Katalánsku a ve Walesu. V rámci testu bychom se rádi se Simonem objevili na Valaské rally, nastiňuje novou sezonu Tomá Pletka.
Ale aktivity ve WRC2 nebudou jediným vytíením stáje Gekon Racing. Ve hře je mnoho dalích projektů, které budou ji brzy také zveřejněny.