BCRZ 2016: Koči s Kostkou zvítězili ve dvoukolkách
Značka Citroën nevyla na Barum Czech Rally Zlín, osmém podniku ERC a pátém klání českého ampionátu, naprázdno. Díky posádce Styllex motorsport Martin Koči Luká Kostka (Citroën DS3 R3T MAX) získala vítězství v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou.
Francouzské citroëny se ovem ucházely i o vavříny v první desítce. Největím elízkem byl Francouz Bryan Bouffier za volantem Citroënu DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Při třetím letoním startu v ERC nezačal nejlépe, ale u po RZ4 postoupil na třetí příčku za Kopeckého a Lukjaňuka. A zde vydrel s novým spolujezdcem Gilbertem Dinim a do cíle první etapy, kdy na dotírajícího Kostku měl k dobru 7,9 vteřiny. Ve druhé etapě se projevila lepí Kostkova znalost trati, ale po RZ12 byl Bouffier zpět třetí. Do servisu ovem er pětka dojíděla jen na tři válce a vedení týmu rozhodlo vůz ze závodu stáhnout...
Celá soutě se jela v rychlém tempu, a ač jsem s Gilbertem jel poprvé, vechno fungovalo perfektně. Nějaký čas jsme ztratili na okruhu ve Sluovicích, kde před námi startující auto dostalo hodiny, museli jsme zastavit a zhasnul nám motor. Pak jsme si trochu situaci zkomplikovali se světly na Semetíně, ale třetí místo v polovině závodu bylo výtečné. V naich silách nebylo dret se vedoucí dvojice, ale o třetí místo jsme se dále statečně prali. Proto koda naeho odstoupení,komentoval zlínský start Bryan Bouffier.
Smolně začala ve Zlíně druhá er pětka Maďarů Dávida Botky a spolujezdce Petera Szelese. Na Sluovicích ztratili hodně času a začínali a ze esté desítky. Do poloviny závodu se posunuli u na devatenáctou příčku, aby soutě zakončili jen místo od bodované desítky (11.). Právě v poslední RZ Maják dosáhli nejlepího času, kdy dojeli sedmí.
Bohuel hned na sluovickém okruhu jsme trefili mostek a postihl nás defekt pravé přední pneumatiky. Pak jsme se občas nevyvarovali jezdeckých chyb, ve vyvrcholilo na RZ8 Hoálková, kde jsme v obrovské rychlosti vyletěli na louku a klouzali tam stovku metrů. Tohle jsem nikdy nezail, byla to hrozná krize. Závěr u byl v pohodě, a tak koda předchozích ztrát, nebo jsme nemuseli odjídět ze Zlína bez bodů,okomentoval zlínský start maďarský jezdec.
Nejlepího výsledku tak dosáhla značka Citroën ve dvoukolkách. Martin Koči s Lukáem Kostkou absolvovali krátce po Německé rally dalí těký závod. A po druhém místě v JWRC v Německu, si z Barum rally odvezli vítězné trofeje. V první polovině soutěe to ovem na hladké prvenství vůbec nevypadalo, kdy otěe závodu drel tovární jezdec Opelu Ingram. Po devíti zkoukách chybělo Kočimu na vedoucí příčku necelých čtyřicet vteřin. Tuto ztrátu ovem koický jezdec dokázal během úvodních dvou nedělních zkouek Kaava a Pindula eliminovat a do konce závodu u před sebe nikoho nepustil. Koči s Kostkou si tak v předstihu zajistili český titul ve třídě 5, o celkovém vítězi dvoukolek se definitivně rozhodne a na Rally Příbram, její termín ovem koliduje s dalím podnikem JWRC - Korsickou rally. Po Barum rally činí náskok Kočiho před Dunovským 14 bodů. Ve tak bude v rukou poděbradského jezdce, kterému se sice bude krtat nejhorí bodový zisk, ale Kočiho můe teoreticky přeskočit.
Barumku jsme si parádně uili. Z Deutschlandu jsme byli pěkně rozjetí, avak první den jsme se trochu potrápili s tlumiči. Auto se chovalo zvlátně, nebyli jsme schopni jet na uskákaném rychle. Kdy se ukázalo, e jde o problém s pravým zadním tlumičem, v poslední sobotní etapě zcela vypověděl slubu. Ovem mechanici Gekon racing opět odvedli skvělou práci, auto bylo do neděle stoprocentně nachystané, a tak jsme mohli zaútočit na pičku dvoukolek. Naí prioritou byl český mistrák, ale chtěli jsme se i porovnat s tovární konkurencí, která jezdí velmi rychle. Proto jsem byl rád, e jsme se v neděli dostali do čela a nakonec vyhráli s velkým náskokem. Barum rally jsem si maximálně uil a jsem rád, e spojení Styllex Gekon dokonalo vítěznou sérii při letoních českých startech, řekl v cíli astný Martin Koči.
Soutě se nám moc líbila, byla výborně organizovaná, s velmi pěknými rychlostkami. Z mého pohledu se mi nejvíce líbila nová erzeta Kaava. Také já jsem si domácí závod moc uíval a jsem s výsledkem maximálně spokojený, doplnil Luká Kostka.
Citroën navíc ve Zlíně vybojoval i dalí dílčí prvenství. Bulharka Jekatěrina Stratieva toti s Citroënem C2 R2 Max opanovala hodnocení Dámského poháru. Absolutně skončila 59.