CXPERIENCE CONCEPT: MIMOŘÁDNÝ ZÁITEK
Citroën CXPERIENCE CONCEPT, který značka exkluzivně odhaluje měsíc před zahájením paříského autosalonu, ukazuje na její schopnost rozířit svůj slib Be Different, Feel Good na segment velkých hatchbacků. Tento nový koncepční vůz převrací svým výrazným tvarem zaité principy a ztělesňuje přínosy programu Citroën Advanced ComfortŽ.
Citroën si při příleitosti Světové konference věnované nové C3, na ní se selo téměř 2 000 zástupců značky z více ne 36 zemí, připravil překvapení ve formě koncepčního vozu CXPERIENCE, který se objeví na nadcházejícím paříském autosalonu. Hatchback o délce 485 cm ilustruje vůli značky Citroën prosadit se na území luxusních vozů a rozířit v tomto segmentu svůj slib Be Different, Feel Good. Jde o zcela nový mimořádný tvar vozu určený na mezinárodní trhy, který znamená novou etapu a nový ofenzivní krok ve strategii značky.
Pro tento poslední výtvor, který je vyuívá know-how značky a odkazuje na její historii, je charakteristický celkový komfort vytvářející skutečný podpis značky Citroën. CXPERIENCE CONCEPT je nejnovějím zástupcem programu Citroën Advanced Comfort Ž, jeho cílem je pohoda a komfort posádky. Tento program, který je přítomen ve vech etapách přípravy vozů a řídí se vývojem očekávání zákazníků, doprovází stylistický, technický a technologický vývoj nových modelů značky.
1. ODVÁNÝ MIMOŘÁDNÝ DESIGN
Osvědčená identita
Koncepční vůz CXPERIENCE jedinečného výrazného tvaru reinterpretuje principy velkého hatchbacku na území, které je pro značku a její historii velmi důleité. Koncepční vůz CXPERIENCE, který je propracovaný do posledního detailu, nabízí aerodynamický design, jeho rejstřík tvarů a stylů je pro Citroën typický a vozy značky jsou díky nim snadno rozeznatelné a zapamatovatelné.
CXPERIENCE CONCEPT je dílem designérských týmů z Vélizy, kteří při své práci navázali na nové stylové principy značky. Jejich inovativní přístup se zvnějku inspiroval od světa high-tech a zevnitř od nábytkářství a cestování.
Na koncepčním vozu CXPERIENCE na první pohled upoutá dynamický tvar a důmyslně propracované dveře, kdy se zadní otevírají proti směru jízdy. Z jeho odváných linií, které se snoubí s velkorysými křivkami a hladkými objemy, je jsou vyjádřením vlastního stylistického jazyka vozu, vyzařuje pocit dynamiky.
CXPERIENCE CONCEPT má výrazné proporce (délka 485 cm, ířka 200 cm), velmi nízký strop (výka 137 cm) a velmi krátké převisy (rozvor 300 cm) a za svou impozantní postavou ukrývá plynulé tvary. Luxusní vzhled vozu, který je posazený na velkých 22palcových pětipaprskových kolech, podtrhuje i zelinkavý perleový odstín Mizuiro, symbol modernosti, klidu a střídmosti.
Při pohledu zepředu potvrzuje koncepční vůz čistotu svých linií prostřednictvím zcela nového světelného podpisu, v něm se opakuje téma dvou úrovní světel, které je pro Citroën typické. CXPERIENCE CONCEPT nabízí i dalí prvky, jako je hladká přední strana a specifická maska chladiče. Logo ve tvaru dvojitých ípů se táhne a ke světlometům a zdůrazňuje tak ířku vozu. Pozornost byla věnována předevím světlům pro denní svícení ve tvaru písmene V, která vozu dodávají technologický pohled. Tvoří ho tenké, 3 mm iroké lamely, mezi nimi jsou zabudovány směrovky. Ve spodní části doplňuje světelný podpis 3 směrové světlomety s LED diodami na kadé straně vozu. Přední blatníky jsou pro větí účinnost opatřeny pilotovanými otvory vzduchu. Na kadé straně se otevírají a zavírají mobilní klapky, které přispívají k větí aerodynamice při jízdě a praktičtějímu manévrování.
Charakter koncepčního vozu potvrzují zezadu i výrazné blatníky a okno víka zavazadlového prostoru konkávního tvaru, které má ve spodní části zabudovaný mobilní spojler pro větí aerodynamiku. Zadní světla s 3D diodami a optickým vláknem jsou také ve tvaru písmene V. Směrovky zabudované v jejich středu a ukryté pod jemnou chromovanou lamelou dodávají vozu CXPERIENCE CONCEPT jedinečnou technologickou identitu.
Tento světelný celek je zasazený do černé technické zóny, která ladně kopíruje hranu zavazadlového prostoru velkého hatchbacku a podtrhuje ířku celého vozu. Zadní stylizované ípy tvořící logo jsou stejně jako u nejnovějích vozů značky v černě lakované verzi.
Dalím stylovým prvkem, který přispívá k jedinečné osobnosti koncepčního vozu CXPERIENCE, jsou zadní dveře otevírané proti směru jízdy. Hermetický tvar dveří sahá po střechu a umoňuje otevření v úhlu 90° (v ose kola), co usnadňuje nastupování. Nabízejí úasný pohled do prostorné a luxusní kabiny. Jde o dokonalé ztělesnění komfortu, které funguje jako pozvání k cestě.
Ladně plynulý interiér
Kabina vozu CXPERIENCE CONCEPT, která se inspirovala ve světě architektury, dekorací a nábytku, byla zkoncipována ve velmi současném stylu. Interiér byl realizován z luxusních materiálů, v osvěujícím citrusově lutém odstínu, který je synonymem optimismu a čerstvosti.
Palubní deska byla kromě jednoramenného volantu, který odkazuje k historii značky, zkoncipována čistě horizontálně. Působí trojrozměrně, jako rozříznutá trubka sahající od pravých zadních dceří po levé zadní dveře. Posiluje okamitý dojem lehkosti, prostornosti a volného místa. Její provedení ve lutých tónech zvyuje nevídanou vizuální kontinuitu mezi jednotlivými prostory určenými pro řidiče a posádku.
Sedadla, jejich provedení byla věnována mimořádná pozornost, jsou potaená teple lutou látkou, která působí jako měkké čalounění. Opěradla i palubní deska pouívají světlé dřevo ořechu. Vnitřek dveří je dutý a vyrobený z kvalitních materiálů. Geometrický zelenkavý vzor látky odkazuje k odstínu karoserie a kontrastuje se stylem interiéru. Plochá a měkká palubní deska byla vytvořena na míru. Je potaená tmavou texturovanou kůí s nestrukturovaným designem. Pečlivou práci věnovanou barvám a materiálům podtrhují chromované prahy.
Celý tým designérů seřídil stejnou vizí vytvořit nový luxusní sedan určený na mezinárodní trh, který překročí běné zavedené principy a konkretizuje hodnoty značky pojmenované jako Optimistic, Human a Smart.
Alexandre MALVAL, ředitel design centra společnosti Citroën
02. PROGRAM CITROËN ADVANCED COMFORTŽ POUITÝ U LUXUSNÍHO VOZU
Se značkou Citroën je odjakiva úzce spjatý pojem komfortu a jejím opravdovým podpisem se stal Confort Citroën. Ten dnes zahrnuje globálnějí rozměr a celou řadu kritérií, jako je prosvětlení, prostornost, ergonomie nebo konektivita. Vechna tato kritéria přispívají k pohodě těla a ducha a podporují komunikaci a sdílení na palubě koncepčního vozu CXPERIENCE.
Přispění k pohodě těla a ducha
Citroën se při koncipování vozu CXPERIENCE CONCEPT řídil programem Citroën Advanced ComfortŽ, který k přepracovaným principům komfortu přináí moderní vizi a know-how značky.
CXPERIENCE CONCEPT působí jako hermeticky uzavřený prostor, který je díky vyspělému modulu tlumičů s progresivními hydraulickými dorazy odfiltrovaný od vnějího světa a nerovností vozovky. Tato exkluzivní technologie značky Citroën, která byla představena před několika týdny, umoňuje výrazně zvýit kvalitu odfiltrování bez ohledu na nerovnosti vozovky a současně zaručuje mimořádné potěení z řízení. Výsledkem je dokonalý komfort typický pro Citroën.
Celý velký luxusní vůz je nasměrovaný na pohodu posádky a ihned po nástupu na palubu vytváří dojem dokonalého komfortu řidiče i vech cestujících.
Na palubě bylo ve vymyleno tak, aby byla pohoda těla co nejvyí. Sedadla jsou prvkem vozu, s ním je tělo cestujících nejvíce v kontaktu. Prostorná a obepínající sedadla vozu CXPERIENCE CONCEPT nabízejí jedinečnou měkkost a podporu díky pruné pěně s tvarovou pamětí, výsledkem je vynikající záitek z cestování. Řidič a spolujezdec vepředu mají k dispozici velká samostatná a velmi pohodlná sedadla. Atmosféra připomínající obývací pokoj je zachována i ve 2. řadě, kde na cestující čekají výrazně obepínající sedadla. Fyzické pocity zvyuje spojení pohodlných a přírodních materiálů. Aby se z kadé cesty stala přátelská a klidná chvíle, vytvořili designéři přední sedadla tak, aby cestující vzadu získali díky zetíhlení horní části opěradel a posunutí opěrek lepí výhled.
CXPERIENCE CONCEPT se můe pro dovrení této uklidňující atmosféry spolehnout na velké objemy a důmyslné odkládací přihrádky usnadňující kadodenní ivot. Vnímání prostoru vyzařuje i z palubní desky a jejího grafického zpracování. Středová konzola je oblá, vepředu nabízí funkční přihrádku s přihrádkou na nabíjení chytrého telefonu pomocí indukce. Ke komfortu a pohodě cestujících přispívají i dalí odkládací přihrádky prakticky rozmístěné po kabině.
K pohodě na palubě přispívá i péče, která byla věnována osvětlení, je je rovně součástí programu Citroën Advanced ComfortŽ. Kadý člen posádky tak můe vyuít prostoru plného světla díky velkým bočním proskleným plochám táhnoucím se podél celé kabiny a dvěma střením oknům zasahujícím přes celou střechu. Díky vnitřnímu osvětlení i osvěovači vzduchu jsou cestující ponořeni do prostoru Feel Good, jakési bubliny pohody, kde je příjemné nabírat sílu.
A konečně pro zajitění klidu řidiče a odlehčení jeho duevní zátěe jsou některé informace promítané do jeho zorného pole, na irokou litu Head-up displeje.
Podpora komunikace a sdílení
Koncepční vůz Citroën CXPERIENCE je moderní a zcela odpovídá programu Citroën Advanced Comfort Ž, je útulný, pohodlný a nabízí iroké monosti mobilního připojení. CXPERIENCE CONCEPT je vybaven intuitivním rozhraním člověk-stroj, jeho cílem je zajistit propojení mezi řidičem a posádkou prostřednictvím jejich přístrojů. Technologická inteligence podporuje komunikaci a zefektivňuje vyuití vozu a jeho vybavení. Slouí posádce na předních i zadních sedadlech a zdůrazňuje vůli značky věnovat zvlátní pozornost cestujícím, kteří jsou plnohodnotnými účastníky cest.
Středobodem kabiny je panoramatický displej 19" s formátem 16:3, který je pozoruhodně zabudován do středu palubní desky. Jsou na něm seskupeny ovladače vozu, take palubní deska mohla být zbavena zbytečných ovladačů a zvyuje dojem ířky a prostoru, který vládne na palubě. Velikost displeje usnadňuje pouívání, vely se na něj vechny funkce: klimatizace, podpůrné prvky řízení, navigace a audio-video funkce. Tento dotykový středový displej je tvořen několika zónami a řidič i spolujezdec mohou podle potřeby zvolit nakonfigurovatelný systém více oken 1/3 -2/3 či 2/3 -1/3 nebo plný displej. Celý systém umoňuje vyuívat navigaci a získávat informace o trase, zvolit si vlastní hudbu nebo sledovat oblíbený film. Aby vůz CXPERIENCE CONCEPT také zajistil propojení mezi vozidlem a okolním světem, nabízí online sluby, například otevírání vrat na dálku nebo zajitění doručení dodávky do místa bydlitě.
Propojení přístrojů a spoutění některých funkcí vozu zajiují dva dalí prvky: smartphone a přenosný tablet. Středová konzola vepředu je opatřena drákem telefonu. Ten se dobíjí magnetickou indukcí, je propojen s displeji a slouí jako startovací klíč a jako spoutěč různých nastavení (komfort, fotky, videa atd.).
Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici přenosný tablet. Tablet uloený v elegantním pouzdře jim umoňuje nastavovat současně sedadla nebo klimatizaci a nabízí intuitivní a zábavné sdílení dat médií (media sharing), zejména prostřednictvím nové aplikace Share with U. Tato nová sluba umoní snadno sdílet se spolucestujícími mediální soubory (hry, hudba, videa) a pouívat je při jízdě. Tuto novinku bude moné otestovat na paříském autosalonu.
Citroën CXPERIENCE CONCEPT sází na high-tech systém zajiující pohled dozadu za vůz. Kromě přední a zadní kamery jsou zde dvě boční nenápadné kamery na místě tradičních vnějích zpětných zrcátek. Záznamy z kamer jsou přenáeny na malé digitální displeje, které jsou opatřeny chromovanou litou a jsou umístěny podél dveří, ve stejném dekorativním prvku jako reproduktory a větráky.
Toto optimální zobrazení okolí vozu v úhlu 360° Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ... Komentáře