Ani rozmarné počasí vítězství citroënů neohrozilo
Český ampionát má za sebou nevídanou soutě. Do průběhu Rallye Český Krumlov výrazně zasáhly rozmary počasí. Posádky potrápil nejen silný dé, ale dokonce kroupy a hustá mlha. Loterií se stala i volba pneumatik. Ale i přes tyto nepříznivé podmínky se posádkám Citroën dařilo. Miroslav Jake skončil třetí absolutně, Martin Koči opanoval stejně jako na umavě kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou.
Gemini clinic rally team s Mirkem Jakeem zvládl českokrumlovskou soutě excelentně. Valaský jezdec se i přes sívání s novou spolujezdkyní Marcelou Ehlová usadil s vozem Citroën DS 3 R5 na čelních pozicích a v nabité konkurenci si dosahovanými časy udroval místa mezi pěti nejrychlejími posádkami Rallye Český Krumlov. První etapu zakončil na pátém místě, 2,3 vteřiny na čtvrtého Jana Černého. Ve druhé etapě následně profitoval z Černého ztráty, na druhou stranu stále nevzdával ani atak třetí příčky Jana Dohnala. Jeho pochybení v tankovací zóně nakonec darovalo třetí příčku Jakeovi s Ehlovou. Pro Mirka to bylo první podium od Rally Vsetín 2014.
S Marcelou jsme si od prvních kilometrů na budějovickém výstaviti sedli a solidně jsme zvládli i úvodní den, který byl extrémně náročný. Měl jsem ze zkouek respekt, ale projeli jsme celý pátek v dobrém tempu. Asi by to lo i rychleji, ale za daných podmínek jsem vsadil na jistotu. Navíc v noční sekci jsme jeli tvrdí gumy, protoe jsem očekával, e tra u více oschne, ale podmínky zůstaly stejné, navíc se přidala mlha.
V sobotu jsme zůstávali na dostřel Honzovi Dohnalovi, ale asi bychom na Lipně nezajeli ten čas, který bychom potřebovali. Bohuel on chyboval u před startem, kdy tankoval mimo tankovací zónu a viděli ho sportovní komisaři. Tím pádem jsme v závěru zvolnili a třetí příčku si pohlídali, zhodnotil krumlovský start Mirek Jake.
Martin Koči se spolujezdcem Lukáem Kostkou nastupovali na start Rallye Český Krumlov v pozici lídrů klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou, ale právě tato pozice se jim stala osudnou. Na rychlostních zkoukách čekaly jejich Citroën DS3 R3T MAX ty nejhorí moné podmínky, co se podepsalo na průběném pořadí. Koický jezdec se ovem nevzdal a i přes zruení obou průjezdů RZ Malonty se nakonec po závěrečné rychlostní zkouce vyhoupl na první místo hodnocení dvoukolek. Se sekundovým náskokem na Filipa Maree.
První etapa byla hodně hektická. Hned na druhém testu Romitál nás při průjezdu potrápily padající kroupy a jízda byla spíe bojem o přeití. A v podobném duchu pokračoval i celý první den. Ve vyvrcholilo extrémně hustou mlhou na druhém průjezdu testu Kohout Sv. Ján. V takových podmínkách jsem se rozhodl neriskovat a nechat případné souboje na druhý den závodu. Navíc se posádkám za námi přidělovaly časy, take jsme pořádně ani nevěděli, jak si vlastně průběně stojíme. Ve druhé etapě bohuel dolo ke zruení obou průjezdů Malont. Ale kdy jsme viděli podmínky na trati při volném průjezdu, určitě se pořadatelé rozhodli správně. My jsme nicméně museli útočit jen na zbytku ´erzet´, co se nám dařilo. A nakonec z toho bylo vítězství ve dvoukolkách i ve třídě 5, z čeho máme s Lukáem velkou radost, popsal Martin Koči, jen kromě vítězství ve dvoukolkách obsadil v absolutní klasifikaci patnácté místo.
Tradičně silné zastoupení měla značka Citroën ve třídě 6. Soutě výtečně rozjel René Dohnal a v první sekci atakoval stupně vítězů třídy. V noční části se propadl na estou příčku, bohuel v průběhu druhé etapy ho zastavil technický problém se spojkou.
Český Krumlov byl podnikem, na kterém jsme si po smolné umavě chtěli spravit chu. Závod sliboval nevlídné počasí a náročné rychlostní zkouky. Začali jsme skvěle a dreli se na dostřel top 3 ve třídě. Bohuel v noci padla hustá mlha, kdy nebylo vidět ani metr před auto. Kohout byl jednoznačně nejtěí zkouka, jakou jsem kdy v kariéře jel. V součtu se patnou funkčností interkomu jsme ztratili spoustu cenných vteřin a klesli na hranici první pětky. V sobotu jsme se bohuel svezli jen tři rychlostní zkouky, ne se střihnul roubek na spojce, čím pro nás závod skončil, smutnil René Dohnal.
Spolehlivost modelů C2 R2 MAX ale dokladovali dalí jezdci Luká Pondělíček, Vratko Kubík (zvítězil ve třídě v RZ4) a Zbyněk Baller, kteří českokrumlovskou soutě zdárně dokončili. Pondělíček na sedmém místě ve třídě, Kubík jako osmý a Baller jako třináctý.
Předpověď počasí nenaznačovala ani v nejmením to, co mělo přijít. Navíc jsme se během závodu ani jednou netrefili do správné volby gum. Pro první sekce jsme zvolili měkký slick, co pro Romitál nebylo optimální. RZ Svince vak znamenala nae první letoní vítězství ve třídě 6. Pro druhé průjezdy jsme přezuli na mokrý slick. Na RZ5 Romitál dolo, z důvodu patného značení nehody ze strany pořadatelů, k naemu kontaktu s havarovanou posádkou č. 54, čím jsme přili o příkopový světlomet a dolo k ohnutí levého ramene. To mělo za následek nai velkou krizovku v RZ6, kterou jsme natěstí ustáli. Závěr dne navíc provázela hustá mlha, se kterou Vratko neměl zkuenosti a ´erzetu´ dojel na jistotu. Spát se tak lo na devátém místě.
Na sobotní etapu jsme se těili, avak jsme opět patně obuli. Mokrá varianta slicku se zdála jako dobrá volba pro dlouhé Malonty. Ty ovem byly zrueny
Proto byla koda, e jsme se o této skutečnosti nedozvěděli od pořadatelů mnohem dříve. Pro dalí sekci jsme proto zvolili suchý slick. Jaké vak bylo nae překvapení, kdy necelých deset minut před naím startem na Lipně dolo k mohutné průtri mračen a z pěkného svezení se stal boj o holý ivot
Bohuel dé smáčel i následující RZ Romberk. Na poslední RZ Lipno jsme zvolili mokré obutí, ale i tak dolo k naí mení nehodě, hned po několika stovkách metrů, kdy jsme se ´utkali´ s turistickým rozcestníkem. Tím pádem jsme se rozhodli soutě v klidu dojet, nebo jsme chtěli vidět cílovou rampu, podělil se o své dojmy spolujezdec Vratka Kubíka Pavel Zalabák.
Poprvé v sezoně se v Českém Krumlově představila Barbora Holická, startující s vozem Citroën DS3 R1. Bára zakončila soutě na čtvrtém místě ve třídě 9, za trojicí rychlých civiků.
První část závodu nestála za nic a bohuel se to moc nezlepilo ani za tmy, kdy se přidala hustá mlha. Byla jsem pokadé ráda, e jsem viděla cílové vlajky kadé erzety. V sobotu jsem si uívala zkouku Romberk, naopak na prvním Lipně jsme chytili ílenou průtr mračen. Ale na druhém průjezdu jsme si překvapivě spravili chu, zlepili jsme se o minutu a hezky se svezli. Obrovský respekt ze závodu se nakonec v cíli proměnil v radost a kousek hrdosti, e jsem to nevzdala, co jsem chvílemi i chtěla
, ohlédla se za krumlovským startem Bára Holická.
Celou soutě provázely mnohdy nepředvídatelné klimatické podmínky, klíčová tedy byla předevím správná volba pneumatik. Jsem rád, e i přes tuto situaci vozy Citroën zabodovaly. komentoval jihočeský závod éf stáje Gekon Racing a oficiální distributor závodních vozů a dílů Citroën Tomá Pletka. Gekon Racing zajioval nejen vůz DS 3 R3 max pro Martina Kočiho, ale i zázemí Citroën-Total pro VIP hosty. Velké díky patří celému týmu Gekon za perfektně odvedenou práci a Mirkovi s Martinem za reprezentativní výsledky.