Suverénní vstup Martina Kočiho do českého mistráku
Rally umava Klatovy odstartovala seriál MČR v rally 2016 a k radosti fanouků francouzské značky se vozy Citroën objevily v hodnocení hodně vysoko. Zejména Martin Koči s Lukáem Kostkou, ambasadoři značky Citroën v roce 2016, opanovali s výrazným náskokem klasifikaci dvoukolek.
Martin Koči se spolujezdcem Lukáem Kostkou, na voze Citroën DS3 R3T MAX opanovali závod stylem start cíl. Výraznou převahu naznačili u na úvodní divácké zkouce na Čínovském okruhu a své vedení během úvodní večerní etapy navýili na rovnou minutu. A v jejich taení za vítězstvím v hodnocení dvoukolek a třídy 5 zdárně pokračovali i na sedmi vlokách druhého dne. Během závodu byli mezi vozy s jednou poháněnou nápravou nejrychlejí v deseti zkoukách z dvanácti. Absolutně skončila dvojice stáje Styllex na devatenáctém místě.
umava byla krásným závodem, který jsme si s Lukáem hodně uívali. Má poměrně specifické tratě, přitom velmi náročné a také rychlé. Pár posledních závodů jsme odjeli na otolině, a tak jsme si na začátku zvykali i na asfalt. Stejně jako na specifika protikatovacích zábran téměř v kadé zatáčce. Kromě průběhu závodu vylo parádně i počasí. Byl to pravý opak seznamovacích jízd, při kterých jetě poletoval sníh a ráno byly teploty kolem nuly. Závod jsme odjeli bez problémů, i kdy v úvodu jsem úplně nebyl spokojený se svou jízdou. Ale konečný výsledek na to dal zapomenout a vechny v týmu potěil. Taky jsem byl rád, e jsme se opět ukázali v Česku, kde máme mnoho partnerů a také fanouků, zhodnotil klatovský start třiadvacetiletý Koči, jen se dále představí v Českém Krumlově.
Vůz Citroën DS3 R3 max pro slovenskou-českou posádku připravuje Gekon Racing. éf milovické stáje Tomá Pletka závod okomentoval: Cíl, který jsme si před Rally umava stanovili, jsme naplnili. Martin s Lukáem předvedli skvělý a vyrovnaný výkon. Nyní musíme přestavit auto do otolinové specifikace a soustředit se na první závod JWRC 2016 Vodafone Rally Portugal.
Na čelní pozice v absolutní klasifikaci si dělal zálusk se svým Citroënem DS3 R5 Miroslav Jake. A sedmý čas na úvodním Čínově tomu nasvědčoval. Ale v dalí sekci se posádka potýkala s technickým problémem, co znamenalo propad do druhé desítky průběného pořadí. Po opravě vozu se Jake, kterého nově navigoval Michal Drozd, pustil do stíhací jízdy. V sobotní ranní sekci zajel dva esté a jeden pátý čas (RZ8). To posunulo ronovského jezdce do první desítky, ale bylo to zároveň maximem moného
Jake s Drozdem tedy dokončili úvodní podnik MČR na devátém místě absolutně.
Na startu úvodního Korábu nám něco prasklo. Byl z toho problém v zadním diferenciálu, kvůli kterému jsme ztratili hodně času. Dostat se proto jetě výe nebylo reálné. Nyní se u nemohu dočkat na evoluci ´er pětky´, kterou budeme mít pro Rallye Český Krumlov, uvedl Miroslav Jake.
Mrzí mě, e jsme nebyli schopni dodat kompletní díly pro upgrade vozu DS3R5 Mirka Jakee. Doufejme, e pro Rally Český Krumlov bude ve v pořádku a budeme moci porovnat konkurenceschopnost nové evoluce s ostatními vozy kategorie R5., zhodnotil situaci Tomá Pletka z Gekon Racing, který je také oficiálním distributorem pro Česko, Slovensko a Maďarsko závodních vozů a dílů Citroën.
Na startu nechyběla ani čtveřice vozů Citroën C2 R2 MAX třídy 6, které pilotovali Luká Pondělíček, René Dohnal, Vratko Kubík a Zbyněk Baller. Pondělíček s Kubíkem zdárně absolvovali kompletní porci kilometrů, Dohnal bral body alespoň za druhý den, do kterého naskočil díky superally. Pro Ballera skončil závod v půli druhé etapy, kdy byl na popud technických komisařů vyloučen.
Do závodu jsem odstartoval s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou, v autě jsme si parádně sedli, spolupráce zafungovala, stejně jako celý závod po stránce organizace. Bohuel v pátek nás potrápil problém s redukčním ventilem brzdného tlaku zadní nápravy, ale hlavně zdrení startovního pole na RZ2. Neměli jsme toti světelnou rampu a třetí ´erzetu´ jsme dojíděli za totální tmy. Proto nám kluci startující dříve hodně odskočili.V sobotu jsem chyboval v jednom odbočení krátce po startu RZ7. Do disku se nabralo bláto a auto hrozně vybrovalo. Hodně jsem znejistěl a zpomalil, na RZ9 jsme se zase přetočili a museli couvat.
´Cé dvojka´ je prostě vývojově staré auto a moderním ´er dvojkám´ je těké konkurovat. Přesto mohlo být nae umístění o něco lepí. Tak snad za měsíc na Rallye Český Krumlov, řekl Luká Pondělíček.
Před závodem jsem si při squashi vyhodil pravé rameno a doktoři moji účast nedoporučili. Ale samozřejmě jsem v Klatovech nemohl chybět. A rameno nakonec bylo tím nejmením problémem. Bohuel u v průběhu druhé sekce odeel snímač a my ho tři minuty měnili. Poté se projevily problémy s řazením a v servisu po RZ3 jsme odstoupili. Po opravě jsme nastoupili do druhé etapy a úvodní sobotní zkouku jsme dojeli čtvrtí ve třídě, ale poté se znovu objevil problém s řazením, který nás v podstatě trápil celý den. Vyústil i v couvání v jednom odbočení. umava byla jedno velké trápení, ale snad jsme vechny závady dokázali identifikovat, aby se neopakovaly. Na konkurenci s peugeoty evidentně stačíme, ale musí ve fungovat
ohlédnul se za klatovským startem René Dohnal.
Po tankovací zóně v Buděticích jsme se postavili kousek od naeho doprovodného vozidla. Nic jsme si tam nebrali, ale techničtí komisaři to prostě nazvali zakázaným servisem, objasnil příčinu vyloučení spolujezdec Zbyňka Ballera Martin Trlifaj.
Je skvělé, e v kategorii R2 se stále objevují vozy C2 R2 MAX. Vozy konkurenčních značek jsou vývojově mnohem mladí, ale myslím, e vůz C2 R2 MAX je stále dobré nářadí v dané kategorii. uvedl k výkonu Citroën C2 R2 max na umavě Tomá Pletka.