Citroën C - Elysée WTCC v novém kabátě
Větina týmů, která bude startovat v mistrovství světa FIA World Touring Car 2016 si dala dostaveníčko na okruhu Vallelunga v Itálii, kde absolvovala dvoudenní testování. José María López a Yvan Muller se představili ve vozech Citroën C-Elysée WTCC Citroën Total Teamu v nových barvách.
Vůz ověnčený dvěma tituly mistra světa potvrdil svou vítěznou pověst, kdy dosáhl esti nejlepích časů ze sedmi moných. Potvrdila se správnost vývoje aerodynamických prvků, na kterých se u Citroënu C-Elysée WTCC pracovalo přes zimu. Přesto dvojnásobný mistr světa na sebe strhával pozornost víc pro nový vzhled. Po dvou sezonách s dominancí bílé a edé barvy je nyní karosérie Citroën Total Teamu hlavně kombinací matné a lesklé červené barvy.
Oba piloti, José María López a Yvan Muller, si na testy odskočili přímo z enevské Motor Show, a byli astní, e opět sedí za volantem auta na okruhu nedalo Říma. První testovací den se odehrával za slunečného počasí. Dopoledne nastavil nejlepí čas José María López, aby pak Yvan Muller převzal vedení. Nejlepí čas dne ale zajel Mehdi Benani, který začíná druhou sezonu v Citroënu C-Elysée WTCC v týmu Sébastien Loeb Racing.
Druhý den byl pouze 40 minutový program. V obou dopoledních testech na suché i mokré dráze byl nejrychlejí Yvan Muller. Podmínky se měnily díky deti, bouřce a tajícímu sněhu. Odpolednímu programu u vládl José María López. Rodák z Argentiny tak zajel nejrychlejí časy v pěti testovacích jízdách.
FIA WTCC mistrovství světa začne ve Francii na okruhu Paul Ricard 1. - 3. dubna 2016.
Co také řekli...
Yves Matton, éf Citroen Racing: Měsíc před ostrým startem sezony 2016 jsme ve společném testu s naimi soupeři potvrdili výkonnostní úroveň Citroenů C-Elysée WTCC. Nae cíle jsou sice jednoduché, ale jejich dosaení jednoduché nebude: chceme udret titul v obou kategoriích - v Poháru konstruktérů i mezi piloty z let 2014 a 2015. Ná tým stojí na váni, nadení a skromnosti a spojují ho ambice společné s naimi dvěma piloty. Pechito a Yvan dohromady vyhráli posledních est z osmi titulů FIA WTCC. Oni jsou nejlepím tandemem, a proto na sebe berou výzvu získat třetí korunu po sobě. Oba jsou stejně lační po vítězstvích, za nimi odstartují stejně jako v minulosti za stejných podmínek.
José María López: Čeká nás velmi zajímavá sezona, s novými vozy a s minimálními změnami mezi piloty. Změny pravidel poznamenají přístup k závodním víkendům. Myslím, e týmový duch bude mnohem důleitějí ne kdykoli předtím. A proto je Citroën Racing tím nejlepím týmem, v jakém jsem kdy byl. Yvan a já jsme těsně spolupracovali po dva roky a vytvořili jsme si vztah zaloený na vzájemném respektu a stejných cílech - dostat Citroën a na vrchol. Přes zimu jsme se zaměřili na to, abychom udělali pokrok, ale nyní je těké vylepovat auto tak úspěné, jakým Citroën C-Elysée WTCC je. Jakákoli změna zabere mnohem více času ne v minulosti, protoe inenýři musí ve analyzovat a ověřit, aby byl vývoj opravdu prospěný. Pro nás to bude obzvlá komplikované, nebo musíme počítat hlavně s přítěí 80 kg, kterou povezeme na startu mistrovství. Kadý od nás bude očekávat pokračování vítězné série, ale myslím, e konkurence bude zase silnějí. Uděláme maximum pro to, abychom vyhráli opět oba tituly a také si je uili.
Yvan Muller: Pokadé je to velice vzruující vstupovat do nové sezony. Po měsících přestávky je člověk trochu nejistý, ne se vrátí do akce, ale vidím, e jsme přes zimu odvedli dobrou práci ve srovnání s konkurencí. Jako kadý rok přináí WTCC dalí díl inovací. Přichází nejen nový výrobce, ale také nová pravidla, která změní taktiku. Moje ambice jsou stále stejné, od doby, co závodím v tomto ampionátu, neustále končím na pódiu. A tento rok nebude jiný, pokud mono bych chtěl získat pátý titul mistra světa. Udělám vechno pro to, abych tohoto úspěchu dosáhl. To je součást mé práce pilota.