Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / Co nového chystá Citroen
|< < 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 ... 71 > >|
27.09.2017 18:25 - Re: Co nového chystá Citroen 3097815
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
pro nekoho je to realita ,pro nekoho nesmysl...a jsem pro realitu tak otevri oci mame rok 2017


evidetně žijete v nějaké vlastní realitě Většina těch věcí které MS02 kritizuje ve svém příspěvku (kromě adaptivního tempomatu/čtyřzonové klimatizace) měla C5 ve výbavě. Takže jak klesala výbava ?

Můžeme spolu polemizovat, že výběhový model, kterému vedení uměle prodloužilo kariéru (a který měl mít nastupce koncem roku 2014) nemá některé prvky, které mají automobily v roce 2017, ale je docela nesmysl napsat, že od uvedení C5 výbava klesala a proto ji nikdo nekupoval. Jestli si někdo myslí, že vyhřívaný volant nebo vzpěra kapoty by zvedla prodeje C5 na dvojnásobek tak je s prominutím na hlavu.....To je nesmysl non plus ultra. Sorry.

27.09.2017 20:41 - Re: Co nového chystá Citroen 3097841
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
on to myslel s tym klesanim ze postupne prestali montovat do novsich aut niektore veci co spominal

27.09.2017 20:47 - Re: Co nového chystá Citroen 3097842
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ve vlastni citroen realite jsi bohuzel v tomto pripade ty
ty jsi videl X7 s komplet vyhrivanim ?? ,ja tedy ne ..to je priklad
porovnej si ceny a vybavu a prostor jednotlivych aut oproti (v novote) X7
nemusis chodit daleko..podivej se napriklad na slepici (skodovka) porovnej prostor SuperB a X7..je to jinde bohuzel..ano slepice je o tridu vejs ale ve srovnatelne cene..jo v aute za mega bych chtel otevrit kapotu a nehledat klacek..takovych drobnosti najdes mnoho a kdyz se sectes je to pruser ...
navic kdyz napriklad C4 Picasso ma lepsi prvky vybavy nez X7

27.09.2017 21:46 - Re: Co nového chystá Citroen 3097853
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No Citroen byl snad odjakživa tak o 10 let napřed a najednou je 10 let pozadu. Jestli takto bude pokrařovat tak zazdí další značku (ta se tak trošku dostala dopopředí) X7 je s výbavou tam kde byly dříve ostatní automobilky oproti Citroenu.

28.09.2017 08:00 - Re: Co nového chystá Citroen 3097912
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
No Citroen byl snad odjakživa tak o 10 let napřed a najednou je 10 let pozadu. Jestli takto bude pokrařovat tak zazdí další značku (ta se tak trošku dostala dopopředí) X7 je s výbavou tam kde byly dříve ostatní automobilky oproti Citroenu.


Tohle je jen dalsi iluze a hlavne poradnej nesmysl. Citroen byl naposledy takhle moderni pred 50ti lety, kdyz uvedli DS. To bylo na svou dobu revolucni auto, jenze od te doby to slo s nema pekne z kopce. Kdyz zkrachovali a prevzalo je PSA, tak doslo k racionalizaci produkce. Vedeni nechalo dobehnout nektere rozpracovane projekty a nektere (SM) zarizlo. V 90 letech kdy se prodavala Xantie a XM tak oba tyto vozy ve vybave zaostavaly za nemeckou i Italskou konkurenci, od motoru pocinaje a vybavou konce. Jejich jedinym naskokem byl jedinecny podvozek, u XM jista davka avandgardy, ale ze by byly 10 let napred pred ostatnima ? Jako v cem presne ? To je proste nesmysl. Pochopte konecne, ze pod vedenim PSA se z Citroenu stala obycejna tuctova automobilka a tento trend evidentne dale pokracuje

28.09.2017 08:45 - Re: Co nového chystá Citroen 3097917
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
v cem presne bylo napred ? tebou zminovane XM bylo napriklad prvni auto ktere melo multiplexni vedeni
nebo treba design ?? nebo si skus vyhledat neco o Xantia Activa,,nebo se koukni kolik bylo 7 mistnich kombi,resp aut s tremi radami sedadel v dobe ery CX..nebo se koukni na 2CV...tvar zubu v prevodovkach je v podstate stejny dodnes ...to vse je Citroen
trosku si protirecis

28.09.2017 11:03 - Re: Co nového chystá Citroen 3097949
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
v cem presne bylo napred ? tebou zminovane XM bylo napriklad prvni auto ktere melo multiplexni vedeni
nebo treba design ?? nebo si skus vyhledat neco o Xantia Activa,,nebo se koukni kolik bylo 7 mistnich kombi,resp aut s tremi radami sedadel v dobe ery CX..nebo se koukni na 2CV...tvar zubu v prevodovkach je v podstate stejny dodnes ...to vse je Citroen
trosku si protirecis


a čím si protiřečím ? o designu XM jsem psal v předchozím příspěvku, Activa -SC.CAR spadá pod hydropneumatické odpružení, které jsem také zmínil jako jedinou opravdovou přidanou hodnotu kterou Citroen nabízel. Co tam mᚠdál ? Pořád jsem se nedozvěděl v čem byli minimálně 10 let před ostatními automobilkami ?

28.09.2017 11:16 - Re: Co nového chystá Citroen 3097951
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
takymi standartami ako napr. rozblikanie smeroviek pri prudkom brzdeni, C5 1 to napr mala ako standartnu vec, BMW to v 2006 ci kedy propagovalo ako uzasnu bezpecnostnu novinku

ono toho bolo dost, len oni to nepropagovali, teraz je to bieda

28.09.2017 11:20 - Re: Co nového chystá Citroen 3097953
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To je Jumepe asi zbytecne del42sa je nakazenej sipkama v plnem rozsahu a na realny pohled uz proste neni kapacita

28.09.2017 11:25 - Re: Co nového chystá Citroen 3097955
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
pořád čekám na tu odpověď v čem byl Citroen 10 let napřed před ostatníma, Když vynechám hydropneumatiku o které jsem už psal nebo DS.

PS: speciálně pro tebe autodiagnostiko, mutiplexní sí nevymyslel Citroen, ale pracovalo na ní PSA od roku 1986 ve spolupráci s Renaultem a Boschem

28.09.2017 12:04 - Re: Co nového chystá Citroen 3097963
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no sundej berjle a cti co se ti tu pise...a nebo sio je nasad poradne?

jo multiplex delalo PSA ktere vlastne nema s Citroenem nic spolecneho a delali na tom s Bosch a proto veskere komponenty byli Jeager a Borg a s Renaultem proto aby v renaultech byla prvni miltiplexni sit v Megane 99 ...ale mozna u Bosche delali kabelaze,to by vysvetlovalo proc byla kabelaz jen 4 barevna a vubec ale vybec nebyla poruchova

28.09.2017 14:13 - Re: Co nového chystá Citroen 3097985
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já už se k tomu nebudu vyjadřovat - nemá to smysl - jen že si myslím že Citroen začal upadat až od C5 - od té doby začali jen detajlní úpravy a nic víc jen jisté věci jen zkomplikovali elektronikou , vynechávali dost podstatné věci (jako kontrolu a signalizaci některých komponentů jako nesvítící některá žárovka - to už uměla CX a teď to hodili jako novinku do x7,natáčení světel do zatáčky (fantonas a potom až C5II) a toho je spoustu) narozdíl od jiných automobilek které se snažili 10-20let starých plusů u Citroenu dohnat a vylepšit. Ale to může psát jen ten kdo o těchto autech něco ví a v té době se věnoval opravám aut - proč se v tá době každý bál a utíkal od Citroenů? protože tam byly prvky které nikde jinde a nikdo o tom nic nevěděl-neuměl to opravit
pro del42sa žíjeme v realitě né vlastní ale bez urážky tobě asi ne-vlastní.
Já jsem byl jeden z 5. kdo vlastnil CX v republice, měl jsem kompletní manuál (to co dnes má pomalu každý)- v tu dobu se platil 5.-10000,- a mne jen dalších 10000,- stál překlad a vytištění - byly tam věci o kterých se škodovkám,žigulům,trabantům,varburkům,moskvičům atd.. ani nezdálo (to byly auta co tu v tu dobu jezdili)

A příjde mi že se citroen jen chystá a než se dochystá tak to jiné automobilky mají dávno zavedené v provozu.

28.09.2017 22:18 - Re: Co nového chystá Citroen 3098091
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
@diagnostika: hele brýle si vyměň ty a hlavně si ujasni na co vlastně reaguješ. PSA na tom pracovalo s Renaultem, spolu vyvinuli protokol VAN, zatímco Bosh vyvinul vlastní protokol CAN, který byla PSA nucena později přijmout kvůli E-OBD. Když v roce 2000 zavedli multiplex ve větším měřítku PSA převedla všechny důležité systémy jako ECU motoru , brzdy, atd. na CAN sběrnici, zatímco ty ostatní na VAN. V podstatě je k tomu donutila Evropská legislativa , protože GM/VAG začali používat OBD, zatímco PSA/Renault zůstaly se svým VAN mimo hlavní proud.

.link.


K tomu multiplexu u XM dodám jen tolik, že navzdory obecnému mínění, že XM toto používal jako první je realita poněkud odlišná. Na přelomu roku 1994 PSA nechalo vyrobit limitovanou sérii vozů XM, které vybavila multiplexním rozvodem zatímco ostatní vozy nadále používaly standartní kabely. V podstatě se jednalo o jakousi testovací sérii nového propojení a jednalo se velmi omezený počet vozů, prodávaných pouze ve Francii.

.link.

později PSA nechala ještě vyrobit několik vozů z této limitované série , viz:

"September 1998 in the description MAN 108931, Ref 0 No. XM 000.00 / 12:

"Vehicles T1

Since 1/95 wid sold a limited series of the Citroen XM Turbo D12 MULTIPLEX."

"Vehicles T2

Since 7/95 wid a limited series of the Citroen XM Turbo D12 sold MULTIPLEX."

"Vehicles T3

Since 7/96 wid a limited series of the Citroen XM 2.5 L Turbo D sold MULTIPLEX."

Each:

"Country of sale: France (excluding)

Chassis numbers within the reserved range from ... to ... "

According to the chassis numbers (ie, when they were run, were given out), it was series of 200, 600 and 200 pieces. For that I would not have to look today for the specific central units and software versions! "

.link.

myslel jsem že zrovna ty bys tohle mohl vedět. XM vůbec nebylo prvním automobilem s touto sběrnicí, ale BMW 8 z roku 1988, které využivalo CAN protokol

Je veřejným tajemstvím, že pro PSA opravdová éra multiplexu nastala až v roce 2000 (Citroen C5, Peugeot 407, Peugeot 607) když PSA představila BSI
.link.

Xantia Activa bohužel taky nebyla prvním automobilem s aktivním odpružením, možná to pro tebe bude šok, ale jiní to zvládli v sérii dříve než Citroen. Třeba Toyota Soarer, měl plně aktivní hydraulický podvozek už v roce 1992 ( 7 let před ABC od Mercedesu ) Odpružení Toyoty bylo pokročilejší než u Xantie Activy, ale také dražší na výrobu.

.link.
.link.

Nebo Nissan/Infinity Q45 v roce 1991
.link.


@Jruze: pokud porovnavᚠCX proti starým škodovkám, žigulikům, moskvičům a trabantům a podobné socialistické automobilové verbeži tak se pak nediv, že ti vycházejí takové nesmysly

Jak jsem už napsal, Citroen měl kdysi náskok oproti ostatním, ale to bylo před 50ti lety když uvedli DS. Od té doby se ale hodně změnilo, po převzetím Peugeotem to šlo s nimi z kopce, protože skoro všechny větší inovace PSA zařízlo a z laboratoře se do série nedostaly nebo měly jepičí život, to je realita Citroenu pod vlastnictvím PSA. To píšu jako vlastník CX, BX, dvou XM, Xantie, a obou generací C5.

Když to řeknu hodně brutálně tak koncem 80tých let se v podstatě jednalo už jen o vozy postavené na platformě Peugeotu využivající motory a techniku Peugeotu s tím, že některé modely byly vybavené excluzivně hydropneumatickým podvozkem. Z toho mi logicky vychází pokud nebylo celé PSA 10 let před ostatními automobilkami (o čemž silně pochybuji), jak mohl být Citroen ??? Ta otázka je pouze řečnická a není potřeba na ni odpovídat.

29.09.2017 03:25 - Re: Co nového chystá Citroen 3098095
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
pořád čekám na tu odpověď v čem byl Citroen 10 let napřed před ostatníma, Když vynechám hydropneumatiku o které jsem už psal nebo DS.

Co treba toto kamarade. .link. Je videt ze toto auto ti chybelo ve vozovem parku. 😎 A jak rikaji vsichni najde se toho vic. To ze jsou ted v prdeli neznamena nic jineho ze je to tou blbou dobou. Kua kolik je zase hodin Rano na srat. Vlastne na sraz 😂😂😂

29.09.2017 06:48 - Re: Co nového chystá Citroen 3098097
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
to del42sa:

mas ve vsem naprostou pravdu

s temi odkazy jsi pobavil...hlavne to video

29.09.2017 08:00 - Re: Co nového chystá Citroen 3098101
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Pánové - dělám to tu v krátké době podruhé. Když umíte psát, tak jistě umíte i číst a přečtěte si název vlákna!!!

Na ty své hádky si založte vlákno "Čo bolo, to bolo a ja všemu rozumiem bo som terazky majorom"

29.09.2017 10:30 - Re: Co nového chystá Citroen 3098124
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Pánové - dělám to tu v krátké době podruhé. Když umíte psát, tak jistě umíte i číst a přečtěte si název vlákna!!!

Na ty své hádky si založte vlákno "Čo bolo, to bolo a ja všemu rozumiem bo som terazky majorom"


my se prece nehadame, jen diskutujeme co nam Citroen prinesl ..co odnesl a co uz neprinese

29.09.2017 17:13 - Re: Co nového chystá Citroen 3098205
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mě teda přijde že všichni máte pravdu a stejně se hádáte Ani jeden diskutující neni mimo.
10 let před ostatními ano nebo ne, je to otázka detailů.
Já jako člověk který té technice nerozumí a jen ho baví to používat, to vidím tak, že to byla jedinečná značka ale ukončilo to XM a poslední smrtelný záškub C6.
Multiplex,kabely, blikající směrovky, aktivní kapota,to mě moc nebere.
Já se do toho zamiloval , že ty auta vypadali jako UFO a nádherně houpali.
U Xantia a C5 - hlavně sedany už ( dle mých očí) zbylo jen to houpání. Design extravagance skoro mizí.
V podstatě tuctové auta, vlastně Peugeot s šípy ( a to tvrdí del42sa )
X7 to už je dle mého totální podbízení se usedlým Němcům. Není to ošklivé ale já tam vidím Audi a BMW ,extravagance je nula!

Co se týká výbavy, ano líbilo by se mi kdybych zastavil a auto samo zaparkovalo do mezery, kdyby mělo aktivní tempomat, zastavilo před překážkou,multimediální výbavu. atd.
Ale tohle všechno jsem ochoten vyměnit za "zadek v bavlnce" a tento výběr už bohužel není ...😥

A Vilousi nepruď
Už jsem ti jednou psal že Citroen umřel, tudíž nic nového nemůže chystat. Ano můžeme založit nové " plačky" Ale proč? Naopak je to výstižné, co nového chystá ,nic, zasekl se v minulosti...
Tohle je teď nejlepší vlákno a nemůže to nikomu škodit...

29.09.2017 21:21 - Re: Co nového chystá Citroen 3098272
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Mě teda přijde že všichni máte pravdu a stejně se hádáte Ani jeden diskutující neni mimo.
10 let před ostatními ano nebo ne, je to otázka detailů.
Já jako člověk který té technice nerozumí a jen ho baví to používat, to vidím tak, že to byla jedinečná značka ale ukončilo to XM a poslední smrtelný záškub C6.
Multiplex,kabely, blikající směrovky, aktivní kapota,to mě moc nebere.
Já se do toho zamiloval , že ty auta vypadali jako UFO a nádherně houpali.
U Xantia a C5 - hlavně sedany už ( dle mých očí) zbylo jen to houpání. Design extravagance skoro mizí.
V podstatě tuctové auta, vlastně Peugeot s šípy ( a to tvrdí del42sa )
X7 to už je dle mého totální podbízení se usedlým Němcům. Není to ošklivé ale já tam vidím Audi a BMW ,extravagance je nula!

Co se týká výbavy, ano líbilo by se mi kdybych zastavil a auto samo zaparkovalo do mezery, kdyby mělo aktivní tempomat, zastavilo před překážkou,multimediální výbavu. atd.
Ale tohle všechno jsem ochoten vyměnit za "zadek v bavlnce" a tento výběr už bohužel není ...😥

A Vilousi nepruď
Už jsem ti jednou psal že Citroen umřel, tudíž nic nového nemůže chystat. Ano můžeme založit nové " plačky" Ale proč? Naopak je to výstižné, co nového chystá ,nic, zasekl se v minulosti...
Tohle je teď nejlepší vlákno a nemůže to nikomu škodit...


30. let se snažili automobilky Citroena dohnat , před 10. lety ho dohnali a posledních 10. let ho začali předhánět. No v dnešní době je už skoro utopie někoho dohnat nebo dokonce předhonit.

03.10.2017 08:45 - Re: Co nového chystá Citroen 3099391
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
Citroen XM ALTO je další zajímavý projekt, který v roce 1994 PSA představila veřejnosti a který probíhal pod hlavičkou Evropského programu Prométheus. Prototyp vozidla XM byl vybaven multiplexním rozvodem, antikolizním systémem, adaptivním tempomatem, infračerveným nočním viděním, satelitním naváděcím systémem, kontrolou bdělosti řidiče, atd.

.link.
.link.

bohužel podobně jako ostatní zajímavé projekty ani tento se nedostal do sériové výroby. Něco z výzkumu přece jen PSA nakonec použila, ideu multiplexního rozvodu nebo hlídání jízdního pruhu, byl to však jen zlomek z původního nápadu a ještě některé technologie přišly s více jak s dvacetiletým zpožděním ( například noční vidění v DS7) nebo adaptivní tempomat ( vozy na platformě EMP2 ) či hlídání bdělosti řidiče.

Těžko říct jestli za tím byla přílišná opatrnost a příliš konzervativní myšlení managementu PSA nebo vysoké finanční náklady takovýchto řešení. Tehdy v 80tých a částěčně i v 90 tých letech PSA (možná z nějaké nostalgie k historii značky) umožňovala Citroenu realizovat jeho pokrokové nápady alespoň v laboratořích vývojového oddělení a tak ( na oko ) udržovat technický náskok a pokrok této značky.

Realita byla ale mnohem smutnější. Jakmile ale mělo dojít na sériovou výrobu, zvítězilo vždy levnější a konzervativní řešení a hlavně takové, které umožňovalo co největší míru sdílení techniky se sesterským Peugeotem. Toto se táhne jako červená nit historií Citroenu od doby co je převzal Peugeot. Postupně se osekávalo všechno to co bylo u Citroenu jedinečné a co se lišilo od Peugeotu, např. přední zavěšení CX/SM, Diravi u XM, hydraulické brzdy až zbylo jen hydropneumatické odpružení a nakonec v Peugeotu odstaranili i tuto poslední překážku k dokonalé unifikaci.

Potenciál a kreativitu značka Citroen vždycky měla, bohužel pod vedením Peugeotu nikdy neměla velké šance se projevit. Tipnul bych si, že dneska tam už ani nepracují takoví lidé se zápalem ke značce a kteří v minulosti pomohli prosadit do výroby právě takové vozy jako XM nebo BX nebo pracovali na těch fantastických prototypech jako Activa 1/2 nebo EOLE

na druhou stranu buďme rádi za XM, Xantii Activu i C6 s AMVAREM, že vůbec vznikly. Jednou budou tyto vozy mít obrovskou hodnotu a bude se o nich mluvit s uznáním.

|< < 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 ... 71 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator