| | |
07.06.2015 20:07 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829043
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
tak u je to oficiální
Citroën va abandonner sa légendaire suspension hydraulique
Source : Reuters 04/06/15 à 17:03 / Mis à jour le 04/06/15 à 17:03
Au grand dam des "citroénistes" historiques, la marque aux chevrons s'apprête à abandonner la fameuse suspension hydraulique qui a forgé la légende de la DS, au profit de technologies plus récentes et plus économiques, a-t-on appris de plusieurs sources proches du groupe automobile.
Lancée il y a bientôt 60 ans, cette innovation de pointe offrait alors un niveau de confort inédit. Elle permettait de faire varier la hauteur de caisse, de changer une roue sans cric ou de continuer de rouler avec un pneu crevé, ce qui a permis à la DS du général de Gaulle d'échapper en 1962 à l'attentat du Petit-Clamart.
Sans égal pendant plusieurs décennies, la suspension hydropneumatique- associant un circuit hydraulique sous haute pression et des sphères d'azote- est depuis largement concurrencée par des systèmes électroniques modernes, comme le DCC (Adaptive Chassis Control)de Volkswagen , qui permet de piloter une suspension à ressort classique.
Rebaptisée "hydractive", cette suspension n'équipe plus chez PSA que quelques versions moyen et haut de gamme de la C5 lancée en 2008, et est totalement arrêtée depuis 2010 chez Peugeot. Même la nouvelle marque premium DS, bien que recupérant les codes de ses glorieuses ancêtres, n'a jamais eu recours à cette technologie.
"Dans le futur, on essaiera d'être les meilleurs dans le confort, mais nous pouvons le faire avec d'autres choses que l'hydropneumatique", a déclaré à Reuters une des sources proches du groupe.
PSA a refusé de commenter l'après-C5. Mais un porte-parole de Citroën a observé qu'il ne fallait pas enfermer une prestation dans une technologie. "Citroën est et restera une référence en matière de confort automobile (...) et ce niveau d'exigence (...) pourra passer par d'autres solutions à l'avenir, d'autres technologies", a-t-il ajouté.
Le groupe dirigé par Carlos Tavares a déjà emprunté des voies nouvelles. Sur la DS5 fraîchement restylée, PSA a retenu la technologie de clapets d'amortisseurs PLV (Preloaded linear valve) du groupe Sachs, filiale de l'équipementier allemand ZF, pour adoucir la suspension en lieu et place du système "multi-clapets", autre grande technologie maison de PSA.
"Carlos Tavares a expliqué qu'aujourd'hui on pouvait faire aussi bien que l'hydropneumatique avec d'autres technologies", ajoute une autre source proche de PSA. "Ça coûte cher pour pas grand-chose."
Actuellement, seules des marques très haut de gamme, comme Mercedes, Rolls Royce ou Audi en Europe peuvent encore se payer le luxe de proposer des systèmes hydrauliques ou pneumatiques élaborés.
La suspension hydropneumatique- pour Citroën, mais aussi pour Rolls Royce- ne représente plus aujourd'hui qu'une toute petite partie de l'activité du site PSA de Caen (Calvados), spécialisé dans les transmissions et les organes hydrauliques du groupe.
Cantonnée à l'Europe, elle équipait encore 57% des Citroën C5 vendues en 2014 sur le continent, ce qui en volume ne représentait plus que 10.000 unités.
.link.
tak u je to oficiální :-(
Citroën va abandonner sa légendaire suspension hydraulique
Source : Reuters 04/06/15 à 17:03 / Mis à jour le 04/06/15 à 17:03
Au grand dam des "citroénistes" historiques, la marque aux chevrons s'apprête à abandonner la fameuse suspension hydraulique qui a forgé la légende de la DS, au profit de technologies plus récentes et plus économiques, a-t-on appris de plusieurs sources proches du groupe automobile.
Lancée il y a bientôt 60 ans, cette innovation de pointe offrait alors un niveau de confort inédit. Elle permettait de faire varier la hauteur de caisse, de changer une roue sans cric ou de continuer de rouler avec un pneu crevé, ce qui a permis à la DS du général de Gaulle d'échapper en 1962 à l'attentat du Petit-Clamart.
Sans égal pendant plusieurs décennies, la suspension hydropneumatique- associant un circuit hydraulique sous haute pression et des sphères d'azote- est depuis largement concurrencée par des systèmes électroniques modernes, comme le DCC (Adaptive Chassis Control)de Volkswagen , qui permet de piloter une suspension à ressort classique.
Rebaptisée "hydractive", cette suspension n'équipe plus chez PSA que quelques versions moyen et haut de gamme de la C5 lancée en 2008, et est totalement arrêtée depuis 2010 chez Peugeot. Même la nouvelle marque premium DS, bien que recupérant les codes de ses glorieuses ancêtres, n'a jamais eu recours à cette technologie.
"Dans le futur, on essaiera d'être les meilleurs dans le confort, mais nous pouvons le faire avec d'autres choses que l'hydropneumatique", a déclaré à Reuters une des sources proches du groupe.
PSA a refusé de commenter l'après-C5. Mais un porte-parole de Citroën a observé qu'il ne fallait pas enfermer une prestation dans une technologie. "Citroën est et restera une référence en matière de confort automobile (...) et ce niveau d'exigence (...) pourra passer par d'autres solutions à l'avenir, d'autres technologies", a-t-il ajouté.
Le groupe dirigé par Carlos Tavares a déjà emprunté des voies nouvelles. Sur la DS5 fraîchement restylée, PSA a retenu la technologie de clapets d'amortisseurs PLV (Preloaded linear valve) du groupe Sachs, filiale de l'équipementier allemand ZF, pour adoucir la suspension en lieu et place du système "multi-clapets", autre grande technologie maison de PSA.
"Carlos Tavares a expliqué qu'aujourd'hui on pouvait faire aussi bien que l'hydropneumatique avec d'autres technologies", ajoute une autre source proche de PSA. "Ça coûte cher pour pas grand-chose."
Actuellement, seules des marques très haut de gamme, comme Mercedes, Rolls Royce ou Audi en Europe peuvent encore se payer le luxe de proposer des systèmes hydrauliques ou pneumatiques élaborés.
La suspension hydropneumatique- pour Citroën, mais aussi pour Rolls Royce- ne représente plus aujourd'hui qu'une toute petite partie de l'activité du site PSA de Caen (Calvados), spécialisé dans les transmissions et les organes hydrauliques du groupe.
Cantonnée à l'Europe, elle équipait encore 57% des Citroën C5 vendues en 2014 sur le continent, ce qui en volume ne représentait plus que 10.000 unités.
http://www.capital.fr/a-la-une/actualites/citroen-va-abandonner-sa-legendaire-suspension-hydraulique-1045672
|
|
07.06.2015 20:19 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829048
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
A je to tu.. pekne vsetci odlozit hydrauliky do garazi..budu mat raz cenu zlata
A je to tu.. pekne vsetci odlozit hydrauliky do garazi..budu mat raz cenu zlata :D
|
|
07.06.2015 22:02 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829068
|
|
Bllizzard
|
Město: Kamenný Újezd, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 186 |
|
|
Francouztinou nevládnu, ale něco málo jsem pochytil díky překladači.
Co na to říct? Doprkýnka, tohle je patný. Sice jsme byli připraveni dopředu, e to přijde, ale stejně to překvapí.
Francouztinou nevládnu, ale něco málo jsem pochytil díky překladači.
Co na to říct? :nevim Doprkýnka, tohle je patný. :-(((( Sice jsme byli připraveni dopředu, e to přijde, ale stejně to překvapí. :-(
|
|
07.06.2015 22:28 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829069
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Podle meho nazoru pujde Citroen smerem low cost aut, MPV a dodávky a mozna radu DS ale to vse bez hydry.
Jo uz nam asi nadobro odzvonilo. Mozna zavedou nejake eletronicke podvozky ale co je to platne kdyz uz bude bez UFO kapaliny.
Podle meho nazoru pujde Citroen smerem low cost aut, MPV a dodávky a mozna radu DS ale to vse bez hydry.
Jo uz nam asi nadobro odzvonilo. Mozna zavedou nejake eletronicke podvozky ale co je to platne kdyz uz bude bez UFO kapaliny.
|
|
07.06.2015 22:46 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829070
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Holt neumí hydru prodat. Vdy není jen o komfortu jak píou, je i o světlé výce. To adaptivníma tlumičema nedoenou. Nebo samotné houpání, pruiny nikdy nebudou takhle houpat.
Citroen opoutí to, čím byl vyjímečný. Desítky let budovaná image a teď udělají ze značky dalí Opel/Seat/Kiu... Stačí si přečíst tu tiskovou zprávu, vdy to je sama o sobě reklama na hydru.
S takovou to můou ve střední třídě rovnou zabalit. Místo aby se snaili nabídnout to co konkurence (asistenty, 4x4) a k tomu mít svoji extra hydru... Bez hydry nebude pro Citroen důvod, ve střední třídě je za podobné peníze x "lepích" aut.
Jedině e by vylo to jejich nové elektro pruení, pak klobouk dolů. Ale pochybuju, navíc to stejně nebude umět udrovat světlou výku atd. Nehledě na cenu a spolehlivost. Podle mě H3 nemohla být nějak drahá a spolehlivost má 1*. To u elektro systému nehrozí, spí budou zase průkopníci slepé uličky.
Jestli Tavares není pořád na výplatní listině Renaultu...
Holt neumí hydru prodat. Vdy není jen o komfortu jak píou, je i o světlé výce. To adaptivníma tlumičema nedoenou. Nebo samotné houpání, pruiny nikdy nebudou takhle houpat.
Citroen opoutí to, čím byl vyjímečný. Desítky let budovaná image a teď udělají ze značky dalí Opel/Seat/Kiu... Stačí si přečíst tu tiskovou zprávu, vdy to je sama o sobě reklama na hydru.
S takovou to můou ve střední třídě rovnou zabalit. Místo aby se snaili nabídnout to co konkurence (asistenty, 4x4) a k tomu mít svoji extra hydru... Bez hydry nebude pro Citroen důvod, ve střední třídě je za podobné peníze x "lepích" aut.
Jedině e by vylo to jejich nové elektro pruení, pak klobouk dolů. Ale pochybuju, navíc to stejně nebude umět udrovat světlou výku atd. Nehledě na cenu a spolehlivost. Podle mě H3 nemohla být nějak drahá a spolehlivost má 1*. To u elektro systému nehrozí, spí budou zase průkopníci slepé uličky.
Jestli Tavares není pořád na výplatní listině Renaultu...:nevim
|
|
07.06.2015 23:15 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829073
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Hydra není drahá? Spočítej si ceny BHI, koulí, počítače, čidel, korektorů, pístnic, hadic, trubek, nádrky ... a porovnej to s klasickýma drátama a tlumičema. Při dnením stlačování cen nových aut, kdy se řeí, jestli bude centrál, nebo nebude, tak není divu, e poloku za 50k rádi z výroby vyloučí. A podívej se na prodejnost těch značek, který jsi jmenoval a porovnej to s C5. Kdejakej prďola si koupí C4, ale C5 je jen pro fajnmekry. To fabriku neuiví. Je to koda, mohli to dál dělat jako luxusní variantu a klidně i zdrait, ale do týhle politiky my nevidíme. Nezbyde nám nic jinýho, ne ty nae káry zakonzervovat i s jumepem a vytáhnout je na světlo boí zase a za nějakých 30-50 let. To pak bude rarita.
Hydra není drahá? Spočítej si ceny BHI, koulí, počítače, čidel, korektorů, pístnic, hadic, trubek, nádrky ... a porovnej to s klasickýma drátama a tlumičema. Při dnením stlačování cen nových aut, kdy se řeí, jestli bude centrál, nebo nebude, tak není divu, e poloku za 50k rádi z výroby vyloučí. A podívej se na prodejnost těch značek, který jsi jmenoval a porovnej to s C5. Kdejakej prďola si koupí C4, ale C5 je jen pro fajnmekry. To fabriku neuiví. Je to koda, mohli to dál dělat jako luxusní variantu a klidně i zdrait, ale do týhle politiky my nevidíme. Nezbyde nám nic jinýho, ne ty nae káry zakonzervovat i s jumepem a vytáhnout je na světlo boí zase a za nějakých 30-50 let. To pak bude rarita. :-))))
|
|
07.06.2015 23:20 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829074
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Dalsi otazka je jestli maji naskladneny dostatecny pocet techto hydraulickych nahradnich dilu. Jedna vec je schovat auto a druha vec je pak sehnat nejaky blby okrouzek nebo neco podobneho
Dalsi otazka je jestli maji naskladneny dostatecny pocet techto hydraulickych nahradnich dilu. Jedna vec je schovat auto a druha vec je pak sehnat nejaky blby okrouzek nebo neco podobneho :-)
|
|
07.06.2015 23:52 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829075
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Citroen a marketing mi nikdy neli dokopy.. modely ktore mali uspech..napr BX...mensi uspech dosahovala dizajnovo nie tak extremna xantia..a potom dizajnovo takmer nevyrazna c5..kazdym modelom sli dole. Nevidel som nikdy poriadnu reklamu na citroen tusim od cias BX,XM.
Mozu si za to sami. Svojim pristupom k starym zakaznikom, neodbornostou servisnej siete, cenova politika s ND.. predavaju diely za nenormalne ceny..keby clovek skladal doma auto z dielov z citroenu, tak ho vyjde na 100 nasobok.
Vela ludi sa na citroen vykaslalo vdaka servisnej sieti.. proste obchadzali zaruky..nechavali platit zakaznikov ktory uz tak vysolili balik za nove auto od nich.. no comennt. Dat opravit auto do citroenu..je niekedy velky risk. o com som sa 2x presvedcil s C5 a raz aj v zahraničí.
Pre mna citroeny skoncia s hydraulikou..no nevidim to ako negativum..posledny citron v mojom style uz mam doma..ja sa tesim v buducnosti na Teslu a ine znacky ktore realne inovuju a niekam smeruju..pritom vsak nestracaju svoje povodne idei ako citroen, ktory kazdych 5 rokov robi obrat o 180 stupnov..a chrbtom k staremu zakaznikovi.
Citroen a marketing mi nikdy neli dokopy.. modely ktore mali uspech..napr BX...mensi uspech dosahovala dizajnovo nie tak extremna xantia..a potom dizajnovo takmer nevyrazna c5..kazdym modelom sli dole. Nevidel som nikdy poriadnu reklamu na citroen tusim od cias BX,XM.
Mozu si za to sami. Svojim pristupom k starym zakaznikom, neodbornostou servisnej siete, cenova politika s ND.. predavaju diely za nenormalne ceny..keby clovek skladal doma auto z dielov z citroenu, tak ho vyjde na 100 nasobok.
Vela ludi sa na citroen vykaslalo vdaka servisnej sieti.. proste obchadzali zaruky..nechavali platit zakaznikov ktory uz tak vysolili balik za nove auto od nich.. no comennt. Dat opravit auto do citroenu..je niekedy velky risk. o com som sa 2x presvedcil s C5 a raz aj v zahraničí. :-(
Pre mna citroeny skoncia s hydraulikou..no nevidim to ako negativum..posledny citron v mojom style uz mam doma..ja sa tesim v buducnosti na Teslu a ine znacky ktore realne inovuju a niekam smeruju..pritom vsak nestracaju svoje povodne idei ako citroen, ktory kazdych 5 rokov robi obrat o 180 stupnov..a chrbtom k staremu zakaznikovi.
|
|
08.06.2015 00:09 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829079
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Delict napsal(a): Citroen a marketing mi nikdy neli dokopy.. modely ktore mali uspech..napr BX...mensi uspech dosahovala dizajnovo nie tak extremna xantia..a potom dizajnovo takmer nevyrazna c5..kazdym modelom sli dole. Nevidel som nikdy poriadnu reklamu na citroen tusim od cias BX,XM.
Mozu si za to sami. Svojim pristupom k starym zakaznikom, neodbornostou servisnej siete, cenova politika s ND.. predavaju diely za nenormalne ceny..keby clovek skladal doma auto z dielov z citroenu, tak ho vyjde na 100 nasobok.
Vela ludi sa na citroen vykaslalo vdaka servisnej sieti.. proste obchadzali zaruky..nechavali platit zakaznikov ktory uz tak vysolili balik za nove auto od nich.. no comennt. Dat opravit auto do citroenu..je niekedy velky risk. o com som sa 2x presvedcil s C5 a raz aj v zahraničí.
Pre mna citroeny skoncia s hydraulikou..no nevidim to ako negativum..posledny citron v mojom style uz mam doma..ja sa tesim v buducnosti na Teslu a ine znacky ktore realne inovuju a niekam smeruju..pritom vsak nestracaju svoje povodne idei ako citroen, ktory kazdych 5 rokov robi obrat o 180 stupnov..a chrbtom k staremu zakaznikovi.
S tvym nazorem se ztotoznuji v kazdem slove. Naprosty souhlas a Tesla to je auto, ktere me strasne zajima.
S tvym nazorem se ztotoznuji v kazdem slove. Naprosty souhlas a Tesla to je auto, ktere me strasne zajima.
|
|
08.06.2015 00:28 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829080
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Luki, s elektromobilmi naberam skusenosti Beham obcas na plne elektrickom kamione..a mal som moznost aj na mitsubishi imiev odjazdit 200km.
Pocul som o technologii pouzitia vysokokapacitnych kondenzatorov miesto baterii..nabité za sekundu..a teoreticky dojazd 3000 mil. Ak by sa to spravilo..alebo dotiahlo..tak by elektromobily definitivne vyhrali nad palivákmi.
Luki, s elektromobilmi naberam skusenosti :) Beham obcas na plne elektrickom kamione..a mal som moznost aj na mitsubishi imiev odjazdit 200km.
Pocul som o technologii pouzitia vysokokapacitnych kondenzatorov miesto baterii..nabité za sekundu..a teoreticky dojazd 3000 mil. Ak by sa to spravilo..alebo dotiahlo..tak by elektromobily definitivne vyhrali nad palivákmi.
|
|
08.06.2015 03:33 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829086
|
|
jruze
|
|
|
Mikra napsal(a): Hydra není drahá? Spočítej si ceny BHI, koulí, počítače, čidel, korektorů, pístnic, hadic, trubek, nádrky ... a porovnej to s klasickýma drátama a tlumičema. Při dnením stlačování cen nových aut, kdy se řeí, jestli bude centrál, nebo nebude, tak není divu, e poloku za 50k rádi z výroby vyloučí. A podívej se na prodejnost těch značek, který jsi jmenoval a porovnej to s C5. Kdejakej prďola si koupí C4, ale C5 je jen pro fajnmekry. To fabriku neuiví. Je to koda, mohli to dál dělat jako luxusní variantu a klidně i zdrait, ale do týhle politiky my nevidíme. Nezbyde nám nic jinýho, ne ty nae káry zakonzervovat i s jumepem a vytáhnout je na světlo boí zase a za nějakých 30-50 let. To pak bude rarita.
Ty dráty nejsou taky zadarmo , po čase jsou unavené a mají také své negativa(axiální loiska,uloení atd..) to u hydry nahrazují pístnice.koda e u není na jejich stránkách CX - př.náprava (geniální) dva kuláky+horní rameno na loiskách(stejné se z.rameny) + jeden syletblok na spodním ramenu + pístnice a koule.O ivotnosti nemluvím-obrovská. Nejdraí na autech je vývoj - né výroba a kdyby se dreli toho tak měli dodnes obrovskej náskok.
No kdyby se dreli toho co vymysleli kdysi a nedělali kraviny s elektonikou tak drahá není - servo má kadé auto (čerpadlo na řemen) , pístnice + koule (o něco draí ne tlumič) ale delí ivotnost,jednoduí oprava-výměna, potom se jednalo jen o pár trubek navíc a korektory(ty jsou za raketu-přemrtěné),ale je to jen přepoutěč s planetama - ty se daly ,,aktualizovat" do doby elektroniky. - to e tam nasadili BHI za 23000,- , kouly za 3300,-(x 4. , 6. , 7.) ?? regulátory za 13000,-(a jetě s výrobní vadou) to je potom jiná Ano je draí ale proč? mohli jen předělat brzdovej systém na klasiku páč s tím a bezpečností kolem byl problém ale jinak ohledně komfortu ??
No kdyby se dreli toho co vymysleli kdysi a nedělali kraviny s elektonikou tak drahá není;-) - servo má kadé auto (čerpadlo na řemen) , pístnice + koule (o něco draí ne tlumič) ale delí ivotnost,jednoduí oprava-výměna, potom se jednalo jen o pár trubek navíc a korektory(ty jsou za raketu-přemrtěné),ale je to jen přepoutěč s planetama - ty se daly ,,aktualizovat" do doby elektroniky.;-) - to e tam nasadili BHI za 23000,- , kouly za 3300,-(x 4. , 6. , 7.) ?? regulátory za 13000,-(a jetě s výrobní vadou) to je potom jiná:nevim Ano je draí ale proč? mohli jen předělat brzdovej systém na klasiku páč s tím a bezpečností kolem byl problém ale jinak ohledně komfortu ?? :palec
|
|
08.06.2015 08:31 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829091
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Nojo,tak pá,pá Citroëne!Strč si své nové auta za klobouk
Tak časem jetě X7 poslední mohykán a pak konec.
Tak Jaroui,na co se překolí? Co si pak koupím?
Nojo,tak pá,pá Citroëne!Strč si své nové auta za klobouk :-(
Tak časem jetě X7 poslední mohykán a pak konec. :-(
Tak Jaroui,na co se překolí? Co si pak koupím? :-):nevim
|
|
08.06.2015 08:32 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829092
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Myslel jsem není drahá - ve smyslu výrobních cen. Orientačně BHI klidně ta, co je teď s elektromotorem, výrobně můe být náročná asi jako ABS, 5000Kč? Koule po 1000Kč? Počítače, čidla, to jsou korunové poloky. Pístnice je výrobně náročná podobně jak tlumič. Hydra proti klasice určitě nestojí ve výrobě víc 15-20 tisíc, to je směná částka za to, co nabízí.
A právě, nejdraí byl ten vývoj. Co by za to ostatní dali, moct jen tak za pár tisíc kč sekat hydro podvozky.
Tohle je totální selhání marketingu. Tím zabijí i techniku.
Na cenu se hledí u meních aut. Ve střední třídě 50tisícový rozdíl nic neznamená. Tam nikdo neřeí dálkový centrál, autoklimu, el. okna, a u citroenu mohl jetě dostat hydru.
Dalí věc, jestli si myslí, e bez hydry uetří na výrobě a aut prodají stejně, to jsou dost na omylu. Hodně lidí chce vysloveně hydru (nebo má chtít-to je ta chyba marketingu. A kdy ji nedostanou, tak půjdou jinam.
Nebo takový Hybrid air u citroenu. Zarazili ho. Přitom po městě mohl fungovat a dost uetřit. ádné náročné komponenty, baterie s ivotností pár let... A kdy u citroen uměl hydrauliku, mohli hybrid air na zadních kolech propojit s hydro čerpadlem na motoru a dostali by pohon 4x4. Jen si s tím pohrát. Ale přesně o tomhle to je. VW vyvine DSG, má elektrický posilovač řízení, tak u to propojí do systému pro samočinné parkování. Náklady pak jsou v podstatě nula a bylo to něco, co jiní dlouho neměli.
Nejsmutnějí je, kdy si uvědomíte, co jste mohli od Citroenu koupit před 30-50 lety, jakou techniku. DS, CX... Jakou top techniku nabízel citroen v roce 1985 a co bude nabízet v roce 2020...
K té tesle - čisté elektromobily jsou nereálné kvůli nabíjení, přenosu takové energie po drátech. Jediná cesta je podle mě syntetická výroba paliva. Etanol apod.+v autě palivové články.
Myslel jsem není drahá - ve smyslu výrobních cen. Orientačně BHI klidně ta, co je teď s elektromotorem, výrobně můe být náročná asi jako ABS, 5000Kč? Koule po 1000Kč? Počítače, čidla, to jsou korunové poloky. Pístnice je výrobně náročná podobně jak tlumič. Hydra proti klasice určitě nestojí ve výrobě víc 15-20 tisíc, to je směná částka za to, co nabízí.
A právě, nejdraí byl ten vývoj. Co by za to ostatní dali, moct jen tak za pár tisíc kč sekat hydro podvozky.
Tohle je totální selhání marketingu. Tím zabijí i techniku.
Na cenu se hledí u meních aut. Ve střední třídě 50tisícový rozdíl nic neznamená. Tam nikdo neřeí dálkový centrál, autoklimu, el. okna, a u citroenu mohl jetě dostat hydru.
Dalí věc, jestli si myslí, e bez hydry uetří na výrobě a aut prodají stejně, to jsou dost na omylu. Hodně lidí chce vysloveně hydru (nebo má chtít-to je ta chyba marketingu:)). A kdy ji nedostanou, tak půjdou jinam.
Nebo takový Hybrid air u citroenu. Zarazili ho. Přitom po městě mohl fungovat a dost uetřit. ádné náročné komponenty, baterie s ivotností pár let... A kdy u citroen uměl hydrauliku, mohli hybrid air na zadních kolech propojit s hydro čerpadlem na motoru a dostali by pohon 4x4. Jen si s tím pohrát. Ale přesně o tomhle to je. VW vyvine DSG, má elektrický posilovač řízení, tak u to propojí do systému pro samočinné parkování. Náklady pak jsou v podstatě nula a bylo to něco, co jiní dlouho neměli.
Nejsmutnějí je, kdy si uvědomíte, co jste mohli od Citroenu koupit před 30-50 lety, jakou techniku. DS, CX... Jakou top techniku nabízel citroen v roce 1985 a co bude nabízet v roce 2020...
K té tesle - čisté elektromobily jsou nereálné kvůli nabíjení, přenosu takové energie po drátech. Jediná cesta je podle mě syntetická výroba paliva. Etanol apod.+v autě palivové články.
|
|
08.06.2015 08:47 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829095
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
chlapi, zabudnite na teslu, stoji 70tisic euro, za to mam 4 C5ky....
no zhodou okolnosti som dnes videl x7, este s hranatym znakom ale LED svetlami a cim ma zaujala? vychadzala z mesta okolo 50tky, sedela na zemi jak ferrari a skakala jak krava, na priecnych nerovnostiach. tak skakat auto som este nevidel. majitel asi mal na haku, ze mu nefunguje hydra. takyto majitelia si utru celo, ze konecne bez hydry
keby vypustili hydru a niecim to vykompenzovali, ako nedavno tie clanky o tom elektro pruzeni tak by to mozno bola nejaka tradicia. v dnesnom svete je hydra asi fakt vystrelok ktory predbehol dobu
moja c5 ma dnes 2 roky a 36tisic km. ju trocha setrim ked zaruka 5rokov a 100tkm. chcem by som ju mat este dllho, kedze to bude hydro mohykan.....
k prispevku od c5vyskov iba doplnim ze preco ti motaci nespravili tie natacacie xenony inteligentne ako opel? iba firmware treba . vsetko, vsetko tam je - motorky ovladania hore/dole vlavo vpravo. mam na mysli reguliacia dialky dosvitu, sirky luca atd. od trebars rychlosti auta a na dovazok si hydra snima aj kvalitu vozovky.
na automaticke dialkove prepinanie sveteil by ich to stalo asi extra sensor. treba ale uznat ze vyvoj x7 skoncil, otazka co vyplodia tento rok hadam.
chlapi, zabudnite na teslu, stoji 70tisic euro, za to mam 4 C5ky....
no zhodou okolnosti som dnes videl x7, este s hranatym znakom ale LED svetlami a cim ma zaujala? vychadzala z mesta okolo 50tky, sedela na zemi jak ferrari a skakala jak krava, na priecnych nerovnostiach. tak skakat auto som este nevidel. majitel asi mal na haku, ze mu nefunguje hydra. takyto majitelia si utru celo, ze konecne bez hydry :)
keby vypustili hydru a niecim to vykompenzovali, ako nedavno tie clanky o tom elektro pruzeni tak by to mozno bola nejaka tradicia. v dnesnom svete je hydra asi fakt vystrelok ktory predbehol dobu
moja c5 ma dnes 2 roky a 36tisic km. ju trocha setrim ked zaruka 5rokov a 100tkm. chcem by som ju mat este dllho, kedze to bude hydro mohykan.....
k prispevku od c5vyskov iba doplnim ze preco ti motaci nespravili tie natacacie xenony inteligentne ako opel? iba firmware treba . vsetko, vsetko tam je - motorky ovladania hore/dole vlavo vpravo. mam na mysli reguliacia dialky dosvitu, sirky luca atd. od trebars rychlosti auta a na dovazok si hydra snima aj kvalitu vozovky.
na automaticke dialkove prepinanie sveteil by ich to stalo asi extra sensor. treba ale uznat ze vyvoj x7 skoncil, otazka co vyplodia tento rok hadam.
|
|
08.06.2015 09:17 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829102
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
uz sa to rozbehlo...
.link.
uz sa to rozbehlo...
http://www.auto.cz/psa-konci-hydropneumatickym-odpruzenim-kvuli-nakladum-87633
|
|
08.06.2015 09:42 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829103
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
To jsou zase názory:
Proč také vyrábět nákladně vlastní komponenty, kdy je lze získat levněji jinde?
Jestli se tímhle v PSA řídí, tak bůh s nima. S takovou proč vůbec kupovat Citroen, kdy ty stejné komponenty nabídnou levněji jiní (korejci, číňani...). Takovým značkám cenově nemůou vůbec konkurovat, jetě kdy mají výrobu ve F. Jediná ance byla dělat si díly po svým, jinak, kvalitněji, líp.
To jsou zase názory:
Proč také vyrábět nákladně vlastní komponenty, kdy je lze získat levněji jinde?
Jestli se tímhle v PSA řídí, tak bůh s nima. S takovou proč vůbec kupovat Citroen, kdy ty stejné komponenty nabídnou levněji jiní (korejci, číňani...). Takovým značkám cenově nemůou vůbec konkurovat, jetě kdy mají výrobu ve F. Jediná ance byla dělat si díly po svým, jinak, kvalitněji, líp.
|
|
08.06.2015 10:14 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829108
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jetě k malému odbytu hydractivu. Kdy ho nabízí jen do nejvyích výbav a motorizací, tak a se nediví, e aut s hydrou se prodá málo. Určitě by se nalo dost zákazníků, kteří by si za hydru do 1,6-2,0 těch 50tisíc připlatili. Obyčejná business verze+hydra.
Teď kdy mají 1,6Tourer za 499t (a e se jich prodává dost, podle inzerátů, samé 1,6) a první model s hydrou je a 2,0 150k (teď koukám, novinka, vyřadili 140 a 163k co byly kolem 600t) za akčních 690, tak jako sorry, ale nemůou čekat, e lidi budou za hydru připlácet 190t. Dostanou k tomu lepí motor atd, ale to řada z nich nechce a vidí jen 190t za hydru.
Jetě k malému odbytu hydractivu. Kdy ho nabízí jen do nejvyích výbav a motorizací, tak a se nediví, e aut s hydrou se prodá málo. Určitě by se nalo dost zákazníků, kteří by si za hydru do 1,6-2,0 těch 50tisíc připlatili. Obyčejná business verze+hydra.
Teď kdy mají 1,6Tourer za 499t (a e se jich prodává dost, podle inzerátů, samé 1,6) a první model s hydrou je a 2,0 150k (teď koukám, novinka, vyřadili 140 a 163k co byly kolem 600t) za akčních 690, tak jako sorry, ale nemůou čekat, e lidi budou za hydru připlácet 190t. Dostanou k tomu lepí motor atd, ale to řada z nich nechce a vidí jen 190t za hydru.
|
|
08.06.2015 10:17 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829109
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Je to fakt, co nabizel Citroen za technologie na prvnich modelech a co nabizi dnes oproti konkurenci ? S jakou novinkou prisli ? Automat porad stejnej uz 10 let, vymyslely robotizovanou prevodovku ktera je k hovnu. Jedin e co dokazali tak nasrat do auta 12 airbagu ale nejake inovace nic. Design prebrali od Nemcu takze ani design ani technologie.
Je to fakt, co nabizel Citroen za technologie na prvnich modelech a co nabizi dnes oproti konkurenci ? S jakou novinkou prisli ? Automat porad stejnej uz 10 let, vymyslely robotizovanou prevodovku ktera je k hovnu. Jedin e co dokazali tak nasrat do auta 12 airbagu ale nejake inovace nic. Design prebrali od Nemcu takze ani design ani technologie. :nevim
|
|
08.06.2015 11:08 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829112
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Od C6tky praveze idu s technologiami len dole..C5 ako vlajkova lod..a ani v 3.0 nema AMVAR
Od C6tky praveze idu s technologiami len dole..C5 ako vlajkova lod..a ani v 3.0 nema AMVAR
|
|
08.06.2015 11:15 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
2829113
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
To je presne ono. C6 a technologie je 10 let stare. Nekde je neco spatne.
To je presne ono. C6 a technologie je 10 let stare. Nekde je neco spatne.
|
|
| |
|
|