| | |
14.03.2014 13:39 -
C3 peripetie
|
2676882
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Ahoj, prosím o vá názor :
Před rokem jsem manelce vybral s místním mechanikem v jednom bazaru C3ku. Po příjezdu na bazar ji mechanik napíchnul na diagnostiku /nějakej univerzál/, chyby ádné - smazané. Testovací jízda byla O.K., auto jsme koupili. Po příjezdu domu jsme zjistili, e nefunguje sahara, ani kdy se zapne klima - mechanik tvrdil, e budou vypálený obvody na BSI - protoe samotná sahara po napojení na baterku točí/. Auto jsem tedy zase odvezl do bazaru, kde mi ho po 2 dnech vrátili a sahara i klima fungovali dobře. Po asi 200ujetých km se ale objevila závada na katu /nízká účinnost katalizátoru/, to u se ale mechanik s jeho diag nedokázal na C3 napíchnout /musel jsem si koupit svojí čítačku ELM/. Chyba se po cca 150-300km po vymazání opakovala.
Pak následovala výměna katu a byl asi na 1500km klid. Jene ouha, chyba se opět objevila a zase se to zkrátilo na 150-300km.
Minulý pátek jsem nael volej ve vodě, take následovala výměna těsnění hlavy a zbrouení. Kdy to mechanik sundal, tak říkal, e je to docela dost zakarbonovaný a začal rozvíjet teorie :
TEORIE PRVNÍ : kdy opravovali tu nefunkční saharu, tak tam nahráli starou verzi programu /prý tam jde ze ZX/, kde nebylo řízení klimy a tak to obeli
TEORIE DRUHÁ : Kdy opravovali tu nefunkční saharu, tak vyměnili BSI za jinou - moná starí a blbě kompativilní.
- kadopádně prý následkem jedné z teroií je to, e to blbě vyhodnocuje kat a blbě spaluje....
Dnes jsem volal tomu prodejci, kterej si to u moc nepamatoval, ale to e by nějak měnili nebo přehrávali BSI vylučoval, e tohle nedělaj - neznaj.
Já teď stojim před rozhodnutí co s tim....jestli má smysl shánět jinou BSI a nechávat ji spárovat s autem nebo závada veho bude někde jinde.
Pokud vás cokoliv napadne, napite, prosím, budu rád.
Děkuji Dutch
Ahoj, prosím o vá názor :
Před rokem jsem manelce vybral s místním mechanikem v jednom bazaru C3ku. Po příjezdu na bazar ji mechanik napíchnul na diagnostiku /nějakej univerzál/, chyby ádné - smazané. Testovací jízda byla O.K., auto jsme koupili. Po příjezdu domu jsme zjistili, e nefunguje sahara, ani kdy se zapne klima - mechanik tvrdil, e budou vypálený obvody na BSI - protoe samotná sahara po napojení na baterku točí/. Auto jsem tedy zase odvezl do bazaru, kde mi ho po 2 dnech vrátili a sahara i klima fungovali dobře. Po asi 200ujetých km se ale objevila závada na katu /nízká účinnost katalizátoru/, to u se ale mechanik s jeho diag nedokázal na C3 napíchnout /musel jsem si koupit svojí čítačku ELM/. Chyba se po cca 150-300km po vymazání opakovala.
Pak následovala výměna katu a byl asi na 1500km klid. Jene ouha, chyba se opět objevila a zase se to zkrátilo na 150-300km.
Minulý pátek jsem nael volej ve vodě, take následovala výměna těsnění hlavy a zbrouení. Kdy to mechanik sundal, tak říkal, e je to docela dost zakarbonovaný a začal rozvíjet teorie :
TEORIE PRVNÍ : kdy opravovali tu nefunkční saharu, tak tam nahráli starou verzi programu /prý tam jde ze ZX/, kde nebylo řízení klimy a tak to obeli
TEORIE DRUHÁ : Kdy opravovali tu nefunkční saharu, tak vyměnili BSI za jinou - moná starí a blbě kompativilní.
- kadopádně prý následkem jedné z teroií je to, e to blbě vyhodnocuje kat a blbě spaluje....
Dnes jsem volal tomu prodejci, kterej si to u moc nepamatoval, ale to e by nějak měnili nebo přehrávali BSI vylučoval, e tohle nedělaj - neznaj.
Já teď stojim před rozhodnutí co s tim....jestli má smysl shánět jinou BSI a nechávat ji spárovat s autem nebo závada veho bude někde jinde.
Pokud vás cokoliv napadne, napite, prosím, budu rád.
Děkuji Dutch
|
|
14.03.2014 13:48 -
Re: C3 peripetie
|
2676883
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jistě se ozvou mnohem povolanějí, ale zatím toto:
1. Míchání oleje s vodou nezapříčíní BSI ani kdyby tam byla z formule 1
2. Ihned napojit na NORMÁLNÍ diagnostiku, pomocí té jde i vynutit roztočení sahary a najde i mnoho dalích info
Jistě se ozvou mnohem povolanějí, ale zatím toto:
1. Míchání oleje s vodou nezapříčíní BSI ani kdyby tam byla z formule 1
2. Ihned napojit na NORMÁLNÍ diagnostiku, pomocí té jde i vynutit roztočení sahary a najde i mnoho dalích info
|
|
14.03.2014 14:07 -
Re: C3 peripetie
|
2676889
|
|
tief
|
|
|
zacni vymenou mechanika a at se na to podiva nekdo kdo tomu rozumi ... mechanikove teorie jsou scifi a evidentne nevi co je BSI co je ECU motora, jak se ridi sahara atd ...
Kontroloval nekdo svicky ? Vstrikovace ? Bordel v nadrzi ? Palivovy filtr ?
zacni vymenou mechanika a at se na to podiva nekdo kdo tomu rozumi ... mechanikove teorie jsou scifi a evidentne nevi co je BSI co je ECU motora, jak se ridi sahara atd ...
Kontroloval nekdo svicky ? Vstrikovace ? Bordel v nadrzi ? Palivovy filtr ?
|
|
14.03.2014 14:25 -
Re: C3 peripetie
|
2676895
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Kadopádně o tom jetě hodim řeč s jedním známým z Citroenu, nechám ho a se na to mrkne, akorát je to s ním patný na čas. Na mou C5 se dostane a po asi 2 měsících....
Kadopádně o tom jetě hodim řeč s jedním známým z Citroenu, nechám ho a se na to mrkne, akorát je to s ním patný na čas. Na mou C5 se dostane a po asi 2 měsících....
|
|
14.03.2014 14:35 -
Re: C3 peripetie
|
2676897
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Mám rovnaké auto+motor. Inak tú chybu KAT háde aj mne, po výmaze to vydrí cca 100-200km. Na diag vyzerajú hodnoty z lambda sond celkom OK. Len po studenom natartovaní trochu kolíu otáčky, tak sa chystám vymeni sviečky a dúfam e vyrieim problém aj z KAT...
Mám rovnaké auto+motor. Inak tú chybu KAT háde aj mne, po výmaze to vydrí cca 100-200km. Na diag vyzerajú hodnoty z lambda sond celkom OK. Len po studenom natartovaní trochu kolíu otáčky, tak sa chystám vymeni sviečky a dúfam e vyrieim problém aj z KAT...
|
|
14.03.2014 16:01 -
Re: C3 peripetie
|
2676905
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Tak dej vědět jestli ty svíčky pomohly, díky
Tak dej vědět jestli ty svíčky pomohly, díky
|
|
14.03.2014 16:14 -
Re: C3 peripetie
|
2676906
|
|
tief
|
|
|
Bsi ridi saharu ale ne motor, tzn to nema nic spolecne s katalyzatorem nebo zapalovanim. Svicky se nekontrolujou ale meni, specialne kdyz je taky problem. A jeste detaily ze kat neridi zapalovani a podobne ale to nejspis nema vyznam resit. Jineho mechanika, origo diagnostiku a poradne to zkontrolovat vsechno. Evidentne do toho sahalo 1000 expertu a pak to tak vypada ...
Bsi ridi saharu ale ne motor, tzn to nema nic spolecne s katalyzatorem nebo zapalovanim. Svicky se nekontrolujou ale meni, specialne kdyz je taky problem. A jeste detaily ze kat neridi zapalovani a podobne ale to nejspis nema vyznam resit. Jineho mechanika, origo diagnostiku a poradne to zkontrolovat vsechno. Evidentne do toho sahalo 1000 expertu a pak to tak vypada ...
|
|
14.03.2014 19:18 -
Re: C3 peripetie
|
2676988
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Pochybujem, e BSI riadi ventilátor na chladiči. Ten ventilátor riadi RJ motora. A ozaj to chce mechanika a normálnu diagnostiku. Katalyzátor pozrie diagnostikou tie. C3 je jednoduché auto, ktoré vežmi nemá ako zaskoči mechanika pokiaž sa vyzná.
Pochybujem, e BSI riadi ventilátor na chladiči. Ten ventilátor riadi RJ motora. A ozaj to chce mechanika a normálnu diagnostiku. Katalyzátor pozrie diagnostikou tie. C3 je jednoduché auto, ktoré vežmi nemá ako zaskoči mechanika pokiaž sa vyzná.
|
|
14.03.2014 19:29 -
Re: C3 peripetie
|
2676992
|
|
jumep
|
|
|
ako uz bolo povedane, vymen mechanika
sahara je myslim ovladana odporom a relatkom, a toto spusta mozno bsm (nakolko nemam udaje neviem pozret schemu), kazdopadne to ide na prikaz riadiacky motora
co sa tyka katalyzatora, rovnako to moze byt lamda / zle vyhodnotene diagnostikou, teda citackou kodov
ako uz bolo povedane, vymen mechanika
sahara je myslim ovladana odporom a relatkom, a toto spusta mozno bsm (nakolko nemam udaje neviem pozret schemu), kazdopadne to ide na prikaz riadiacky motora
co sa tyka katalyzatora, rovnako to moze byt lamda / zle vyhodnotene diagnostikou, teda citackou kodov
|
|
15.03.2014 19:14 -
Re: C3 peripetie
|
2677248
|
|
Hanz 397
|
|
|
Nepíe ten mechanik ve volnym čase sci-fi povídky ?
Kadopádně pokud ti to vypisuje chybu katu,je někde průser ve spalování směsi-jak u ti víc lidí psalo:cvičky,injektory,palivová soustava,soustava sání vzduchu(vč vzduchového filtru!!),těsnost sání(např.hadice odvětrání klikové skříně) a výfuku,...
Pokud bude ve ok,tak diag a např tlak v sání?,teplota motoru-věrohodnost signálu?,"cestování" signálu(v diag jen napětí)na lambádách,samozřejmě na teplym motoru?,
Jinak větrák pro motor řídí motorovej SG,prostřednictvím BSI. Jinak řečeno motor si vymyslí,e chce větrat,řekne to BSI a ta udělá,co mu na očích uvidí-Motorovej SG myslí,BSI koná a kontroluje...
Nepíe ten mechanik ve volnym čase sci-fi povídky :-d ?
Kadopádně pokud ti to vypisuje chybu katu,je někde průser ve spalování směsi-jak u ti víc lidí psalo:cvičky,injektory,palivová soustava,soustava sání vzduchu(vč vzduchového filtru!!),těsnost sání(např.hadice odvětrání klikové skříně) a výfuku,...
Pokud bude ve ok,tak diag a např tlak v sání?,teplota motoru-věrohodnost signálu?,"cestování" signálu(v diag jen napětí)na lambádách,samozřejmě na teplym motoru?,
Jinak větrák pro motor řídí motorovej SG,prostřednictvím BSI. Jinak řečeno motor si vymyslí,e chce větrat,řekne to BSI a ta udělá,co mu na očích uvidí-Motorovej SG myslí,BSI koná a kontroluje...
|
|
15.03.2014 19:44 -
Re: C3 peripetie
|
2677249
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
PC motora sleduje teplotu. Ak je vysoká tak dá signál relátku aby zoplo vetrák na chladiči. Relátko je napájané z BSM. Keď sa chce klímova tak signál ide z panelu klímy do BSI, tá informuje PC motora a ten pustí (ak sú hodnoty ktoré meria PC motora ok) kompresor klímy a vetrák na chladiči. Rozvod elektriky zabezpečuje BSM.
PC motora sleduje teplotu. Ak je vysoká tak dá signál relátku aby zoplo vetrák na chladiči. Relátko je napájané z BSM. Keď sa chce klímova tak signál ide z panelu klímy do BSI, tá informuje PC motora a ten pustí (ak sú hodnoty ktoré meria PC motora ok) kompresor klímy a vetrák na chladiči. Rozvod elektriky zabezpečuje BSM.
|
|
16.03.2014 11:20 -
Re: C3 peripetie
|
2677340
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Díky vem, zkusím se domluvit s tím známým z Citroenu aby to prověřil...
Díky vem, zkusím se domluvit s tím známým z Citroenu aby to prověřil...
|
|
23.03.2014 08:37 -
Re: C3 peripetie
|
2679099
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Ahoj, jetě mám jeden dotaz - jak se řeí kdy el olej do vody ? To se chladící okruh vyplachuje nějakým speciálním strojem od toho "mazlavýho sajrajtu" ?
Ahoj, jetě mám jeden dotaz - jak se řeí kdy el olej do vody ? To se chladící okruh vyplachuje nějakým speciálním strojem od toho "mazlavýho sajrajtu" ?
|
|
23.03.2014 19:15 -
Re: C3 peripetie
|
2679478
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já to dělal na P206 výměnou vody s přídavkem tekutýho Somatu do myčky na nádobí. Měnil jsem tu vodu asi 5x s tím saponátem, vdycky jsem ji motorem přivedl k varu, aby se dostala vude, potom pokadý vypustil, dal novou teplou se Somatem, znova uvařil ... Potom několikrát čistou teplou zase do uvaření. Expanzku jsem stejně musel vyndat a ten černej sajrajt rozpustit čističem na brzdy a důkladně propláchnout čistou vodou. Práce na několik hodin. Po týdnu to zase bylo dost černý, take opět výměna. Ten humus vdycky vyplaval do expanzky a plaval na vrchu. Dobrý bylo, e jak se to začínalo vařit, tak to v expanzce stouplo a ten černej kraloup přetekl ven. Dělal jsem to pořád s otevřenou expanzkou. Pochybuju, e se dostalo úplně vechno ze vech záhybů, ale víc jsem nedokázal. Kdyby nebyl chladič z tak slabýho hliníku, asi by se dala pouít i soda, nebo louh. Ale to jsem se bál. Po letním jedění se mi u voda nepinila a tak jsem dal nemrzku. Zatím dobrý - asi 2 roky.
Já to dělal na P206 výměnou vody s přídavkem tekutýho Somatu do myčky na nádobí. Měnil jsem tu vodu asi 5x s tím saponátem, vdycky jsem ji motorem přivedl k varu, aby se dostala vude, potom pokadý vypustil, dal novou teplou se Somatem, znova uvařil ... Potom několikrát čistou teplou zase do uvaření. Expanzku jsem stejně musel vyndat a ten černej sajrajt rozpustit čističem na brzdy a důkladně propláchnout čistou vodou. Práce na několik hodin. Po týdnu to zase bylo dost černý, take opět výměna. Ten humus vdycky vyplaval do expanzky a plaval na vrchu. Dobrý bylo, e jak se to začínalo vařit, tak to v expanzce stouplo a ten černej kraloup přetekl ven. Dělal jsem to pořád s otevřenou expanzkou. Pochybuju, e se dostalo úplně vechno ze vech záhybů, ale víc jsem nedokázal. Kdyby nebyl chladič z tak slabýho hliníku, asi by se dala pouít i soda, nebo louh. Ale to jsem se bál. Po letním jedění se mi u voda nepinila a tak jsem dal nemrzku. Zatím dobrý - asi 2 roky.
|
|
23.03.2014 20:21 -
Re: C3 peripetie
|
2679538
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Díky za tip !!!!
Díky za tip !!!!
|
|
23.03.2014 22:10 -
Re: C3 peripetie
|
2679617
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
nasa C3 1.4i ma okolo 113tkm a tiez odkedy ju mame tak ma expansku od nejakeho cierneho sajrajtu, oleja.
voda je ale cista, jazdime s tym bez problemov uz 20tisic. treba to riesit? mozno to bolo v minulosti opravovane a neni to poriadne vymyte?
nasa C3 1.4i ma okolo 113tkm a tiez odkedy ju mame tak ma expansku od nejakeho cierneho sajrajtu, oleja.
voda je ale cista, jazdime s tym bez problemov uz 20tisic. treba to riesit? mozno to bolo v minulosti opravovane a neni to poriadne vymyte?
|
|
25.04.2014 09:49 -
Re: C3 peripetie
|
2690045
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Ahoj, tak C3 byla u citroeňáka, říkal, e by to chtělo koupit starí origo kat a ten univerzál vyndat. Take budu shánět. Nicméně po výměně svíček zatím cca 800km se kat neozval.
Včera mi ale ena říkala, e jela, najednou auto cuklo a na chvíli se rozsvítila kontrolka chyby motoru.
Večer jsem to načet a ejhle - nové chyby, které dosud nebyly.
Jedná se o :
P1631 - Theft Deterrent Start Enable Signal Not Correct / Main relay Malfunction (Power Hold)
P1152 - Lack of H02S21 Switch - Sensor Indicates Rich
To první bude nejspí chyba imobilizeru, ale k jakému čidlu se vztahuje to druhé ?
Díky
Dutch
Ahoj, tak C3 byla u citroeňáka, říkal, e by to chtělo koupit starí origo kat a ten univerzál vyndat. Take budu shánět. Nicméně po výměně svíček zatím cca 800km se kat neozval.
Včera mi ale ena říkala, e jela, najednou auto cuklo a na chvíli se rozsvítila kontrolka chyby motoru.
Večer jsem to načet a ejhle - nové chyby, které dosud nebyly.
Jedná se o :
P1631 - Theft Deterrent Start Enable Signal Not Correct / Main relay Malfunction (Power Hold)
P1152 - Lack of H02S21 Switch - Sensor Indicates Rich
To první bude nejspí chyba imobilizeru, ale k jakému čidlu se vztahuje to druhé ?
Díky
Dutch
Přílohy: C3 Err.jpg ( 148218b ) - |
|
25.04.2014 10:34 -
Re: C3 peripetie
|
2690062
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Nemám C3 a jen tak cvičně jsem si to vygooglil (pokud umí english, můe zkusit taky). Je zajímavé, e Lack of H02S21 Switch popisují zejména majitelé Fordů. Jestli jsem to pochopil, tak senzory indikují přili bohatou směs. Čili je to něco kolem přípravy směsi - váha vzduchu, čidla teploty nasávaného vzduchu...
Nemám C3 a jen tak cvičně jsem si to vygooglil (pokud umí english, můe zkusit taky). Je zajímavé, e Lack of H02S21 Switch popisují zejména majitelé Fordů. Jestli jsem to pochopil, tak senzory indikují přili bohatou směs. Čili je to něco kolem přípravy směsi - váha vzduchu, čidla teploty nasávaného vzduchu...
|
|
| |
|
|